1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478787 inlägg · 4078 ämnen

Modo- Västerås 2020-11-29

2105623 · » Till forumet


Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Dagis:
Vi har 78-49 i skott de två senaste matcherna, väldigt bra. Det blir lite som att var 3 matcher i anfallszon och gör 2 i egen zon.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Förstår mig inte på gnället

Tycker vi gör en riktigt jävla bra match.
Årets bästa, fart och driv i allt. Bra och kreativa beslut. Små misstag visst, men va fan det händer alla lag i alla matcher.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Bad_Brett: Ja, man får en klump i magen när dom försöker göra en dragning(som inte finns) som siste man.

En annan sak som orsakar magont. Vi vill gärna ge motståndarna chansen att få ett psykologiskt mål i slutet av perioderna.

I första perioden schabblar Wallinder med 20 sekunder kvar, skapar en farlig chans.

I andra är det väl Dahlrot som ger bort pucken till friläge med typ 3 minuter kvar, sedan får en VIKare komma fri med 20 sekunder kvar när alla ska anfalla, hur tänker man där?

Men kul med tre poäng
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Bad_Brett: Delvis. Jag tror att de vill för mycket. De vet att de är med för att producera framåt och när det inte fungerar försöker man ännu hårdare istället för att gå tillbaka till basic. Båda skulle tjäna på lite enklare spel.

Dahrot verkar vara någonting annat. Han har spelat upp sig, men hans indianare idag var hemsk.

Hedberg är bättre än jag väntade mig. Mer delaktig och bättre på att ta sig till avslut. Jag trodde att han inledningsvis var hjälpt av Karla och Hepo, men det är inte hela sanningen.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
J F K: Det märkliga med honom och Öhman är att de likväl gång på gång försöker sig på dumdristiga dribblingar som siste man. Normalt sett brukar det väl vara tvärtom när självförtroendet spökar?
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
hk: Svenningsson... det måste bsra lossna snart. Jag tycker att han jobbar bra och gör bra saker, men det blir liksom bara fel. Misstänker att han behöver ett mål och en stor dos självförtroende.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
hk: Terriern Aagaard tar steg för varje match, och ikväll var han riktigt jävla bra!
Han är aggressiv som få runt mål och lyckas nästan alltid få med sig pucken, börjar också få till ett samspel med Hedberg och Sven som ser lovande ut. Den kedjan måste vara ruggigt jobbiga att möta när det stämmer för dom.
Juniorerna Lindewall och Strömgren är också spännande att se även om den sistnämnde är lite valpigare.
Glimtar dock till med sina skills med jämna mellanrum.
Vill också slå ett slag för Åhström som är pudelklok och jobbar så hårt på isen. Extremt sällan han slår bort en passning.
Wallinder och Styf ska också nämnas, kanske framförallt Styf som tagit gigantiska steg sedan i somras. Wallinder flyter fram, ser så otroligt enkelt ut. Gör dock mer juniormisstag än Styf, men har gigantisk uppsida.
Kaut ser ut att glida runt och tänka på NHL, tror han drar snart.

Oerhört bra match från Modo, kul att se!
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Härligt idag skivade vi upp gurkorna och vann rättvist ,,,Heja Modo en stark laginsats och 3 nya poäng
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
hk: Min minne sviker, "swedish" bara
www.youtube.com/watch?v=Wc2SAsvfrWo
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Harry Luras: Haha kom också att tänka på det, "Nja.. svenska funkar bra."
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Heyerdal: Samma kommentator som frågade Mattias Ritola ”swedish or finnish?” inför en intervju👍
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Rytter: tur inte Wahlgrens är kvar, de hade dessvärre inte platsat.bättre de utvecklas som seniorer i mindre klubb. Så där tkr jag modo gjorde fel om man ville ha dom kvar. Eller så var det spel för galleriet. Juniorer som Lindevall får knapra på de få minuter de får.

