1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478925 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Vita hästen 2020-10-03

« · 2084859 · » Till forumet


Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
wolper: ändå coolt att de tvinga dem att spela med tom målbur. Tvingas dem spela. Smart drag. Mycket psykologi med modo. Hade redan gett upp matchen ändå. Viktigt att vi fick göra nå mål
Kommentera


Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Rytter: Iallafall kul med en tränare som vågar ..med 6 spelare mot 5 .
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
JoseGonzales: JVM är långt ifrån Allsvenskan i kvalite, här möter man spelare som kan spela strukturerat medans man i JVM tutar och kör.
Han har som sagt fina kvaliteter men han är ingen spelare som kommer bära ett Allsvenskt lag, dock så har han potential att bli riktigt bra men det är en bit kvar.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Tyvärr spelade man 50kr i modos fördel, men det törs jag inte göra igen..
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Tarasov:
Ett plus för Villes coachning.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Bj?rgen S?lle: Spelar ingen roll vad jag tycker alla vet vad det är för typ av spelare. Får väl passa på att gratulera till vinsten!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
JoseGonzales:
Ja tycker han gjort det rätt bra, ingen extrem magi. Men en 3-4 potentiella målpass per match, bra puckkontroll och ett hot. Men märks inte så mkt eftersom vi sällan anfaller samlat.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Rallarn: jag vet det för jag läste de på ett timråforum igår.. annars hade jag inte haft en aning.. oavsett vad du tycker producerar han en hel del poäng och ni förlorade igår =)
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Gavelo: Fast kollar man hans stats från Finland och JVM så ska han vara en game changer. Hans högstanivå är riktigt hög.

Nu har ni ju chansen på riktigt!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Bj?rgen S?lle: Känns bra att du vet vem jag menar
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
JoseGonzales: Heppo är ju ingen sådan spelare heller, han är ung, ligger långt ifrån en plats i NHL och är i Modo för att bli bättre över säsongen.
Men sen så ska jag inte sticka under stolen med att jag hoppats på lite mer från honom
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Rallarn: va bra ni slipper han!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Gavelo: Tror Sveningsson blir våran målkung i år
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Tarasov: Jag hade faktiskt gärna haft kvar Björklund i detta lag. Någon som kan drämma in dem i PP och göra lite oväntade solomål.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
JoseGonzales: Skulle aldrig vilja ha sådana smutsiga spelare i min klubb, speciellt den ena som är en notorisk filmare. En skam för sporten.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Gavelo: Man ska inte heller glömma att Covid är bortalagens bästa vän. Tänk att spela borta mot MODO eller Löven och slippa all publik som pressar domare osv. Det kommer vara mycket mer segrar för bortalagen så länge publiken är borta. Spelare är vana att bli burna lite på hemmaplan.

Tycker Hepo känns ganska beige av det jag sett, känns inte som han har game chanser mentaliteten utan mer finlir.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
JoseGonzales: Alla spelare skall ju kunna gå på sitt yttersta iaf sen är det som du säger att vissa spelartyper offrar sig mer än andra.
Men just nu är det väldigt lite “desperation” i Modo och för få går i bräschen och ingen verkar riktigt leda laget
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
JoseGonzales:
Kanske kan man lyfta över säsong men vi saknar förmåga att hålla i pucken och få till anfallsspel. Försvarspelet ser rätt bra ut, men om man hela tiden skall spela utan puck så kommer misstag och utvisningar.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Gavelo: Men har ni de typerna av spelare? Små idioter med kvalitet som ex Crandall och Hutchings. Sådana spelare behövs som är beredd att göra allt för att vinna. Alla spelartyper är inte beredd att käka puck tyvärr..
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Monno: Vår enda offensiva spetsvärvning, utöver Hepo, har ju floppat innan säsongen ens börjat. Har ingen aning om vad det är som spökar där, men utan Hedberg blir en tunn forwardstrupp ännu tunnare.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
wolper: wohooooo^^ olsson å lp vill😉
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Gavelo: LPLPLPLPLPLPLPLPLPLPLPLP
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Så ja, fint Linus
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
JoseGonzales: Man kan såga på många olika sätt!
Många sågar nog inställningen och viljan mer än själva spelet.
Jag kan tycka att i säsongspremiären hemma så skall alla spelare ”käka puck” inte åka runt på en grilla och se ut att ha träningsvärk.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Modo skulle flyga fram över isen i vinter. Problemet var att alla hade skydden kvar på skridskorna
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Är det 7-17 i skott?
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Monno: Hoppas vi INTE slösar pengar innan matcherna spelar roll, speciellt i år.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Tarasov: Ni har ju själva varit inne på att det kommer ta tid för er att komma igång med en ny trupp och ny stab men nu är stora sågen framme här inne direkt. Är det så jävla dåligt spel? Har inte sett matchen och är inte ute efter att provocera utan slog just på matchen och ni ser ut som löven första 10 igår.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
hk:
Jag tycker ändå man borde kunna prestera bättre men tanke på tiden man haft hittills. Vi borde jaga och pressa men lyckas inte det. Som sagt man kan ligga under med 4-0 på olika sätt, detta är ett av de sämre.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Rytter: Minns från förra säsongen att du ofta läste det du ville läsa?!

