1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474701 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Vita Hästen 170220

1802477 · » Till forumet


Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Carl Lejonkräk: Jag var lite otydlig där, Jag skrev det ur en supporters synvinkel. Men precis som du skriver så ska laget fokusera på den pågående eller kommande matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Eller: Fel, det enda som gäller är att fokusera på nästa eller pågående match, ingenting annat. Konsten är att kunna koppla bort tankarna på kval åt båda hållen i detta nu för att ta bort press och negativa tankar.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Robin Ztorken L: det är bara att fokusera på att slippa negativt kval, kval uppåt är en bonus.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Robin Ztorken L: Behövs helst 5 vinster för playoff,det blir tufft men inte omöjligt. Samtidigt så måste Almtuna och Vita hästen inte vinna mer än 3 av dom 5 kvarstående matcherna.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Eller: Japp, det vore skönt för då är kvalspöket borta!
Dessutom, om vi vinner med 17-0 kan vi till och med hoppa upp till topp 8!!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Carl Lejonkräk:
Tror säkert man kan få ur bra grejer från den typen av statistik, ju mer underlag man har för sina beslut desto bättre, om inte annat kan man sålla bort det som inte funkar över tid. Däremot så tror inte att det är så enkelt att bygga ett lag, värva de bästa "corsilirarna" så löser allt sig, vilket känns som att värva de 20 bästa målskyttarna så gör vi flest mål. Tkr själv den typen av stat är intressant men blir i ärlighetens namn inte alltid så klok på hur jag skall tolka den.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
atomragnar: Håller med! Såg matchen igår och Mora sköljde över AIK i första och borde haft 3-1 ledning. AIK hade bra målvakt, grundspel. Var eg ingen fara i per 2&3.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Kom igen nu Modo, ta er första vinst mot Västervik ikväll :-)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
AIK lite Leksands vibbar? Går relativt mkt under radarn ändå? Kan bli farliga i kvalet.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Gusse: Raitanen var väl ganska ok. Kiviaho var sämre och fick lämna ganska omgående.

Båda de grejerna var ovanliga på den tiden. Importerna i Modo hade tidigare varit av hög klass och att brytna kontrakt var också ovanligt.

Anledningen är förstås att man bara fick ha två importer. Så de som dök upp hade valts med omsorg... Men jag gissar att dessa finnar var de första som man inte hade någon större koll på.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Amitiel:

Spelar inte någon roll om det stämmer eller ej, bara Tingsryd vinner.

Nu 1-3 så Västerås tar inte in på oss denna omgång iaf.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Stämmer siffrorna verkligen

Västerås 38 skott - Tingsryd 10 skott ställning i tredje perioden 2-0 ledning till Tingsryd.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Gusse: det stämmer nog ganska bra det.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
J F K: Rauli Raitanen kanske?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
J F K: Tommy va? Om jag inte minns fel
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
J F K: Tomas Kapusta...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Hälge: Martin Wilde? Vad hette finnen som kom samtidigt med kiviaho eller vad han hette?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Monno: Absolut. Får väl hoppas att det inte kostat så många kronor...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Hälge: Väl investerade pengar så att säga. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Rytter: Åtta byten och 5,51 min speltid på två matcher. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Nog för att vi gjort många dåliga värvningar från nordamerika, men jag tror fan Timrås värvning av Barnett är den sämsta någonsin i SHL/HA.

Spelade han ens ett byte? Sedan bryts kontraktet efter är det 3-4 matcher.

Vart fan var scoutingen på honom? Trodde faktiskt bättre om nubben än så här, tänkte att han som hittar intressanta spelare har kanske hittat ett guldkorn billigt när jag läste om värvningen.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Monno:

Fan vad AIK har toppat formen, kommer bli livsfarliga i mecahockeyrace. Tänkt att detta är laget som varit efter oss ganska nyligt och nu är 12p före. Timrå får se upp så dom inte tappar 3:e platsen till AIK.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Carl Lejonkräk: jo för nytt och fräscht funkar ju idag... Nytt kommer sticka iväg någonstans efter 1 eller 2 säsonger. Kan du definiera fräscht?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Carl Lejonkräk: NHL i ett nötskal. Har du pucken och inte heter Crosby eller liknande får du två val av coachen, dumpa ned eller skjut. (Generaliserar lite men)

Men en sak jag tycker känns bra med PB är just bloggen. Han har inte suttit hemma och vattnat blommorna bara utan han har kollat på.en jävla massa hockey och uppenbarligen analyserat i princip varje match han sett.
Än om han har vare ute ur hettan ett tag verkar han ha en jäkla koll på hur många spelar.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Eller: Ibland har man en känsla av att jakten på Corsi, Fenwik, puckinnehav, PDO och allt vad det nu heter gör att hockeyn blir väl inriktad på att ösa puckar på mål, kvittar hur kassa lägen man har, bara skjut..
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Carl Lejonkräk: håller med PB, jag brukar kalla den så kallade "moderna hockeyn" för hysterihockey, de flesta kör i ett tempo de ej klarar av.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Robin Ztorken L: Intressant "Att ligga i anfallszon och gnugga i hörnen leder ingenstans, man blir trött och så kommer kontringen."
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Tarasov: Bevare oss från mannen som talar i gåtor, så inte Hånberg tack!
Nu vill jag se att laget byggs bakifrån, med ett stabilt försvarsspel., det är bara Löven och SSK som släppt fler mål bakåt än oss.
Då skall man också ha klart för sig att vi har seriens bästa målvakt, vara och en kan ju räkna ut var vi befunnit oss med Bjurö i kassen.

