1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478751 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Västerås 2021-02-20

« · 2152679 Till forumet


Modo - Västerås 2021-02-20
Matchdags igen då! Kan vi kriga till oss sunkans första 3a?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
wolper: När spelar ryssen?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
mikenomad:

Landar måndag, spelar troligen på Onsdag.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
wolper:

Styf bekräftar i intervjun det vi varit inne på angående corona och dess effekter.
Men när laget i december drabbades av corona blev spelet på isen haltande.

– Det största felet vi gjorde var att vi satte igång direkt efter coronabreaket. Vi gjorde ett misstag där. Effekten på de som haft corona hade större påverkan än vi trodde. De fick sämre fys och det tog hårt då laget var i ett skört läge.

På vilket sätt skulle du vilja agera annorlunda med anledning av coronaläget?

– I hur vi agerade efteråt. Det skulle jag vilja ändra. Jag tror inte det är något annat lag förutom vi som bara haft sju dagars frånvaro och sedan kört igång med matcher direkt. Där hade vi behövt tid att nöta detaljer på isen och jobba med fysen.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Rytter: Ok, lite nyfiken på 102 kg grävling från tundran
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
mikenomad:

Det är vi alla. Hoppas på en galen ryss som gör mål på allt och skickar motståndare in i sargen.

Poulin ska nog stå kvar i målet och inte ge sig ut på utflykter när vi möts.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
mikenomad: Han kommer vara en oerhört bra spelare i Allsvenskan, men vi ska komma ihåg att han inte spelat hittills samt att han endast kommer spela 9 matcher i grundserien, finns viss risk att vi inte hinner komma få se så mycket briljans från honom.
Sen måste han ju komma hit först, med Modos senaste år i eftertanke där precis allt gått emot oss på värsta tänkbara sätt så skulle inte jag lyfta på ögonbrynet om det blir ytterligare strul och att han inte kommer förens om 2 veckor
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
wolper: Heja Sunkas!!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Rytter:

7 dagar är nog för tidigt som han säger, vi stressade igång helt enkelt.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
grabbar, idag så har jag och min käre lillebror suttit och diskuterat hur det går för modo ikväll

han tror på en seger med 3-2
jag tror på en seger med 4-2 för modo

ta match för match, skit i vad dom andra lagen gör. lev i nuet och tänk inte att det är bara 10 matcher kvar, var där för erat hjälte lag, för dom behöver er lika mycket som ni behöver dom även fast denna säsong har varit skit.

Lycka till idag!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Nooky: fast du trodde 3-2 Och jag 4-2 men vi kö på de
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Rytter: Ja, jag har galet höga förväntningar på ZUPERRYZZEN! Längtar till nästa vecka och ze honom flytta på några zpelare, glida in i zlottet, ropa "pazza mig" och ztänka upp några i kryzzet.
Azzå, jag vet inte när jag kände zåhär zenazt?!? :-)
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
M Horava: Man förstår att pappersarbetet för en rysk spetsnaz-grävling tar tid.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Gavelo: Lycka till idag! Försvara Västernorrlands heder!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
wolper: en månad sedan senaste hemmavinster. Vore väl på tiden, liksom att vi håller nollan nån endaste gång. 1-0 vore ett drömresultat, gärna på ordinare tid så vi slipper älta vem som skulle lagt straff i stället...
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Gavelo: Jag tror xylofon kommer att bidra mycket i Modo. Vi fick se PW i första matchen för Timrå igår, och han gjorde ingen besviken.

Lycka till ikväll!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Lub: Lol autokorrekt. Zykov skulle det vara 😬😂
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Lub: Xylofon var inte så dumt det heller 😂
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Gavelo: Jo, men har lite svårt att se hur det skulle bidra, men kanske om Sunqen drar av ett Xylofonsolo så bör det sätta vissa griller i huvudet på motståndarna. 🤔😊
Kommentera


Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
puffe:
Hoppas de inte är helt slut efter att ha flippat burgare utanför Ica å Coop i två dagar.
Lite märkligt att lägga ett sånt jippo på matchdag..
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Lub:
Ingen nyhet direkt
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Saleva: Skadade spelare var det väl?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
hockey_21:
Ok, låter klokt
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Saleva: Ingen Tex och Rockwood på vinge i fjärdelinan.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
KRM: Tex är i Oskarshamn tills deras målvaktsvärvning är på plats.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
KRM: Pendlar mellan Center i första och Vinge i 4:e, vad blir nästa steg, målvakt var 3:e match?