Men sköna 3p idag!
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Gavelo:
Då har båda juniortalangerna gjort mål i matchen.
Strömgren och Lindewall.
Dom kommer göra mycket avtryck i framtiden. Kul att vi får fram mya spelare som också får chansen.
Agaard och Hedberg riktigt bra i dag och naturlugtvis Peters!
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Gavelo: norrman säger reporten om Aagard...tror han druckit glögg ikväll...
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Tarasov: Skönt med vinst!!
Kallade han just Aagaard norsk?
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Bad_Brett: Äh hade jag som junior precis signerat ett A-lagskontrakt så hade jag också tagit målet, tycker Jeremias förtjänade det lika mycket som Hedberg.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper: "hyfsat jämn" tycker jag var hårt skrivet, Peters har ju varit rikigt bra och stabil hela säsongen, sedan gör ju Kruse också en bra match i Vik då vi hade bud på fler mål.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper: 3 viktiga poäng där då😀
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
snowden:
Vår bästa match denna säsong enligt skottkartan😂
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper: Varför passade han inte Hedberg är min fråga...
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Gavelo: Hedberg såg nästan sur ut för att han inte fick passet för att göra hattrick :p
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Gavelo: härligt lite nervöst ändå Peters plock var viktig !
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper: woho jerimas!! Va skönt puuuh😀
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper: Jag tycker Aagard gör det helt rätt att gå på returen, att han blir utvisad känns bara löjligt.
Men Aagard är fruktansvärt bra idag överlag!
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper: tack peters! Skönt att vi ändå har en hyfsat jämn målis. Det skottet har kruse ren tur att han står i skottriktningen. Fan va stark aagaard kan va i kamp
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
jonsson: ojoj vilken reflexräddning!
Kommentera


Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Peters, han kan han
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper: synd att han inte såg klubban i ansiktet innan dock. Aja kom igen nu modo
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
jonsson: fasiken ny utv i anfallszon så korkat men går väl instinktivt
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
jonsson: Sveningsson gör så mycket bra men han får det verkligen inte att lossna, hur ska modo få igång honom i poängproduktionen?!
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Självklart ska modo bjuda på ett pp
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper:

Kaut är överallt
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper: där har vi lite tur. Många passar som inte riktigt funkar. Tur att duttandet med puck inte straffat sig mer
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper:
Vi får hoppas han fortsätter på den inslagna vägen.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Där tycker man att Sylwander skulle gjort mål
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper: nu jäklar kör vi i tredje

Hedberg är riktigt på g idag👍
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Silly: Strömgren snodde Corrados assist förra matchen på Styfs mål, får nöja sig med det :)
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper: inge vidare period ser lite trötta och halvdanna ut. Vi bjuder på endel lägen. Men skönt att vi leder med två än
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Gavelo: Något jag gillar med Corrado är att han nästan alltid får pucken mot mål. Inget dräll på blå. Inga svåra passningar som leder till spelvändningar, utan ofta puckar på mål.

Aagaard är ju outstanding framför mål. Han är som en mycket mindre version av Wernblom. Pucken liksom sugs till honom.

Undrar om inte vi tjänade på att Lindgren inte åkte över, för han känns mer resolut. Kanske var det mycket funderingar från hans sida, men nu är det klart ett tag till.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Gavelo: tredje friläget för Vik starkt av Lindgren fixa det
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
jonsson: Väldigt mycket slarv nu, chanspuckar och annat som bjuder på vansinniga kontringar!
Man får dessutom hjärtat i halsgropen när Häggström skall dribbla in framför egen kasse
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
jonsson: Dahlrot är ju hemsk med puck.

Häggström jobbar hem, men tar inte sin spelare. Han har ingen bra match.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
jonsson: usch ja o nu fick Peters rädda ett nytt friläge, farligt hela tiden då Vik ställer om
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
J F K: In med Aagaard mellan Kaut o Karla dom kommer ingenstans med Åhström.
Han är för dålig för en plats i förstafemman
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Vilken bjudning, men det gick bra den här gången
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Gavelo: Jo, det är lite som vanl8gt när andrakedjan är inne. Mycket fart och skott, men mindre snygga pass.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Gavelo: Hedberg känns nästan som ett nyförvärv nu jämfört med hans start. Hyffsad kylig han är med pucken Karlkvist innan målet.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper: fan va viktigt!!! Känns som vi tappat ganska mycket så skönt som fan!
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper: Haha vilket jävla märkligt PP

3-1 var otroligt viktigt
Kommentera

2105623 · »