1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480255 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Väsby 2020-11-25

2104138 · » Till forumet


Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Costanza: Ala älskar Timråiter, så är det bara, de är så gulliga.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Modano: Jag gillar faktiskt alla er Timråiter. Era skiftande personligheter får mig att gå in här och skriva varje vecka. Ni har varit väldigt snälla mot mig på ert forum. Inte en avstängning på 17 år.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
J F K:
Ja det stämmer, fick fel för mig när jag läste stats swehockey
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Costanza:
Tyler har skrivit på för Iowa Wild. Men Brendan Gaunce är fortfarande ledig.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Tarasov: Nu har vi rejält plus på Väsby, tog en massa år men ändå
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Robin Ztorken L:
Jag tror inte han är helt omöjlig att utveckla, men sannolikt lär han dagar hos oss vara räknade.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Robin Ztorken L: Fast vem vill och kan ta över en spelare som är helt under isen? Skulle väl vara om TAIF vill ha tillbaka honom, men känns inte troligt om de har ekonomiska problem.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Tarasov: Ska vi skeppa Olhaver någonstans??
Spelar inte och bidrar noll, vad ska vi ha honom till egentligen??
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Tarasov: Blev tyst om de där ECHL-stjärnorna som ville över. Ska vi chansa på Tyler Sheehy kanske? Gillar som sagt kanadensare bättre, om det nu inte finns galna tjeck å slovaker att välja bland.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Tarasov: Det spelar mindre roll, men Hedbergs kedja är rimligen andrakedja nu. Får vi en bra center så får vi se. Det är nog mer spel i Hedberg och Svenningsson än alternativen. Vi pratar ändå spelare som varit på högre nivå...
Låst ämne


Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Nucky:
Karlkvist - Heppo - Kaut
Ohlsson - X - Strömgren/Åhs/LP
Hedberg-Aagaard- Svenningsson
Sylwander-Jellvert-Hägg

Tycker Aagaard kedjan kan få fortsätta som 3, med allsvenska mått mätt en mkt bra 3 kedja. En ny center in som förhoppningsvis kan hitta kemi med Ohlsson. Strömgren kan få fler chanser. Kommer NHL igång så antar jag att det finns en plan B ifall Heppo/Kaut drar. Timashov har fö inte skrivit på nåt än.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Heyerdal: Alla vill hit. Vi är världens största hockeyklubb. Det kanske mest talangfulla laget, Tampa Bay satt ju på Olles i 08-land och blev mäkta imponerade av MoDo när vi spöade SSK med 9-3 förra säsongen. Point ångrar nog val av klubb. Han är dock välkommen hit i mars...
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Nucky: ja Glader har tre som han skulle kolla upp får hoppas han hittar ett ess, kanske inte så kul lira i ett bottenlag men vi ska uppåt framöver
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Gavelo: In med en vass center mellan Aagard/Sveningsson alt. Hedberg och Hepo får fortsätta mellan Karla/Kaut.
Börjar likna nåt
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Rytter: ja de var rätt bleka idag, såg inte ut som en 7-2 match, många fina chanser för Väsby, som vi iofs hjälpte till med, vi måste upp ett par snäpp mot Vik
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Basti: Jag trodde Aagard skulle vara en potentiell första center och ledare.
Han är lite transatlantisk i sin spelstil och går rakt på mål och är smart på returer men i övrigt hade jag förväntat mig mycket mer.
Iofs hade jag förväntat mig väldigt mycket mer av Sveningsson också men det känns iaf som att den kedjan med Hedberg hade lite på gång idag så det är inte helt nattsvart.

Vinst är vinst men vi kan mycket bättre.... hoppas jag!
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
J F K:

Tycker faktiskt det är rätt skönt att vi gör 7 mål framåt och förstakedjan är i princip poänglös.

Vi behöver självförtroende på fler spelare.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
J F K: tycker inte målen imponerar särskilt. Förväntade mig ändå klart mer av honom, eller var han för uppsnackad som tidig värvning. Men vi kan ju hoppas han har en uppsida och lyfter med mer självförtroende!
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Basti: Kan ju inte bänka honom. Det är inte direkt så det vimlar av forwards som gjort sex mål hittills.