Jag gillar att Sunken läser av och spelar laget som han anser vara bäst mot enskilt motstånd, men jag har ändå svårt att se Rockwood på någon annan plats än Center, speciellt inte efter hur bra han varit sista matcherna när han fått spela just Center.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Tänkte kolla Sportkanalen om en stund...Modo -Gurkburken. Är väl bara 3 poäng som gäller om ni ska ta 10e platsen?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Nisse på Mon or:
”Hockeyfest 17.30 på Sportkanslen. MODO-Västerås. Man sitter klistrad. Allt utom Gurkburkvinst är en sensation...”
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Mycket Modo hittills...
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Tarasov: Västerås-tränaren ser grym ut. Ser ut som om han ska ge domaren en smäll vid varje avblåsning... 😬
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Lub:
Ja Rockwood kom undan där såg det ut som så jag kan förstå honom.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Tarasov:
En av de bästa skottkartorna över en period denna säsong sett ur Modos synvinkel.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Tarasov: Men, så hård såg verkligen inte crosscheckingen ut. det ser helt obegripligt ut att han får så ont.

undrar om verkligen Karla träffar skridskon där. såg ut som att VIK-killen ramlat på egen hand.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Tarasov: helt okej första. Dock känns sådär när vi typ är bäst i första. (Målmässigtmässigt) skönt dock med lika än. Billig utv i slutet surt men väntad. Känns som gänget är lite depp iom harjus intervju. Fan ryck upp er nu. Fatta inte grejen med rockwoods tackling ens. Lätt knuff i ryggen. Skön inställning från haag👍💪
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Tarasov:
Ja gillar den här kommentatorn fö.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
wolper: Tycker det sett riktigt bra ut. Rakt, enkelt, och snabbt spel, framförallt tar vi oss ur zon väldigt snabbt
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
wolper: Vad sa Harju i intervjun? Missade den
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
hockey_21: Ytterell är ett sånt jävla lyft för backsidan
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Tarasov:

En av det bättre perioderna vi gjort tycker jag, spel är rakt och enkelt och vänder spelet fort. Inte släppt till mycket i egen zon. Nog borde vi haft ett eller två mål ledning efter första.

Lite surt att vi inte utnyttjar de bra sekvenserna i matchen, som upplagt för att vik ska ta ledningen i andra och kan gå på det.

Men det är väl detta som är typiskt för ett bottenlag, man får inga enkla mål med sig utan får slita som fan för målen.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Äntligen
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Nucky: Sven till Nieder!!

Haha snyggt kanin skutt av Sveningsson!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
wolper: yesssss!!!! Skönt! Håll i nu! Skönt å slippa wessner och lyth😁
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
wolper: VAD GÖR BOIVIN??
Två lägen han står och sover?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
hk: ser bortkommen ut
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
wolper: haha fan va skönt! Kul harju!!😁 kan du slappna av nu å ha kul😁
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
hk: Tyvärr har Boivin gått från en klarhet till att vara våran sämsta back, så otroligt lat, nonchalant och spelar helt utan marginaler.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Oj vad jag svor över Ytterells långsamma passning :)
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
hk: Tycker han gör sådana saker av ren lathet ibland. irriterande för de flesta situationerna löser han riktigt bra.

Har inte mycket att anmärka på Peters heller. inte så mycket skott, men de få han fått på sig har han hanterat väldigt bra.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
hk: ja boivin blir jag ej klok på
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
J F K: När Modo har anfall står Enström på röd.....

🤦🏼‍♂️
Kommentera

« · 2152679