1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480359 inlägg · 4078 ämnen

Modo-Västervik

« · 1987240 · » Till forumet


Sv: Modo-Västervik
Tarasov: Roligt att höra kommentatorn helt oförstående på varför domarna samlas efter målet.Låter det stå ? om det var offside eller ej. Men att inte ens lägga märke till det är förvånande.
Sen bör ju Hanses ta pucken kan jag tycka. Men vi fick 1p i en match där vi sög långa stunder. Och tror fortfarande att någon luras när de säger att det stod 20-4 i skott sista 2 perioderna.
Jaja. De fick ju upp farten i alla fall efter 3-3. Men hade de haft den hela matchen så......
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Dundee: Men på det avgörande målet är det flera meter offside
vi förlorar för att vi spelar ett korkat försvarsspel som vi alltid gjort under Björn.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Dundee: Håller med, ska tilläggas att Västervik målvakten var riktigt bra på slutet.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
kulltorp: Du är inte lite bakom du?!
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
kulltorp: Denna match ska domarna ej lastas för man förlorar. Vi fick så otroligt mycket pp som vi borde förvaltat på ett bättre sätt. Vi gör tyvärr en plattmatch rakt igenom.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Bad_Brett: hmmmmmmmm
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gusse: Jag har pratat om ett helt sjukt uselt försvarsspel hela försäsongen. man spelar korkat. korkat och riktigt korkat.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
kulltorp: Men försvinn. Titta på reprisen.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
atomragnar: Varför försöker Öhman dribbla ensam mot 3 spelare? som back? Ne nu får dom ta en rejäl funderare faktiskt.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
atomragnar: Omöjligt att dra några slutsatser efter en match. På sätt och vis tror jag det kan vara bra att få en kallsusch direkt.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
J F K: Tycker vi skyller på domarna..
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Hakning-Henrik: 51 omgångar kvar. Jag tänker vänta ett tag med att bli orolig och hoppas detta var spända premiär nerver. Verkar som att bortaspel var att föredra idag.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Ja plattmatch rakt igenom avslutas med en mycket billigt mål i arslet...... Såg på reprisen det var offside men den pucken ska ej gå in endå.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
hockey_21: Ja, en jätteoffside. Domarna är lila dåliga som vanligt. Det var flera meter.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Axle San: Detta är ju inte ett av top 5 lagen i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Solklar jävla offside
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gavelo: ”Modo och favoritskap.... världens svagaste lag när man bli kallad favoriter?!”

Ja hur ska denna säsong sluta då?
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
MorganaLefaey:
Tycker man hanterar omständigheterna i denna match bra, gillar att man utmanar sig själv genom att ta ut målvakten vid 4vs4. Man gör ingen särskilt bra match men har ändå möjlighet att vinna.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
modomille: Otroligt skönt. Men vet inte vad Forsberg gjorde där.
Kändes otroligt onödigt. Och blir det förlust vid full tid nu så fullbordar det en kaotisk match.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Hakning-Henrik: Ja, krocka inte för då åker man ut.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
J F K: nu avgör vi i boxplay
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gavelo: Som jag tjatat hela försäsongen så har vi inget försvarsspel. Däremot har vi en del bra spelare som exemplen From. Sjukt vilken fart han har.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Hakning-Henrik: JARÅÅÅÅÅ!!
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gavelo: skönt, det hängde i luften. Froms dragning förtjänade bättre öde.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Hakning-Henrik: Spelare i målgården?
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Hakning-Henrik: Skulle vilja säga att det går Lepra i klubben. Så vi har alltså 20-4 i skott per 2+3 och ändå så misslyckade.
Men kan inte säga att det känns som skotten stämmer.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Hakning-Henrik: Modo och favoritskap.... världens svagaste lag när man bli kallad favoriter?!
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gusse: känns som förra säsongen. Glad om det blir en pinne :p
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Bad_Brett: Dom andra förmodade topplagen gör det dom ska.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
MorganaLefaey: Det handlar helt enkelt om att vi vill spela för aggressivt försvarsspel. samma som förra året och under AJ. sluta med det.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Bad_Brett: Men måste vara mental kollaps. Hur många gånger har inte spelarna helt sonika halkat, snubblat så fort de tar emot pucken.
Sen har vi noll passningar som går fram. Som nyss när man står 1m från varandra och droppar pucken mitt på grillorna.
Inte lätt att bygga fart då.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Bad_Brett: Hmm? Funderade plötsligt hur det går för Modo ikväll och jag kunde inte hitta något naturligt alternativ hur jag skulle kunna kolla resultatet. 377 på text-tv? Hmm? Gick efter lite problem in på aftonbladets resultatservice. Väl där ser jag att det står 2-3. Kommer snabbt därpå att jag glömt att kolla HS. Mycket mycket märkligt.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Eller: Är förvånad över hus kassa vi är. Förväntade mig ingen fartfylld tillställning men trodde nog att vi skulle kunna behålla pucken inom laget då och då.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gäsp: Försvarsspelet är under all kritik ikväll absolut. Finns mycket att jobba med som jag sa tidigare.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
J F K:

