1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Modo-Västervik

« · 1931303 · » Till forumet


Sv: Modo-Västervik
hanzon: synd vi inte har någon center i år som gör sina medspelare bättre.
Sen vet jag inte vad som hänt med Hanses. Men nog ser förtroendet från backarna bättre när han inte står.

Sen kan man inte blunda åt att vi har ruskigt svårt att få igenom skott från blå.
Vi ska alltid rätta till o lägga på plats så vi är säkra på att pucken fastnar.

Att man spenderar pengar på Elvenes i stället för en center förstår jag inte
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
mr_brasco: ja det här var ju världens jävla bottennapp. Sista 3 minuter avlossade vi inte ett enda skott. Vi kom inte ens in och etablerade spel i deras zon.

Kronan på verket så ska 89 dra 2 spelare med en nonchalant jävla lyftning och ger bort ett mål.

Bänka alla.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Nieminen:

4 mål på 15 skott. Vi skulle behöva effektivitet i målskyttet vi med.

Offensivt skapar vi ju och har mycket puck i motståndarnaszon, men vi är för dåliga när lägen ges. Sedan är defensiven inte bra idag men samtidigt ska vi kunna vinna mot motståndare som bara backar hem. Deras anfall var ju typ ner med pucken sedan upp på blå och lägg skott på mål.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gusse: Nyårslöftet blir att inte slå på nå mer match och spendera tiden vettigt istället..

Skeppa hanses Salo sa ju leksand ville ha målis.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gusse:
1p på 3:e rundan hittills.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
atomragnar: Som jag skrev innan matchen, 100% alibihockey!
34-14 i skott, Hanses på 78%
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
mr_brasco: Finns fan ingen ursäkt för detta. Så jävla uselt.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Nieminen: Jag har slutat bli upprörd, blir bara trött.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Nieminen: Yup dessa år kommer vara förödande ekonomiskt för en tid framöver.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
atomragnar:
Att spelarbudgeten blivit högre för varje säsong spelar väl ingen roll antar jag. Vi kan kanske vänta med att utvärdera ekonomin till säsongen är slut.

Ibland kan jag faktiskt önska att man hade lägre budget så man tvingades vara lite smarta i sina värvningar istället....
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
modomille: Det här är ju inget annat än ap-dåligt (ursäkta alla apor), släpar man med löneutbetalningarna eller vad sitter det i? Att nöja sig med att det är bättre än att ligga 10:a som i fjol är ju förbannat dum-positivt, det här slutar ju med tom hall och konkurs om det får fortsätta.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Eller: Haha höftskott
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Tarasov: Det enorma tappet i intäkter detta innebär kommer ej kunna räddas upp. En tom plats en match går aldrig sälja igen. Budget blir ju betydligt mindre år efter år.. lär ju inte lyckas bättre med mindre cash.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gavelo: Hade på känn att du saknade fakta angående mv-lönerna.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Eller: Jag behöver inte bevisa ett skit för dig min bäste herre, så leta på om du är intresserad.
Vad tror du, får Hanses ihop 80% i räddningsprocent idag, kanske är bra nog för att få fortsatt förtroende, var ju trots allt nyligen han fick 95 i en match!
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gavelo: det var du som påstod att Hanses var bäst betald så det är nog bäst att du kommer med bevis,tack.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Eller: Är du speciellt intresserad av den då får du allt leta rätt på den själv, lycka till!
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gavelo: kan du vara snäll och lägga ut lönelistan på alla målvakter vore det bussigt.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Eller: Det är bland annat målvakten som gör försvarspelet, litar inte backarna på sin målvakt så blir det dynga. Sen kan man absolut begära mer av seriens bäst betalda målvakt
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Rytter:
Vad roligt om en avtackning skulle ske den 29, min första hky-match live var Malmö-Modo 99 med Sedinarna som dominanter i slutspelsmatch. Vill minnas att Samuel P gjorde två mål..... förresten så är det väl den arenan som var Panterns hemmaarena förra säsongen😁
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gavelo: första 8 matcherna hade han i snitt över 91 i räddningsprocent, mer kan man inte begära när ett lag saknar försvarsspel som håller i HA.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Nu vill jag se lite jävlar anamma.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
modomille: Måste man spela som Sylwander och Wernblom för att ha passion eller pannben?

Jag är mest besviken på årets värvningar. I år igen. De som är tänkt ska leda laget gör det inte, istället hamnar ansvaret hos lagets unga spelare. Samma jävla visa upprepar sig år efter år(Enström är undantaget som bekräftar regeln)

Hanses gör numer 1 bra match av 5, känns bra att hans kontrakt går ut denna säsong. Dock rädd för att Sundlöv är för feg för att släppa honom..
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Tarasov:

