1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480990 inlägg · 4078 ämnen

Modo- Västerås 2020-11-29

« · 2105218 Till forumet


Modo- Västerås 2020-11-29
Matchdags igen! Känns som vi mött mycket samma motstånd. Skall nu bli kul med ett annat lag och se hur vi står oss mot dem! Gooo Modo!
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper:
Dubbelmöten med Västerås kommande vecka som jag trodde skulle gå lite bättre. De verkar fö ha lite problem med defensiven.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Nån som vet status på Heppo, T Enström?
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
jonsson:
Enström verkar nästan vara redo, jag antar att Hepo är klar till veckan då det rörde sig om en förkylning ej Corona
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Tarasov: Samma lag som senast förväntas, vilket innebär att Tommy Enström ännu inte är klar för spel, Tobias Viklund fortsätter att rehabilitera sin skada och att Aleksi Heponiemi är sjuk
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
hanzon: hockeyligan stänger serien när vi har bästa chansen på 5 år att spela oss upp i shl, Vi tappar större delen av laget till denna säsong, tränaren säger upp sig i inledningen och många av våra ”stjärnspelare” slutar eller går skadade.
Vi har verkligen inte haft någon som helst flyt sen sen serien stängdes i våras!
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Gavelo: Nej, det mesta har gått åt h-vete, men det är väl i motvind som draken lyfter.

Skämt åsido så tycker jag i alla fall att mycket ser väsentligt bättre ut numera. Spelet börjar det bli ordning på och poängen trillar in. Inte i den omfattning vi har förväntningar såklart, men ändå en förbättring jämfört med inledningen.

Ser man truppmässigt, så börjar vi hitta vissa formationer som ändå fungerar. Karla och Hepo. Svenningsson och Hedberg. Ja, får vi bara in den efterlängtade spelskicklige centern så kan vi nog sikta på topp sex eller rent av högre. Vinner vi våra en/två "hängmatcher" på flera lag kan vi mycket väl vara sexa redan nu.

Jag väljer att se det som att whiskyglaset ändå är halvfullt.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
J F K:
Rent statistiskt så har vi lyft oss efter en katastrofal start. Vi agerar inte som topp 3 men sniffar lite på övre halvan. Topp -6 är ingen omöjlighet men vi bör fortsätta på den inslagna vägen och hoppas att Bad_brett inte får Rätt ang Peters.

Skall tillägga att jag inte är någon expert på den tillgängliga statistiken utan jämför med bra lag tidigare år.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Tarasov: Det känns som att Peters har svagt psyke. Han kan vara hur bra som helst, men släpper han in ett soft goal blir det ofta skakigt efter det. Jag skulle inte säga att det beror på motståndet, utan snarare hans egna psyke.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Glader har med sig en glad nyhet inför dagens sändning i Modo channel,
eller är det så enkelt att Emil Swelander
kliver in i ledarstaben från idag?
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
jonsson: Kan det verkligen vara det? Swelander kommer bara vara med representationslaget tills J20 kör igång igen. I alla fall är det så långt man beslutat än så länge. Det lär inte vara omöjligt att han får fortsatt förtroende om det fungerar riktigt bra fram till jul, men att det ska klassas som en glad nyhet känns tveksamt.

Nog tycker jag att man kan förvänta sig lite mer storslaget.?
Och dessutom så är det väl ingen nyhet om man redan presenterat det på webben?
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
J F K:
Ev förlängning med antingen Lindewall/Strömgren alt ny center
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Tarasov: Ny center tror jag på.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
S-vikaren: är det members only eller kan alla se sändningen?
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
S-vikaren:
Timashov följer Modo på Instagram....
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Tarasov: Alla följer Modo på instagram, vissa gör det bara i smyg
Kommentera


Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Gavelo:
Jepp, ingen koll på när han började med det. Det kan ju vara att han gjort det länge.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Tarasov: ville inte säga "äsch" men det var ändå det jag sa, man hade trots allt hoppats på en fin center trots allt.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Lindewall förlägning
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Smurfen: Skoj och bra, men inte centern jag längtar efter :)
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
hk: sen de här kontraktens längd är ju värt luft när allt kommer kring så det känns ju bara töntigt o säga att det är på 3 år.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
dempa: Blir det inte mer ersättning om shl köper loss ett längre kontrakt?
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
dempa:

Varför, det säkrar ju att inte spelaren drar till en annan ha klubb som lockar med högre lön och större roll.

Dessutom skickar det en signal till spelaren att man tror på honom och man ska inte underskatta vikten av trygghet och förtroende för de unga spelarna.

Att binda upp spelare man vill satsa på och har potential kan ju aldrig vara fel.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Rytter: nån som har koll vilka NHL-lån Vik har?
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Heyerdal: Västerås kör en fuling, sätter en 3:e kedja med Zetterberg, Hilding, Eriksson, ingen dålig 3:e kedja minsann!
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Rytter: Bra start!! Strömgren!
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Gavelo: Heja Modo! Det vore kul om ni vann ikväll (och jag behöver er för min Powerplay-rad)
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Riktigt bra start!
Och Strömgren gör sitt första mål, stort Grattis
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
hk: skriv kontrakt Glader !
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
hk: jaaaaaa mååååål!!
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper: Hedberg!!
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper:
2-0 Hedberg med fantastiskt bra förarbete av Aagard
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper: jaaaa!! Sikken pass och lite flyt. Vilket spel!😀😀
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
hk: Men, visst börjar också Aagaard hitta lite mer rätt. Defensivt kan vi nog lära honom en del, men han har näsa för att vara där han ska.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
hk: Oj vad bra vi är när vi åker skridskor och hittar varandra i med fart. Så här pigga har vi inte sett ut förut. Bara hoppas vi orkar hålla koncentrationen uppe hela matchen.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Gavelo:

Kanonstart, man tackar
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Gusse: ja så vi inte börjar med bjudningarna i försvaret igen
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
jonsson: Det sjuka är för övrigt att förstakedjan är den enda som inte skapat något.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
J F K: Mycket fint spel av Aagaard. Hoppas han kan fortsätta så.

Fin propp!
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Älskar Mikkel mer och mer🇩🇰
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
bengt88: nja ganska onödigt vi missade pp
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Bad_Brett: Älskar Sveningsson, "late" hit
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Jäklar vad Hedberg ser vass ut!! Stark snabb och het
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
bengt88: Någon som kan förstå varför Aagard blir utvisad?!
Late hit är rubriken men va fan det är en tackling en halv sekund efter att han slagit bort pucken, är ju svårare att avbryta en sådan tackling än att fullfölja på så kort tid.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Werner: Andrakedjan har ett jäkla tempo när de skruvar upp. Perfekt med Aagaard som gladeligen står framför mål och verkligen skymmer. Inget alibijobb där inte
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Gavelo: Kul icing. Jag hade hunnit ikapp den där pucken. Utan skridskor.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
J F K: Håller med andrafemma visar verkligen gryende form, och Aagaard blir bara bättre och bättre---
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
wolper: känns som vi nörja tappa lite tempo nu men är väll förstårligt. Eller kanskr så enkeltatt västerås börja vakna haha
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Robin Ztorken L: Såg inte bra ut med Lindgren. Hoppas att det bara var en smäll.
Kommentera

Sv: Modo- Västerås 2020-11-29
Robin Ztorken L: vi blir lite för ivriga emellanåt o glömmer markering bakåt
Kommentera

« · 2105218