1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481743 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Vita Hästen

« · 1778000 · » Till forumet


Sv: Modo - Vita Hästen
Rytter: Trenden är tydlig och tyvärr så sa jag det tidigt på säsongen. Modo lyckas bara tända till inför de större matcherna. Annars saknas det. En tränarfråga i min värld.
AJ måste bort.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
modomille: 3 st rutinerade och defensivt stabila backar någon?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
modomille: Ni kan ju testa Tommy Jonsson..;)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Monno: bra skrivet det är precis så som jag känner det
Man får väl börja virka mössor
Hoppas svartnade o hans vänner skäms
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Rytter: Du gör det till ett domar problem! Det är som en försvarsmekanism för dig. Tråkigt nog. Modo förlorar för att dom inte är bättre. Vad spelar det för roll om det är en SHL domare som är med på isen?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Lite illa att jag börjat ge upp och se på matcherna. Brukar se slutet alltid men nu orkar jag fan inte.
Man får se det positivt. Till slut kanske man tröttnar på det här, då får man massa fritid man kan göra något vettigt på istället.
Man hejar på laget för glädjen i medgång. Men nu var det så jävla länge sen det skedde och det ändå inte samma sak i HA tyvärr.
Kommer alltid hålla på Modo och intresset kommer alltid finnas där. Men frågan om man inte ska dra ned på det här lite nu. Man mår fan inte bra av det.

Känns som att Modo är påväg att bli omkörda av Övik Hockey. Övik har framtidstro, engagemang och glädje. Modo består mest av ångest, storhetsvansinne och brist på idéer.
Blir ju lämpligt när kommunen tar över arenan.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
KomIgenNu:

Skrev detta med mindre pengar mest för att provocera och för att belysa att man får de pengar man förtjänar kvalitetsmässigt.

Självklart är jag medveten om att resurser måste satsas för att höja kvalitén. Skrev ett inlägg efter matchen mot löven angående detta.

Inför fyrdomarsystem omgående och varva en SHL domare och en HA domare tillsammans så ofta det går. Detta kommer kosta mer resurser men kommer vara värt det på sikt då vi får mer kvalificerade domare i bägge serierna.

Om en HA domare gör en bra match kan han få ta en SHL match som bonus.

Jobba med mentorskap och ha någon form av morot och piska, en HA domare som gör det bra kan få en match i SHL. En SHL domare som haft det jobbigt i SHL får byta miljö och ta några matcher i HA istället.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Robin Ztorken L: Varför ska det då alltid kommenteras med beslut från domaren? Alla vill Slå Modo , ja visst. Men Modo är dålig, Det handlar inte om domare.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
wxp: Det som behövs göra är att sparka AJ,men vilka coacher finns det på marknaden? Hade varit intressant med Rönnqvist
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K: Du är helt fel ute.
Hästenspelaren har full kontroll på pucken både innan och när han passerar blå, att det sker med bara en hand på klubban är ointressant.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Rytter: JFK kommenterar allt som går emot Modo som att det är domarens fel. Det kan man vara blind för att se. Kvalitén kan alltid höjas. Det är inget snack om det, men varför alltid ha bortförklaringar? Jag ser skillnad på gnäll och kärlek.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Fy fan vad dåliga vi är. Kan ingen avgå frivilligt, vi har väl inte råd att sparka någon...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K:

Jo jag skrev detta med SHL + HA domare efter Lövenmatchen. Tror det skulle vara intressant att testa och skulle nog kunna gynna serien och de orutinerade domarna.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
wxp: Men av alla dåliga matcher vi gjort denna säsong, är nog detta den allra sämsta! Nu hjälper det inte ens med Hanses längre
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Rytter: exakt så. Statistiskt vinner ändå det bättre laget (och så även ikväll), men tillräckligt ofta avgör domaren matcher på flera riktigt dåliga beslut som man inte tar i SHL. Det är inte bra för någon, allra minst domarna själva.

