1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474708 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Västervik 2021-09-29

2231834 · » Till forumet


Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Saleva: Rätt tydligt att han är en en kvarleva från fjolårets backuppsättning. Fan, han loggade typ mest istid av alla backar när IKO gick upp, men i MoDo framstår han alltmer som en säkerhetsrisk eftersom han vägrar spela resolut i egen zon.

Får inte riktigt ihop det med tanke på hur skickliga IKO var på att spela sig ur egen zon året de gick upp, även om han gick under namnet "försvarsgeneralen".
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
P10Livgardet: Jo, exakt. Den där för de som efterskänkte sina säsongsbiljetter vet vi dock inget om. Men jubileumströjan är en kopia av en av de första Alfredshem-tröjorna.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
KB65: Det skulle väl komma 2 tröjor till förutom ordinarie matchtröja denna säsong. En jubileumströja samt en tröja för att hedra alla som efterskänkte sina säsongsbiljetter?
Eller så har jag drömt det! Men jag är rätt säker jag läst det nånstans..
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
skavsår: Tack för den!
Kommentera


Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Saleva: Någon som vet vart den lovade, upphöjda arenaupplevelsen tog vägen?
Jumbotronen inte färdigbyggd, en utbyggd ståplatssektion ingen visste om, en bred svart skärm-list som ska gå runt hela arenan fattades delar på och såg trasig ut, viljans vackra namn-introt är borta, inga individuella låtar under spelarpresentationerna.

Vilken tur då att klacken skapade ett bra tryck, speciellt sista 5.
Kan någon här texten på ramsan där klacken sjöng nått om "det vackraste vi sett" och "vi ska tillbaks igen"? Den var riktigt skön.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
KB65:
Tycker inte Dahlroth var värd 3 heller. Två som betyder godkänt hade räckt.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Gusse: Fyra ugglor vet jag väl inte, men jag tycker han gör en mycket bättre insats igår jämfört med första matchen mot Västervik.
Ett riktigt klass-mål och sen så skapade han väldigt mycket även om den formationen inte fick jättemycket istid.

Tycker rent generellt att offensiven såg riktigt bra ut igår från samtliga. Snabba omställningar med mycket kreativitet, fart och riv. Då är det spelet i egen zon som lämnar en hel del att önska.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Tarasov: McMaster fick fyra plus i allehanda. Var han verkligen så bra? Vad missade jag?
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
M Horava:
När han stod första gången gjorde han 7-8 riktigt bra matcher men blev söndermatchad tycker jag. Men förhoppningsvis kan han ligga uppemot 91%
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Tarasov: Hoppas att detta ger Wallin en självförtroendeboost. Han har det i sig. Det gäller ju "bara" göra det om och om igen. Det var väl lite såhär han var förra gången i MoDo?
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
ToddW: Juniorernas tröja gör sig bättre. Sen är jag ett större fan av M-loggan eller MoDo AIK loggan för den delen.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
ToddW: Jo, håller med om att Retrotröjona är fina. Kanske framförallt retrotröjan från 2011 (alfredshemströjan), även om den är så långt tillbaka att det inte känns riktigt MoDo...men retrotröjor är retrotröjor

Annars är tröjan från 2011-2012 riktigt fin. Överlägset snyggaste tröjan med loggan och inte MoDo i text på 30 år iaf. Gillar dock inte de svarta byxorna till...
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
ToddW: Precis, tröjan är ok i övrigt.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
ToddW:

Håller med, håller 86/87 som snyggaste nånsin 🥰
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Ogie Ogilthorpe: tycker personligen att retrotröjorna från 79 och 86/87 är de snyggaste vi haft under 2000-talet.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Axle San: Du har helt rätt. Tröjorna är en katastrof.

Tröjan vi spelat i sedan ca 2016 är nog den bästa sedan kanske 70-talet. Jävligt onödigt att byta igen....
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
ToddW: Hade man slopat det runt loggan och förstorat upp den så hade det vsrit lätt topp 5 bland tröjorna genom åren, sen åter igen hur man inte kan matcha in reklamen bättre.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Silly: stabil insats av samtliga igår. Jäkligt kul att Isak fick revanschera sig på hemmaplan! Applåder.

Kändes inte som att alla linjer sitter i spelet, men vad fasen. Match 2 liksom.

