1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480373 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Västerås 2019-11-13

« · 2004405 · » Till forumet


Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Kunglouie: Fast lite håller jag ändå med. Vad krävs för att vi ska nå 3500-4000? För inte är Shl något roligare? Fråga bara Timjåååiterna!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Rytter: Jag är övertygad om att han skulle producera bra i SHL också. Det som sticker ut är att han känns snabbare i tanken än de flesta andra i Allsvenskan.

Det som är så lovande med oss är att vi har blivit en sådan maskin. Det gör inget ifall en kedja ha en dålig dag på jobbet. Bisarrt nog har vi rejält med sparkapital. Toby har inte riktigt växlat upp ännu (även om han gör väldigt få misstag om vi bortser från idag). Jellvert och Pettersson har nog mer att ge. Och sedan har vi Öhman, som värvades som en stjärnback.

Det som möjligtvis saknades tidigare var den här riktiga spetskedjan som sprider skräck hos motståndarna, men i och med Tambellini har vi även fått den biten.

Att vi vinner så lätt utan att ens spela speciellt bra ser jag som någonting väldigt positivt.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Tarasov: Jag vet inte riktigt vad man ska tycka om dagens match. Vi var långt ifrån lysande och det var en hel del tillfälligheter bakom flera mål. samtidigt så gjorde vi de målen och skapade flera högkvalificerade chanser trots att det kändes som om vi gick på halvfart stora delar av matchen. som att det fanns en växel till, men den behövdes inte.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Kunglouie:
Twitter verkar vara ett ställe där man luftar viktiga ämnen här i världen....
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Amitiel: Av den anledningen får han en helt annan trovärdighet när han ryter till i båset också.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Kunglouie: Jag noterade detta. Scrollade igenom Modo-flödet och det var anmärkningsvärt många från Teg som varit inne och skrivit samma sak. Inte sett det tidigare så - ja, helt klart.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Kunglouie: För mig får de gärna vara 12000 personer i snitt i sin hall. Men det vill de ju inte, så varför klagar de?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Robin Ztorken L: sorry Almtuna så klart, Wernblom gjorde mål även han, blandade ihop dem -;)
Kommentera



Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Heyerdal: Almtuna var det väl ??, eller lirar han i Vvik också...
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Hakning-Henrik: LP tränar visst mycket extra i gymmet, Harald hade stött på honom där igår då Harald kollade på j18, måste vara en hockeyälskare Harald, Utlånade Åhström gjorde ett snyggt mål för Vvik ikväll !
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
hk: ja, det är uselt, annars är väl november sämsta månaden också publikmässigt?

Men kolla skottkartan :o
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Rytter: Dock riktigt trist med 2700 på läktaren.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Tarasov:

Du fick fel, det är 11 raka. =)
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
NuMo:
Vill minnas att jag när det såg mörkt ut i början av säsongen spådde att vi skulle vinna 10 raka😘
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Rytter:
Var ju som efter matchen mot Björklöven, direkt efter matchen går Johan Forsberg in i gymmet och kör lite ben, är ju lite imponerande också :)
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Bilder från omklädningsrummet. Satan så grov sylwander är, hur fan kan han ens åka skridskor med den hyddan.

Många timmar biceps på honom!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Rytter: Ja, vi börjar redan att bli något bortskämda. Det går fort. För inte så länge sedan så fick vi vara glada att vi vann en och annan match, nu gnäller vi lätt på en eller annan period. ;)
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
J F K:

Jo irriterade att se. Men samtidigt så är det bättre man spelar så vid 6-3 ledning än vid 0-0 och en tight match. Tar man 11 raka så är det bara fortsätta göra det man gör.

Tror Hellkvist kommer snacka om genomförandet av tredje med laget.

SEGERTÅGET!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
modomille:


BIK tappar poäng idag
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
modomille:

45 mål på hemmaplan hittills
Bländande
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
J F K: 7-3 mot ett topplag är inte fy skam!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Rytter: Fy fan vad nonchalanta vi varit i tredje, men det kanske man har rätt att vara.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Nucky:

Dessutom är han betald av extern finansiär har jag hört.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Nucky:

Karlkvist kan sluta spela så nonchalant,
inga pass in mot eget mål.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Rytter: Men glöm inte att Vesel är JÄTTEduktig tekare
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
NuMo: Forsberg drog några väl valda ord i båset efter PPt innan Tambos mål såg det ut som.
Vi har pådrivare i laget på efr helt annat sätt i år.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Rytter: ja hoppas de håller det här, tycker det är på tok för öppet bakåt o nu verkar Vik fått ny tändvätska, släpper vi några tidiga kan det gå illa...
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Skönt att Karlskoga ligger under i 3:e
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Vi gör ju inte dom här klassiska PP-målen direkt, vi skulle säkert göra fler mål i PP om vi snurrade runt som om det var 5v5 istället för att ställa upp i klassisk PP-formation.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
hk: Jag har ringt Radiotjänst fler gånger för detta är inte första gången detta händer.
Alla andra matcher fungerar men inte Modos match, vad är det för fel kan man ju börja undra, för det fungerade i första perioden.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Foppatofflan:

Väntar bara tills den där vessel kommer igång. Det ska ju vara en sjukt mycket bättre spelare eftersom Jesus tackade nej till tambellini pga honom.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Gavelo: Nope,
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Jävlar vad bra ni är nu!! Stort grattis! Hoppas det håller i sig hela säsongen och vi slipper möta er mer i HA efter kvalspelet.

Kör hårt nu! Var glada!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Rytter: och lite majestätisk när han lugnt och med pondus håller undan motspelare när han täcker puck!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Rytter: Man blir ju nästan förälskad, men jag är ju redan gift med Norlinder, så den gubben gick ju inte.
Om vi skiljer oss ska jag gifta mig med Tambellini :-)).
Best man på bröllopet får bli JJ.
Alla är välkommna..
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Har någon ljud på webbradion?!?!?!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Rytter:

Aldrig varit med om så mycket mål i en period.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
modomille:

Så sjukt roligt att vi sätter en spetsvärvning!

Han är komplett på denna nivå, stor stark helt ok skridskoåkning, grymt skott. Det som överraskat på mig är hans jobb i defensiven och stjäla tillbaka puckar samt hans spelförståelse och passningar, trodde inde detta skulle hålla så här hög klass.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Rätt märklig match. Gissar att målkalaset inte är slut.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
hk: Vilket nyförvärv!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Trilske: Speedy Tambellini!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
J F K: Ja, det gick nog lite för lätt. Men det här tror jag att man strukturerar till nu. Ett par svidande handflator på rätt spelare så skärper man till sig.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Och där ”dunkade” Tamby in den ;-) fint!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
NuMo:

Aj aj vi får inte slappna av. Kan gå fort om vik får lite luft under vingarna.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
J F K: Inte ofta man ser Toby slarva
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
NuMo: Slarvligt. Man tappade ödmjukheten när det gick för lätt.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Seriöst vad håller dom på med???
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
modomille: Nedgårdsjohan? Låter som Nergårds-Anna för mig.
Kommentera

« · 2004405 · »