Rytter: Är Björklund full eller tror han vi var 6 på plan? Lindgren var på andra sidan och han hade 3st framför sig. Så lägger han ett pass hem längs sargen?
Monno: helt klart kan det vara tillfälligt, men jag gillar vad jag ser såhär långt. Men vi vet ju alla att våran kära klubb har en tendens att slå en på käften såfort man får lite hopp igen heh ^^
jeensen: Ja vi ska nog inte ropa hej ännu. Som JFK säger kan det vara högst tillfälligt. Och nu kommer det en 3dje period...
Men spelet har sett bra ut. Tycker att just efter att vi gjorde mål så spred vi ut oss och ställde till det för oss. Men tycker vi lyckades samla oss på slutet igen.
Nucky: Helt klart, det syns tydligt och alla klappar om varann och peppar och slår klubba mot benskydd vid var och varannan avblåsning. Ser ut som 20 kilo släppt från mångas axlar.
Sven Tuta: Det är verkligen inte ovanligt att lag som sparkar tränaren kortsiktigt får en boost. Försvarsspelet tycker jag är skillnaden. Mindre stressat och mer tydlighet framför eget mål.
Rytter: Jag sitter bara och njuter. Alla pilar pekar uppåt. När vann vi en andra period t ex. Känsla sade att vi får se ett annat lag ikväll. Alla spelar mer eller mindre felfritt. Man ser glädje uppoffringar, härligt tappa inte detta nu.
Eller: Tycker det blir väldigt tydligt att han gjort sitt få fort han förpassas till en kedja som är lite sämre. Sist spelade han med Smotherman och då syns det inte lika väl.
Tarasov: Tycker det har sett bra ut i första, tycker mig se att vi tar oss in i zon enklare och med mer fart än tidigare. Dessutom ser vi tajtare ut i mittzonen
Eller: man skulle ljuga om man skrev att vi dominerade. Vi har varit något bättre än hästen, men en väldigt jämn period.
Vad som gjort mig glad är att hästen har haft noll (!!!!!) Bra lägen mitt i slottet. Visst kan de göra något mål på någon studs eller ett vasst skott, men vi släppte inte till de solklara chanser vi brukar släppa till.
Tarasov: Ja, kanske skulle vi för omväxlings skull ta och vinna en match, det var länge sedan tre poäng Överraska oss!
Skall bli spännande och se ifall man kan skönja någon förändring i spelet, se ifall krampen släppt i armar och ben. Se om det är så att armar,klubbor och puck inte längre är elektriska.
Det där var billigt, nu är det bara att spela på tvåan och lasta. Vi är sköra och kommer nog vika ner oss.