Tror Säcken kunde göra nytta för oss, han vet att bygga starka defensiver
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Sputnik: Helt korrekt. Tänkte mer på det är synd med ännu en utgiftspost o att det börjar bli vardagsmat med sparkade tränare i Modo.
Nu blir det ju dessutom upp till bevis om det är tränaren eller spelarmaterialet som brister.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
hanzon:
Tar Sundlöv över vågar jag nästan lova att det inte blir Hånberg. Annars vore Sundlöv lite väl fräck:)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Tarasov: Så man undrar vilka som ska ta över till nästa säsong, Lückner eller Per Hånberg, eller någon annan.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Mydar: Tycker ändå att A.J skall ha lite respekt, läste någon artikel då han precis blivit sparkad. Då sa han att han inte har några hard feelings och att han känner för Modo och gärna hjälper till på annat håll i föreningen om det behövdes.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Rogersson: Jag tror absolut inte att det är intersant för NHL stjärnor att komma till HA utan det gäller att bygga ordentligt från grunden med nytt och fräscht. Utan en stark stomme så räcker det oavsett inte med några stjärnor.
Kommentera


Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Carl Lejonkräk: hemvändare som gjorde att vi tog sm guld -07. Hoppas du säger samma sak när Silfverberg vill återvända hem, eller sa samma sak om Gunderson. Eller tänker samma sak om Bäckström.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Eller:
Har inte nämnts något men han är sjukskriven än så länge, normalt brukar man låta sånt bero.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Tarasov: är Olausson kvar eller är han också uppsagd?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Mydar:
Skulle bli förvånad om inte AJ avstår lönen från sitt andra år.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
J F K: Jo Bäckman är ju känd för att kunna ta i för kung och fosterland!
Tror ochså det blir bra men jag tycker det är trist man fortsätter med sparka tränare. Med facit i hand så skulle detta gjorts redan för ett år sedan, nu blir AJ en riktigt tung utgiftspost istället. Borde finnas en klausul för spakade tränare att de åtminstone kunde stå sälja korv eller göra nån annan nytta.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Gavelo:
Tkr själv det är lite svårt att veta vilket ben man skall stå på. Om det däremot är att spelarna känner press och det är sen som "sänkt" laget så kan PB vara rätt bra. Om AJ kändes pressad och nertyngd så gav PB intrycket av att tycka att det skulle bli kul. Skulle vara så skönt med seger mot Västervik nu!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Gavelo: Jag tror att man inte tordes lita på Styf. Han har aldrig varit ens nära rollen huvudtränare i allsvenskan. Dessutom var Styf tillsammans med AJ när man nu misslyckats.

Jag tror att man verkligen ville ha in en tränare med pondus/rykte. Någon som alla respekterar och som är känd för att få laget att prestera.

Det handlar inte om att sätta sin prägel eller ändra mycket i spelsystemet.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Carl Lejonkräk: Du tackar alltså nej till Sedins, Enström och Nicky D för att du vill ha in lite "nytt och fräscht". Hur i herrens namn tänker du människa?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Carl Lejonkräk: Ingen med en fungerande hjärna tackar nej till sedin x2 och enström
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Silly: Nej tack, inga hemvändare. Nytt och fräscht ska det va.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
J F K: Jag undrar lite hur tankarna och resonemangen har gått i styrelsen gällande dessa beslut!?!
Om man nu bara sökte en tränare för dessa 6 matcher så är jag väldigt frågande varför man öht bryr sig om att anställa någon ny, styf har varit med större delen av säsongen så nog skulle han klara av att styra laget dessa återstående matcher med lite hjälp underifrån, känns ju bara hattigt att ta in en tränare för 6 + matcher, han kommer ju inte att kunna sätta någon prägel på laget direkt.

Men vilken stjärnstatus PB skulle få om han tog Modo till slutspel och mirakulöst tar oss upp i shl, en staty på torget nästa ;)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Eller: I samband med denna tackling av Skröder så flyttade Vita Hästen målvakten sin målbur, vilket också ska medföra straff. Detta sker tack vare att vi endast har en huvuddomare i HA.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
hanzon: Mikael Sundlöv
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Robin Ztorken L: "Sportchefen är redan klar om jag förstått det rätt" vem isåfall?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
J F K: Sportchefen är redan klar om jag förstått det rätt, nu gäller det tt hitta "rätt" tränarkonstellation
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Robin Ztorken L: Själv hoppas jag att vi kan hitta en bra tränare och en bra sportchef. Det är viktigt att försöka knyta upp så många av juniorerna som möjligt och jag tror att juniorerna, deras föräldrar och deras agenter väntar med spänning på att se om vi hittar en tränare som man tror kan få ungdomarna att utvecklas och få speltid.
Kommentera

1802477 · »