Bra jobbat.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Axle San: tycker att designen/färgerna på själva tröjan är riktigt fint komponerade. Däremot ser rundeln pålimmad ut och modo-loggan hade gärna fått varit större.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Smurfen: Grattis till vinsten...men tröjorna? De blev inte bra. Jag tyckte de var ganska fina på de första bilderna som kom men nej. Loggan är ju på tok för liten.
Jaja, nu blir man väl kölhalad igen :-(
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
KB65: Kristianstad var otäckt intensiva. Eller så var Löven slöa igår. De surrade som getingar i första perioden. Riktigt imponerande förutom att de verkar extremt trubbiga när det handlar om avslut. De Ger ett klart bättre intryck än tidigare säsonger. Endre var riktigt bra i målet i första perioden med några svettiga räddningar. Han blev matchens spelare.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Tarasov: Säsongens inlägg såhär långt. :D

På tal om Peters:

2021-22 Graz99ers ICEHL 3 4.19 .869 0 0-3-0
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Årets bild redan !!!

KÄRLEK !!!
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Tyler Durden: Han kändes lite slöare idag emellanåt, men ändå klart godkänd. Kanske känningar från pucken som tog på fotknölen igår?

Fin vinst idag och kul med match snart igen, hoppas bara de tar uppgiften på allvar då. Kristianstad känns betydligt vassare i år än tidigare, mer offensiva krafter.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Majbrasan: Harald var inte imponerad av Big Sam. Lät som han tyckte han var sämst på banan. Kul för Wallin och Svenningsson att få göra en bra match ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Jan-Erik :
Den kommer nån gång i november, en provisorisk hänger där nu
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
hompa90: Ni som var på plats: Hur var nya "jumbotrånen"?
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Oroväckande dåliga i egen zon tycker jag. Ställer till det flertalet gånger och tur att Västervik inte gör något mål. Blir att eliminera dessa misstag om man ska fortsätta på vinnarspåret.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
hompa90: Från er som inte la märke till det, ståplats har "utökats" åt höger (vänster om man går ut på ståplatssektionen) med en tredje sektion med möjlighet för ståplats publik. Det var tidigare där sittplatser, någon fler än jag som la märke till det i sändningen?
Uppladdat:

450x300-staplats.pngstaplats.png

Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
jonsson: lite surt för Hägglunds att Fjällräven Center lyser på fasaden inför tv-tittarna i varje periodstart
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Frank på ståplats 👍
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
MorganaLefaey:

Blir till att streama på fredag.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Nooky: tack tack. Så ruskigt skönt att få se 3p samt publik.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Grattis till segern ikväll!
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Gillar kedjekompositionerna idag, stabil Isak, lite för mycket slarv och spel med för små marginaler men nog finns det goda saker att bygga vidare på! Skönt!
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
hk: Härligt att se all glädje❤
Grattis till segern!
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
hompa90: Jo jag såg det jag också
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Gavelo:
Känns som att Bad_brett borde få skriva det här men nu har Wallinhållit fler nollor än Peters 🤩🤩🤩
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Någon fler än jag som såg förändringen på läktaren? Ledtråd: Runt ståplats...
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Silly: Det känns bra ikväll!
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Silly: Vi får tacka Wallin för poängen idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Gavelo: MoDo är vi när vi vinner och MoDo är de när de förlorar.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Silly: Låt Isak hålla 0 nu!
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Gavelo:
Svenningsson hittar maskan,
Nu blir det 2 st .Torsdagar denna vecka?
Han måste en fått en felträff? 😉
Aagaard 3 poäng!
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Gavelo: SVENNIS COMEBACK
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
MorganaLefaey: Vi och vi, vi är fans på ett forum.
Men jag är allvarligt lite orolig att vi blir så låga och slarvar så mycket, orken ser inte ut att finnas där heller när det går tungt, många som hamnar på hälarna.

Just nu skulle jag säga att Västervik har ägt andra halvan av matchen.

4-0 aja
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
MorganaLefaey: vvik har skjutit 10 skott enligt swehockey. Karlineffekt?
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Gavelo:
Finns en hel del att fila på
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-09-29
Gavelo: visst finns det en hel del att jobba på.
När backarna får press så sker en massa misstag.
Sen har inte PP rosat marknaden och vi har en 4e kedja som är hemsk i egen zon.

Men idag vid vår första "vinst" tycker jag vi ska va glad o fokusera på det. 😉
Kommentera

2231834 · »