1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480235 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Vita hästen 2020-10-03

« · 2084500 Till forumet


Modo - Vita hästen 2020-10-03
Dags för seriepremiär då! Kul och se vart vi står mot annat motstånd i ligan. Själv tror jag att det kommer ta ett antal matcher att komma in i vårat grundspel. Osäker på vart vi står jag men det får man väll se efter en sisådär 10-15 omgångar kanske? Vad tror ni om dagens match? Någon som har koll på hur Vita hästen har presterat? Hur bra deras nhl lån är. Gooo Modo mot en spännande säsong utan publik!!^^
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Biljettläget:
2/10 15:00: 2491 st
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
wolper: Det var väl Hästen som torskade med 8-0 mot Västerås i genrepet trots att Werner stod.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
wolper: Jäklar vad jag längtat efter en riktig matchtråd igen!!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
wolper: Och i våran bok är det som vanligt, dyngdikeanhängare som käftar med allt och alla.
En fråga, har varit upptagen med företagen så ingen tid över för att ha järnkoll på vårat lag. Vart ser man matchen? Eller måste man göda CMore
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
J F K:

Då var sofbiljetter till mig och dottern inköpt. Nu kör vi!

Hoppas vi kan få se ett lag som verkligen kommer ut taggade och visar upp att spelet börjar sitta, vill se något som liknar matcherna mot Luleå, Skellefteå eller stundtals mot Löven och Timrå. Är vi fortfarande lika yra som i sista matchen mot Timrå börjar man bli lite orolig.

Ville se Heppo, Gagnon, Sveningsson dominera i anfallszon, vill se Ohlsson och Hedberg utnyttja sin fart och kraft och utmana på mål.

Vill se våra offensiva backar som Lindgren och Corrado ta för sig framåt samt att de defensiva visar att de kan slå stopp i spelet och vara stabila när vi får tryck emot oss.

Se
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Sven Tuta: ja så jäkla skööönt att det är igång igen!

Jag tänkte fulstreama så länge det går innan jag skaffar något abonemang för att visa mitt missnöje. Man får väll se hur länge man har tålamod med det. Antar att man inte får skriva ut sidor här men är väll bara googla runt. Alternativt går det väll att köra på dplay nu? Vet dock ej hur deras tjänst är
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Sven Tuta:

Sportkanalen
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Rytter: Jag tror vi ska ha rätt låga förväntningarna annars är risken att vi blir väldigt besvikna!
Modo kommer från en spelmässigt katastrofal SCA-cup och det är sällan man lyckas ändra sitt spel endast på träning så jag tror vi får förvänta oss en 6-7 matcher innan alla lagdelarna är synkade och spelet klaffar.

Mitt tips är att Modo får en ganska tung start på säsongen, en förlust idag ser jag inte alls som speciellt osannolikt och det är heller inte osannolikt att vi ligger någonstans i nedre halvan efter 10-12 omgångar, dock så tror jag att när våra importer börjar få ordning på spelet på liten rink och att lagets individuella kvaliteter synkar med spelet så är det heller osannolikt att Modo kan klättra upp till topp 3 fram emot vårkanten.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Goalies
30. Peters, Anthony
31. Nygren, Marcus

1st Line
5. Corrado, Frank
18. Viklund, Tobias

15. Sveningsson, Filip
11. Gagnon, Aaron
10. Heponiemi, Aleksi

2nd Line
12. Lindgren, Jesper
6. Dahlroth, Jesper

28. Pettersson, Linus
40. Jellvert, Kalle
36. Ohlsson, Sebastian

3rd Line
63. Enström, Tommy
27. Mikkelson, Brendan

25. Olhaver, Gustav
29. Aagaard, Mikkel
7. Åhström, Tobias

4th Line
22. Wallinder, William

17. Häggström, Magnus
33. Tjernström, Max
23. Sylwander, Daniel
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Costanza: Hedberg fortfarande borta alltså.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
wolper: Till alla som fulstreamar. Meddela gärna Cmore varför, så kanske dom lyssnar till slut. Antingen borde man kunna köpa sitt lags alla matcher, eller annars skulle ersättning från Cmore till klubbarna vara mer fördelat efter hur många som ser matcherna(d.v.s intresset för ett lag). Fulstreamar man av 'moraliska' skäl, dv.s. att inte Modo får sin del av kakan, SHL får för mycket mm, bör man meddela de som äger rättigheterna vad man tycker är fel.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
J F K:

Märkligt då han tränat i veckan vad jag har förstått. Han har ju gått med Jellvert och Ohlsson under veckan har jag för mig, så han måste ju blivit sjuk igen.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Rytter:
Det kan också vara en petning på både honom och Öhman
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Gavelo: I mitt realistiska tips är dom etta efter säsongen, finns en viss möjlighet till besvikelse där.