Var det Rytter som föreslog att en shl-domare skulle döma tillsammans med en allsvensk och agera lite som en mentor varje match?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
wxp:

Ingen här har hävdat att vi är ett bra lag eller att vi förlorar pga domaren.

Det enda vi konstaterat är att nivån är under all kritik och att HA borde ha fyrdomarsystem och jobba för att höja kvalitén.

Du har svårt att skilja på olika saker va?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Rytter: Tvärtom, ligan måste få mer pengar för att kunna utbilda bättre domare. Just nu finns det för få, så fort det behövs någon extradomare så kallar de in från div 1, det finns inga andra och har så varit ett bra tag. Det finns för lite domare helt enkelt och därför kan de heller inte ha ett fyradomarsystem i HA. Sen så är ju domaransvariga, som vanligt, lite enögda och vägrar stenhårt att se problemen med kvalitén, extremt sällan som de erkänner något. Jag har själv haft en konversation med domarbasen i frågan.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Huge: Ja, då ska man ha pucken under kontroll också. Han plockar in den med en hand på klubban och har den inte under kontroll. Inte innan han är inne i zonen med den första skridskon.

Fast det där har jag sett flera gånger iofs. Även i shl. Spelaren är inne i zonen innan han får kontroll över pucken. Det kan finnas något konstigt i regelboken angående det. Min tolkning är att man ska hy koll innan man åker in, men det kan finnas någon gemensam tolkning...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
KomIgenNu:

Ja och det är ju det vi diskuterar, att ligan förtjänar bättre än så här ifall man ska ta den på allvar och tilldela mer pengar till den. Bra att du bekräftar det vi diskuterar.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K: När har det varit så bra? Tycker vi har varit effektiva i några matcher och spelet sett ok ut, på slutet har Hanses stulit några poäng åt oss.

Det är samma skit varje år, vi har byggt för dåligt lag när serien startar.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K: Dom ruskigt dåliga domarna har dömt förut i HA och dom bra lagen har vunnit endå.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
wxp:

Om du följt med här inte så rör ju inte diskussionen i grunden Modo och att vi skulle vara extremt utsatta på något sätt.

Utan det är nivån generellt i HA som är en stor skillnad mot SHL. Främst avsaknaden av fyrdomarsystem och sedan kvalitén som gör att det missas enormt och är upp och ner i matcherna. Detta försämrar underhållningsvärdet och hjälper inte HA som liga.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K: Det enda jag ifrågasätter är dina regelkunskaper vid 2-1.
Du får åka över blå före pucken så länge du har den under kontroll.
Således ointressant om nån skridsko släpper isen eller inte.
I övrigt håller jag med om att domarna har missat mkt, ex den solklara slashingen på Rundqvist. Inget straffslag men en klar tvåa.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K: Välkomna till (domare)verkligheten vi har levt med i många år..
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
wxp: om du läst mina inlägg har du sett att jag kritiserade misstag som ledde till våra två mål i pp också. Så poängen är att domarna är så ruskigt dåliga att de konstant påverkar matchresultatet.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K: Vi kanske kan göra en rokad med Leksand?
Vi är ju så jäkla ojämna.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Monno:

Vi har fått en med oss. Ritola fick en med sig mot Timrå tror jag, var det inte Alexander Larsson som åkte på den i mittzon om jag inte minns fel. Ritola var väldigt låg i den situationen och kommer ihåg att det var märkligt.

Kan ha fel på de inblandade.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K: Gav bort ett mål? Gav vita hästen fem mot tre, helt horribelt? Så enligt ditt tycke så är det bara Modo som råkar ut för dåliga domare? Det är väl inga specialare som är domare hos er eller era matcher? Det är väl domare som dömmer alla andra matcher? Så att något lag får en fördel någon match kan inte bara hända Modo ?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K: Nej, nu är det dags. AJ måste bort, och det är NU!!!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Carl Lejonkräk: Bänkningen av Werner hade effekt😉
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Carl Lejonkräk: tyvärr är det nog beroende på AJ. Visst, en hel del är beroende på dåliga spelare, men vi har ju ingen spelidé. När der stämmer går det bra, men har man en dålig dag finns inget sämre lag då man gör så mycket taktiska fel och missar som aldrig rättare till.

