1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478747 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Västerås 2020-02-14

« · 2035243 · » Till forumet


Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Rytter: fast Mora verkar hamnat i en riktigt dålig form, kanske tillfälligt men släppt 13 mål på två senaste, vi jobbade mycket bättre idag än mot Tik, släppte dock till fler klara chanser ikväll men bra tempo och arbetsinsats, jäkligt viktig seger inför fortsättningen dessutom fyra plusmål som kan bli viktigt gentemot Tik, de tog bara in ett mål
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
J F K:

Värsta är väl att många av dom har mycket att spela för och inte kommer sälja sig lätt.

Men klart möter jag hellre dem än mora, ssk och löven t.ex.

Skönt att vi ändå städade av VIK rätt enkelt, var orolig för denna match på förhand.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
NorrMod: Jaa! Du sade det mycket enklare än mig. Men vi kommer ändå ha god chans att utmana om det.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Dundee: en femma som gör alla mål= ej SHL men bra i allsvenskan
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Riktigt starkt av grabbarna att studsa tillbaka efter senaste matchen. Finns mycket att glädjas åt efter denna match. Men kommer krävas lika hårt jobb om inte hårdare kommande matcher.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
J F K: Som jag sade tidigare. Sex raka segrar fixar det.

Men: 2020-03-04 19:00.

Jag tror det är ett avgörande datum om jag tvingas ranka dem.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Rytter: Tycker Barto ser lite VooDoo-galen ut i intervjun efter. Kommer han verkligen att släppa in fler puckar nu när han lärt sig "skilled" svensk hockey? Kangas och Karla kan ju då turas om att göra 1-0 varje match fram till FBK borta i oktober.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Rytter: Lite kul att han tycker svensk hockey är mer ostrukturerad än Tjeckisk.
Fast stämmer nog mot HA kontra SHL.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
J F K:

Tycker vi fått se det vi snackade om tidigare angående Bartosak. Han har bättre avvägningar och väljer när han ska vara aggresiv och bara täcka av, sedan börjar väl försvaret lära sig hur han vill att dom spelar. Men största anledningen är nog att han får matchtempo i kroppen.

Otroligt stabilt spel av honom, ser han puckarna tar han dom. Sedan är han snabb att plocka upp returerna han ger.

Känns spännande, han kan bli en jätte för oss.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Rytter: Oj vad jag lider med Iikka, han är verkligen värd poäng. Bartosak grym ikväll och håller nollan, grymt viktigt! 1:a kedjan verkar ha kommit igång igen, grymt viktigt. Själv tar jag på mig skämsmössan efter mina pinsamma inlägg efter förlusten mot timjååå men det blir till att fira trots skämsmössan. :)
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Sven Tuta: För att för 20 matcher sen hängde han på behandlingshem. ;-)

Men han ser otroligt bra ut. Det var lite flaxigt första två matcherna men nu för han sig ju som en robot. Otroligt duktig på hålla överkroppen uppe.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Rytter: Nu nöter vi 10, 11, 12, 13 och 14 innan det är dags för BIK. Seriöst så är det verkligen fördel Modo om andraplatsen.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Gäsp:

Jo han ser riktigt bra ut. Rörlig och bra i närkamperna och släpper pucken fint.

Känns lovande.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Rytter: ja synd de inte verkar hjälpa honom ligger på och släpper kontringar, men Barto fixar det själv -;)
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Rytter: Varför kom inte Bartosek 20 matcher tidigare😬
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Gäsp: Han hade ett stolpskott va? Lär finnas en ganska fin uppsida där, förståeligt om han spelar lite mer försiktigt i sin debut.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Rytter: Nässén gör verkligen en bra debut.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
NuMo:

Nu får ni fan hålla nollan för bartosak...
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Var väl den där långa killen med rakat huvud, brukar öppna båsdörren emellanåt. Vet inte riktigt vad han har för roll.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Rytter: Räknar kallt med sex raka segrar, så spelar det ingen roll vad Timrå gör i sista matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
J F K:

Ser ut som det. Trodde först det var björn men han verkar ok. Läskigt.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Rytter: ja han ger Modo chansen att vinna ikväll, hans klart bästa insats hittills
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Heyerdal: vad hände, usch då nån ledare tydligen, trist trist
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Rytter: Är det Styf som ramlade ihop?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Modo-Målet:

Bartosak börjar komma i form. Vilken match han gör. Troligen har vi inte sett max än heller.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Modo-Målet: Modo ger verkligen Vik möjligheter i tredje 6 min med en man mer, i har ju spelat utmärkt i bp men jobbigt förstås
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Monno: Du har rätt. Så länge han ser pucken verkar han plocka. Måste ge en sjukt skön känsla för grabbarna att veta att dom kan släppa skottet utan att det trillar in.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Monno: 4 poäng av Patrik Karlkvist nu.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
modomille: Bara 3 matcher än. Men Bartosak har inte släppt in ett rent skott än va? "1mot1 så att säga. Utan bara sidledsförflyttningar eller returer etc?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Modo spelar fantastiskt i boxplay men i 5 mot 5 är man allt annat än aggressiv.
Hedberg gör vad i egen zon?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
jonsson: Vi har spetsen, gäller bara att vi får igång resten..men det kommer gå vägen!
Kommentera


Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Monno: kangasniemi är fantastisk att se på. Finurlig som få, hoppas LP passar på att lära dig ett och annat.

apropå nyförvärv hoppas jag nässen blir kvar säsongen ut.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Steken84: obegripligt o nu slarv av Enström, utv igen
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Monno: Påminner inte From lite om Dave Spina?
From är duktigare på svänga men är väl mest att bägge hade mer fart är klubbkontroll.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Monno:

Enström, du hänger inte med
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Rosdahl ger bort pucken 3 ggr i samma byte i egen zon. Varför är det så svårt att spela bättre i egen zon?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Monno: Kangas skulle fått ett mål snart så han får upp självförtroendet. Går lite troll i det nu känns det som.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
wolper: Haha nja snarare att Kangas är för kort så han nådde inte över med armen för att få klubban över. Lite oflyt.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Monno: lite otur men synd ändå ge Vik möjlighet tidigt i per, håll detta nu
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Oj filming?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Robin Ztorken L: Som sagt vad hände med Olofsson från början av serien?
Vi hade verkligen mått bra av att få tillbaka honom igen.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Robin Ztorken L: Måste bara lossna snart för Iikka, killen har haft otroligt mycket oflyt hittils.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
wolper: ...Men nu måste fler än Karla o Co börja producera.
De måste lossna för fler spelar i målskyttet!!!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
NuMo: skönt och ha stolparna och bartosak med oss idag (även om vi dragit någon stolpträff med då) mycket poäng av första idag. Hoppas dom har kommit igång igen och laget
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Snittar vi 3,4 mål av resterande matcher kommer vi upp i 200 gjorda! Måste vara nåt rekord?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
snowden: Jag räknar knappt de första två målen mot Timrå senast. Man jag ser din poäng. Jag har nog fel.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Heyerdal: Kan du sluta kalla klaga på varenda utvisning snälla? Att tackla en spelare en halv sekund efter han har släppt pucken ska absolut inte vara en utvisning. Det är inte Rosdahls eller Sylwanders fel att de åker ut, det är domarnas ojämna nivå. De har gjort såna tacklingen många gånger den här säsongen utan åtgärder av domarna.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
NuMo: Fast dom presterade mot både löven och timrå. Det var inga lätta matcher.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
NuMo: Löven är väl det bästa motståndet i ligan och dom har vi 8-4 på och gjort 4 bra insatser.
Kommentera

« · 2035243 · »