Men tror att man idag visar att träningsmatcher är en sak. Verkligheten en annan.

MoDo är nog med redan från början, hoppas man.

Men ingen ko på isen även om vi förlorar mot Hästen.

Så oerhört kul att det startar igång bara. Nu rattar vi in Sportkanalen.

PS. så trist att AIK förlorade igår.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Tarasov: Men, varför inte ha honom på bänken när vi inte har full trupp?
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
J F K:
Svårt att säga, ingen annan på bänken heller så man kanske tycker att det inte behövs.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
J F K: Måste handla om förkylning eller liknande så man inte ens kan ha honom på bänken.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Vad är det för kommentator?
Kommentera


Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
S-vikaren:

Wass på att prata iallafall, konstant
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
J F K:

Tycker vi har startat helt ok, rätt bra fart och mer rejält än senast.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Rytter:

Wallinder får pluspoäng av mig hittills
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Ok period åndå, Hästen har haft en del farliga lägen men Peters är bra i målet.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
jonsson:

Tycker att vår "hardecore line" gjort det bra. Skapat en del samt är äckligt jobbiga att möta. Max kommer aldrig göra lika mycket mål och poäng som björka, men kedjan blir mer komplett med honom och farten och intensiteten blir högre.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
HV har det tufft. 0-2 hemma mot iko efter första. Rosdahl är 1+1. Kul att se att spelare utvecklas hos oss och blir bättre, även om det är bittert när dom lämnar så ska vi vara stolta över att vi är duktiga på att utveckla och vidareutveckla spelare.

Bra reklam för klubben och något som Glader kan använda för att sälja in mot nya spelare.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Rytter: Hade vi gått upp ifjol hade vi nog haft av dom bästa stommarna nånsin för en nykomling.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Monno:
Vill minnas att det inte riktigt lät så när vissa av spelarna skrev på för SHL i våras :p..... kanske minns jag fel.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Fan vad slarvigt spel och 1-0 hästen
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Steken84: Hepo har tydligen bara ett move, backhand pass bakom ryggen..
Annars ser det bra ut!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Steken84:
Killen på point får gärna sluta skjuta i PP, trevligt men skottvillighet men inte därifrån blir väldigt sällan mål därifrån.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Utvisningarna fortsätter att hagla
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Steken84: Blir så när man inte jobbar tillräckligt hårt
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
5 mot 3 jästen
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
2-0 hästen efter väldigt avvaktande spel. Nu kan man stänga av
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Steken84: Bra där Peters. Såg ut som som Mike Morrison.

Bad Brett 1 - 0 J F K
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Steken84: fick tyvärr ta cmore. Shit va dålig de är på repriser. Alltså lika gärna kunnat varit 5-3 i tidigare pp lägen åt båda hållen. Vad åkte corrado för?
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Steken84: Gäller att hålla siffrorna nere nu..
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Steken84: Som sagt så är det inte alls otippat att vi förlorar idag.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Bad_Brett:

Det är ju främst förmågan att utnyttja pp som är skillnaden. 5 mot 5 tycker jag vi varit vassare.

Det tråkiga är att det är betydligt hårdare bedömningar idag jämfört med t.ex gårdagens match mellan Timrå och löven. Gillar inte när det skiljer för mycket från match till match.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Bad_Brett: Tkr fortfarande det är hyggligt jämnt jag. Underläge 0-2 är väl inget att säga om egentligen utvisningar brukar ju tendera att ge det ena laget målmässigt övertag.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Rytter: Väntar på att Tarasov plockar fram skottkartan. Känns som Hästen konstant kommer till avslut i slottet.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Kenttäcam: Brukar inte vara den som går i clinch med folk. Men måste säga det väldigt konstruktivt inlägg👍
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Domsjö: Nej, det är inte jämnt. Det är klasskillnad. De åker rätt igenom vårt försvar. Vi fastnar i mittzon och dumpar puck, och har inte farten eller orken att etablera tryck.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Jippi! 0-3
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Bad_Brett:
Jag tycker inte det ser bra ut för oss framåt, för lite avslut och för lite puckkontroll i anfallszon. Skottkartan ser ok i första perioden, lite bättre än jag trodde. Men vi är för tunna framåt.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
wolper: vafan va passivt.. trött! redan? Jaja mellansäsong eller startsttäcka
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
wolper: Slött offensivt, slöare defensiv och tveksamt av Peters på 2a. Blir svårt då
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Tarasov: Andra perioden lär inte vara vacker läsning.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Bad_Brett:
Nej vi har 9 skott framåt på två perioder, lite oroande att man inte inte tänker förstärka anfallssidan den närmsta tiden.
Kommentera


« · 2084500