Vart skrev jag att han spelade på sin topp?

Jag skrev att han är en av modos bästa spelare i denna match men att hans prestation idag ligger på en medioker allsvensk nivå, det säger mer om lagets prestation än om Peters.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Rytter: Känns som han ska ha den vinkeln. Sen är det ju 5mot3 så han kanske "tjuvar" lite för att vara med på ett pass.
Fel blev det i vilket fall. :-)

Nä vi får plocka in VickeO så får han lära ut hur man skjuter.

Men känslan är att vi saknar en motor i offensiven. Någon med hög skicklighet som motståndarna vill ha extra koll på.
Vi saknar Karla...
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Tarasov: Max tycker jag är perfekt i sin roll, de andra två är anonyma.
Men det stora problemet enligt mig hittills är att ”spetsen” inte direkt osar spets..

Men tror det har med ekonomin att göra som du är inne på. Lär dröja innan vi ser nyförvärv.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
wolper: skulle vilja se lite vilja nu och något mål iallafall. Adress på puckarna skulle vara nice med. Men som sagt första var bra men rasa efter andra målet
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Gusse: Det är bara att gratulera Hästen, man är snäppet bättre än Modo och med Sörensen i laget är man 2 snäpp bättre.
Ikväll är vi chanslösa mot ett mycket bättre hockeylag, finns inte så mycket mer att säga om det.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Dagis: 15 (?) nya spelare
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Gavelo:

Fast det där är bara dumt. Peters har väl inte varit bra idag, Sörensen mål känns billigt, det är ju enda stället han kan skjuta på i detta läge, tycker det är en tavla, sedan känns ett mål till som ett som han kan ta.

Tycker inte alls han varit bäst i modo idag.

Har du sett matcherna på försäsongen? Detta är långt från spelet han visat upp där. Förstår inte vad det syftar till att beskriva att han gör en bra match och spelar på sin topp men ändå inte är bättre än en medelmålvakt i serien.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Rytter: Ja den här serien blir ingen Walk in the park för något lag .
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Känns som att det inte finns någon ide i modo
När vi vinner puck. Den dumpas ner i zon, sen jagas den sen händer det inget. Osynkat. Känns som det inte finns en offensiv.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Gusse: Äh, tror mer att lånelagen skjuter sig i foten.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Tarasov:

Max fyller sin funktion i fjärde, det är LP och Åhs som blir problematiskt. De är inte riktigt redo för att ta en plats i andrakedjan t.ex.

Vi kommer nog värva till dessa positioner, men rätt att ge de chansen i början att visa att dom är värda en plats. Speciellt som det ekonomiska läget ser ut.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
hk: Stängd liga kanske inte är så dumt ändå 😝
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Rytter: Blir nog ett gäng tuffa matcher innan jul, klasskillnad när Sörensen är på is.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
wolper: Bara det att tappa självförtroendet i säsongens första match som dessutom är en hemmamatch mot ett allsvenskt mittenlag?!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
wolper: känns lite modosyndtom å tappa självförtroende efter 0-2
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Confusius: Peters är en av lagets bästa idag men ändå inte bättre än en medioker Allsvensk målvakt.
Vart är karaktären i laget?
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Nucky:
Max T/Åhs/LP är är två för mkt. Sen kan man vara ursäktad av man inte chansat med ekonomin.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Gavelo:

Fast spelar ju mindre roll i år. Huvudsaken vi går till slutspelet och att vi utvecklas under säsong. Kommer alltid vara skrällar i ett slutspel där ett lag toppat formen och växt under säsong.

Tyckte det såg bra ut fram till hästens andra mål i pp, det första kom ju precis efter vi blivit fulltaliga. Fram tills dess tycker jag vi kontrollerade matchen och var lite bättre.

Men efter 2-0 tappade vi allt och sista delen av andra var jobbiga att se.

Men i första tycker jag vi gjorde det mesta bra, stabilt defensivt och snabba vändningar, det negativa var att vi inte fick tryck på mål eller utnyttjade våra pp lägen.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Nucky: Jag missade halva första perren men det jag hunnit se har vi inte skapa en enda målchans, känns så där :-(
Vi spelar ju ändå på hemmaplan...
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Apelsin: Det här ser tyvärr väldigt illa ut :(

Peters släpper två billiga, och i spelet i övrigt är vi inte ens med.

Mönstret från försäsongen håller i sig, vi är totalt ofarliga framåt, skapar nada och ingenting, och är väldigt struliga defensivt.

Nu ska man väl inte ta fram motorsågen två perioder in på säsongen, det är ju inte nu man ska vara som bäst. Men bågfilen får det bli, tror vi får det tufft att nå övre halvan med det här materialet.
Jag ser helt enkelt inte vilka som ska göra det offensivt. Och har man inte offensiven så bör man ha en klockren defensiv och målvakt.

Som sagt, bara bågfilen än så länge, motorsågen få stå oinoljad ett tag till.
Kommentera

« · 2084859 · »