Det har förts diskussioner att klubben vill hylla sedinarna här runt jul och ha en avtackning. Att dom ska spela stannar nog vid rykte eller dröm. Jag tror inte en sekund på detta.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Tarasov: tycker allmänt att FW ligger för långt ner i boxen så de inte hinner ut på skytt och skottäcka, istället så blir MV skymd.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Robin Ztorken L: Harald L och bröderna S.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Hälge:
Det ryktas om så mkt, men stämmer då får de isf gärna dyka upp till den 29 dec då Ivandrago skall besöka FC!!!!
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Tarasov: sant o så ser det ofta ut i Modos zon de backar in i knät på våra målisar, Luckner delade nyss ut julklappar eller snarare en önskelista till alla klubbar, Modos var Sedinarna o Luckner påstod det figurerade rykten, tror inte alls på det utan förmodligen nåt någon nämnt som önskemål
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Tarasov: Vi ligger på 6-plats, förra året slutade vi på tionde. En klar förbättring. Men inte så bra som man hade hoppats. Nu får folk ta och lugna ner sig lite, tycker jag.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Tarasov:

Vi vinner denna match. Västervik sämst i tredjeperioden och modo bäst i tredje.

Spela på modovinst nu. Jag tar bara 10% av vinsten för detta tips.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Eller: Något som är värdelöst är att påpeka räddningsprocenten i en match när han stått 20!
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Hälge: Vilken Harald och vilka bröder?
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
modomille:
Vilket underkänt med den budgeten man har för spelartruppen. Sen får man välja arr skylla på gamla SC/tränare eller nya. Topp -4 i seriespelet är godkänt. Iofs kan allt räddas upp av ett bra slutspel.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
modomille: Nä helt sjukt.. har 0 tagg matchdagar det är som Modo sakta bara tynar ut intressen för annat har tagit över för egen del. Så bestämmer man sig för att kolla ikväll.. undra om de blir så igen den här säsongen.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Tarasov: Harald sa nyss att det ryktas om brödernas återkomst. Frågan är väl på vilken nivå han har hört dessa rykten...

Men tänk om det skulle hända.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Robin Ztorken L:
Hellkvisteffekten är rimligen att vi kring 6-plats. Såvida man nu inte anser att Sundlöv satt ihop ett topplag som Hellkvist inte lyckats förvalta.... å andra sidan blir ju det oxå en Hellkvisteffekt!
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gavelo: det var väl 5 dagar sedan Hanses stod och då hade han väl bara 95,24 i räddningsprocent, helt värdelöst.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gavelo: Ja vi får nog acceptera att den här säsongen blir lite så här, vi kommer pendla mellan plats 7-5 men aldrig hota på riktigt.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Heyerdal:
På sista målet så måste FW komma ut snabbare.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gavelo: Ja, nu har vi passerat halva serien och det mesta är sig likt.
Det blir nog ingen Hellkvisteffekt av detta heller, kan vi bara klara av att inte dansa på linjen att spela negativt kval är det bra.

Man kan nog med fog konstatera att vi är inte mer än ett mitten/bottenlag, i år heller.
Hur f---n kan man låta det se ut så här mot Västervik, vill man inte vinna???
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gavelo:
Btw så ser man att det är klokt av Sylwander att inte tackla så mkt , motståndarna blir rädda o kryper ihop.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
hk: Men detta är ju precis som vi förstod att det skulle bli, hur kan man ens bli upprörd!?!
Modo är ett ganska mediokert lag, absolut inget lag som skulle kunna sno en match mot ett shl lag, Modo har i generationer haft svårt för att inte säga omöjligt att göra jobbet om inte laget man möter är bättre än dem själva, i flera år har vi sett hur spelare i föreningen dragits med inställningsproblem och spelare som ansett sig bättre än vad dom varit.
Vad har Modo producerat till shl och bättre senaste 3 åren, Emil Molin sen så har det varit 0.

Modo som klubb och förening har en jävla övertro på sin egen kapacitet men i själva verket är det ofta så att man inte alls är i närheten av den kapacitet man själv målat upp, det krävs så in i bomben mycket mer jobb av varje spelare om Modo skall vara en utmanare till shl
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Blake: ja 4 skott o 2 mål, men de har iaf folk framför Hanses Modo har ingen där, deras taktik innan var ju att skjuta mycket o med skymning lyckades bra för dem
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Domsjö: Håller med, saknas spelare som visar passion i det här laget. Bara Sylwander och Wernblom som kan kanske gör det. Besviken på Enström, visst är han stabil men gör ingen större skillnad.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Domsjö: instämmer
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Det är helt uppenbart att det kostar mycket mer än vad det smakar när det gäller Hanses. Hur långt kontrakt har han egentligen?
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Att vi måste kämpa så oerhört för ett mål medans västervik slänger pucken på mål så går den in..
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gavelo: Det står så jävla lågt i egen zon, hur mycket plats som helst för Västervik medans vi skymmer hanses..
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gavelo: Heja MODO! Nej nu stänger jag ned. Att aldrig kunna varva upp och visa jävlar anamma och kämpaglöd gör att man tynar bort intressemässigt
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Heyerdal: ja å där kom nästa... tycker det såg misstänkt offside innan. Ja modo är inte bra. Finns inget lag i denna liga som man känner att modo säkert skall ta..
Kommentera

« · 1931303 · »