AJ är en lysande istränare och man har fått laget att tävla på träningarna. Det är mycket bättre tempo. Det räcker inte. Man måste kunna det taktiska också. Jag har givit upp på den biten.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K: Tror det handlar om att man är ansvarig för sin egen klubba. Inte hur hög den är.
Har för mig vi åkt på liknande utvisning för något år sedan.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K: Visst kan man klaga på domarna att de håller dålig klass men vilken klass håller spelarna?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Rytter: Men, det är väl inte hög klubba om den är efter isen. Tyckte att det var tveksamt med tanke på att de fick en tvåa redan.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Gusse: Det tråkiga är ju sätten vi förlorar på i år. Det är ju väldigt få.snöpligt förluster utan de flesta kommer ju för att vi spelar så jäkla dåligt.
För att i nästa veva spela riktigt bra i nån enstaka match. Väldigt frustrerande.

Eidstedt ska helst inte ha puck han inte.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K: SPARKA AJ SPARKA AJ SPARKA AJ SPARKA AJ
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Gusse:

Hur kan det lag som vunnit mot AIK*2 och Löven*2 samt Timrå och gjort bra matcher, vara så här usla?

Nej vi behöver förändringar. Snart har vi väl sänkt Hanses också och då är vi körda på riktigt.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Gusse: Till play off??? Vad snackar du om, vi får vara nöjda om vi slipper kval till div !
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Rytter: Jo, man har varit galet aggressiva tidigare och missat markeringar framför mål. Nu är man istället för passiva. Inte lätt...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K: Fy fan vilket pinsamt lag. Inte en chans i världen att det här laget tar sig till play off.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K:

Han fick ju ett slag i ansiktet när han ramlade efter trippingen. Han låg ju ner men den tog rakt i ansiktet.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Rytter: Jaha, ytterligare ett sätt att förlora på.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Rytter: Ja. Min känsla var fel...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
HC Vita Hästen - MODO Hockey 6-3
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K: å andra sidan såg jag ingen hög klubba innan de utvisningarna heller. Trippingen var klar, men hög klubba till fem mot tre missade jag. Var den verkligen korrekt?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K:

Hur jävla kassa kan man vara, hur kan man inte ha lärt sig den varianten?

Smart att låta dom göra samma sak 3 gånger i rad, sjukt passiv box.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
J F K: Han gör alltså 3st exakt likadana mål. Det är fan inte ok.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Huge: Jag tycker det. Den bakre skridskon släpper isen och då är det klar offside. Tyckte även det var offside innan situationen som gav deras två utvisningar.

Just du lär väl ifrågasätta att pucken var lös eller att Wahlgren satte den också...

Ritchies utvisning skulle kanske varit utvisning för sex-sju år sedan. Numera ställer man krav på spelaren att inte bromsa och vända ryggen emot. Jag tror att linjedomaren meddelade domaren så att denne tog bort tackling i ryggen och gav bara en tvåa för boarding.
Det var också tripping mot Rundqvist. Han ska inte behöva ramla, när han tappar både fart och balans.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Rytter: Ja men vi verkar ju ha den där sjuka oförtjänt turen idag lite.

Hästen tränaren låter som han håller på somna. Är det han som gör vara spelare så trötta?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen
Monno:

Är faktiskt rätt skeptisk till det, vår chans hade varit att få hålla 3-3 längre.

Tror hästen kommer stänga ner nu, vi har inte varit tillräckligt skärpta idag för orka gå ikapp igen. Faktum var ju att ett turligt 5 mot 3 hjälpte oss ikapp.
Kommentera

« · 1778000 · »