Vi gör ju ändå en bättre andraperiod, vinner skotten med 10-3, from bränner friläge och björka skickar en kanon i ribban, men Västervik gör målet.

Sätter vi en kvittering tar vi matchen tror jag.

Håller med dig om försvarsspelet, vi försöker vara så aggressiva och kreativa hela tiden, i en match där det inte stämmer 100% så funkar detta inte så bra.

Sedan kan man fråga sig ifall 2v utan match var det optimala innan en premiär, ser lite rostigt ut på sina håll.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
J F K: Försvarspelet tycker jag varit bra sista 4åren Styf tog över det är framåt det brister
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Gäsp: Någon som smygit in en spritflarra på arenan?
I så fall... Snälla gå ner o bjud spelarna på lite grogg så de blir kvitt nervositeten.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Dundee: försvaret har ju redan släppt flera lägen som Hanses redan har klarat av, men när försvararna ligger i knät på mv istället för att gå ut mot skytt och göra sig stor och täcka så blir det jä..igt svårt att se pucken och rädda.
Skärpning i försvarsspelet är vad som behövs.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
J F K: Ser ut att köra på juniorernas spelplan
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Dundee: Men du håller väl ändå med om att det är hönsgård i försvarsspelet ikväll? Det är uselt från försvar till anfallsspel ärligt talat.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Robin Ztorken L:
Norlinder lär iaf inte vara bänkad något mer denna säsong.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Dundee: problemet är inte målvakten. Det är det obefintliga försvarsspelet som jag tjatat om hela försäsongen.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Robin Ztorken L: Sista PP’t var bra dock
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Eller: Det är som tiden stått still.
Virrigt försvarsspel och ett pp som är så dåligt att man bara undrar vad dom gör.

Allt är sig likt. Ska det vara så svårt att spela enkelt i egen zon, samt hitta ett sätt att spela pp???
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Eller: Och du kan lika gärna vända på det med. Du bygger laget bakifrån och då måste du ha en trygg sista utpost. Så försvaret vågar släppa vissa lägen men så känns det ej med våra målvakter tyvärr. Och då blir det ännu mer yrt då dom ska försöka täcka varenda jävla skott eller försöka styra bort.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
atomragnar: spelar nog ingen roll, det här försvarsspelet vill ingen målvakt ha.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Dundee: Intressant också att vi värvat "snabba spelare" men varenda av våra spelare blir frånåkta på grund av att de ser tröga ut, på grund av att de inte får pass i fart.
Säga vad man vill, men av de lag jag slaktat efter dåliga första matcher så är modo de som spelat absolut sämst.
Vad man skulle vilja höra vad som sägs i båset och i omklädningsrummet.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Dundee: ”sprider ingen lugn och ro” om du går in i målvaktens roll så är det svårt som målvakt om man inte kan lita på försvaret.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Dundee: Engstrand har ingen klubb vore kanske något.
Kommentera

Sv: Modo-Västervik
Eller: Klagar?, jag står fast vid min åsikt att han är ingen målvakt som man vinner framgångar med. Sedan ska han få mer hjälp absolut men han sprider ingen lugn och ro direkt heller.
Kommentera

« · 1987240 · »