Märkligt att Kaut är poänglös och Karla har en poäng.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Tarasov: Har för mig att alla mål varit hugg på returer likt idag samt ett skott från mitt i slottet på 2-3 meters håll.
Han är inte den spelartyp man förväntade sig, men gillar hans grythundsegenskaper :D
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Basti: Sätt Aagaard som ytter istället, han är ju klart målfarlig.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Monno: Det enda man kan gnälla på idag är väl pucktapp och spelet framför eget mål. Blir lite väl tomt ibland framför Peters. Men det kanske kommer med lite tätare matcher.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Tarasov: Med tanke på att Modo är vansinnigt omständiga och slarviga i egen zon så får man vara riktigt nöjd med en säker ledning.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Monno: Både Hedberg och framförallt Svenigsson har ju bra händer. Men det är inte direkt nån playmaker i den kedjan.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
J F K: Ja det är verkligen en give and go kedja.
Så det känns som att funkar det kan det blir giftigt men kan bli en väldigt massa pucktapp om det inte klaffar.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Bad_Brett: vad jag minns har det mest varit returer och slumppuckar runt mål.. jag hoppades på lite mer spets av Aagard..ingen tendens heller att han blixtrar till ibland. Släppa fram en junior istället??
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Rytter: Helt rätt, han är dock ingen center
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Bad_Brett:
Utan att ha på fötterna skönjer jag en viss känsla för var puckarna hamnar.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Bad_Brett:
Uteslutande runt målet. Men skall kolla efter var han tar sina avslut framöver, det kan vara rätt intressant.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Rytter: Han har tagit den roll som jag trodde Olhaver skulle haft. So J F K så förut, han är ingen playmaker och inte bra defensivt. Men istället visade han sig vara en Holmström-typ. Inte alls vad jag hade väntat mig.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Bad_Brett:

Han har gjort 6st och tror jag kommer ihåg alla på ett ungefär. Några returer, några styrningar bara en som är lite längre ut men ändå i slottet. Han kan verkligen hitta ytorna framför målet.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
MikkeLaagåård: Aagaard, dansken!
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Rytter: HØHØ
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Monno: Jag håller med. Hedberg är väl den som varit bäst i den kedjan. Förvisso spelar alla tre ganska svårt och tappar ibland puckar på fel ställen, men det är bra fart och de skapar en del farligheter.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Tarasov: Vore intressant att se skottkartegurun göra en sammanställning av varifrån Aagaard har gjort sina mål...
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Costanza:

Aagaard får mycket kritik för delar i sitt spel, men förmågan att ge sig in i skiten och snappa upp returer och skapa mål kan ingen ta ifrån honom.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Costanza: viktigt mål trots 5-2 , 5-3 hade blivit nervöst, håll i nu tack!
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Rytter: Aagard har en förmåga att dyka upp på rätt ställe. Det får man ge honom.
Ser ändå ut att finnas något mellan Aagard, Hedberg och Svenningsson.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Tarasov: 8 på läktarn enligt Swehockey. De får höja rösten lite. Ser inga flaggor heller...
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
J F K:

Seriöst var vita hästen en one man show? 8-2 till TAIF efter 2 perioder. Jävligt surt att vi mött dem 3 gånger med Sörensen i deras lag.

Dom verkar ha tappat allt självförtroende.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Tarasov: Vi kan ju hoppas att Hästen tappar lite tro på sig själv när man förlorar så stort efter Sörensen lämnat.
Förhoppningsvis får dom lite huvudbry att allt satt i honom. ;-)
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
J F K:
Inte så svag för honom, däremot gillar jag att man ger en spelskicklig kille en allt i allo roll. I bästa fall blommar han ut rejält i sämsta fall blir det en Kalle Jellvert.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Costanza: Saur-Kaut.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Rytter: jaha där släppte vi lite tändvätska, Svenningsson, tycker vi spelar för chansartat många gånger vi leder faktiskt
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Costanza:

Galen tjeck med målsinne, fina händer och fysik , kan det bli vackrare?
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Rytter: Gillar det också. Verkar grinigt fullföljs många tacklingar som vanligtvis bara varit ryssvängar.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Rytter: Gris-Kaut!
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Costanza:

Trots utvisning så älskar jag det Kaut gör. Lindgren får en tackling med höga armar då går han bara in och kör över motståndaren och skickar honom i isen och står sedan och säger något.

Den största stjärnan med minst matcher i klubben står upp för sina lagkamrater, det tycker jag är vacker att se.
Låst ämne

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
Costanza: varför lär vi oss aldrig vad gäller utv ? Så jäkla onödigt ge bort ändå mer
Låst ämne

2104138 · »