1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478775 inlägg · 4078 ämnen

MoDo vs AIK 220309

« · 2307582 · » Till forumet


Sv: MoDo vs AIK 220309
Bad_Brett: Nej, nu hittat man. Märkligt att vi haft spelet i 40 av 50 minuter, men ändå lyckas man hitta lika många utvisningar på oss. Det är jätteskickligt.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Bad_Brett: Inte där tydligen... Hård utvianing mot modo kan jag tycka...
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Bad_Brett: Men för i helvete. AIK har varit som ryggsäckar hela perioden och så tar de för det där!?!?
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Bad_Brett: nej där kom utv kan sabba vinsten
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
J F K: Domarna har stoppat undan pipan nu.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
jonsson: Det har nog varit en hårtork framme i omklädningsrummet, en väldans scenförändring.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Jan-Erik :
Jag säger som Indianhövdingen R.Rönnberg
Det gäller att skaffa sig bra vanor!
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Jan-Erik :

Sam får inte till det
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Robin Ztorken L: Tanner är ju dessutom en spelare som verkligen måste ge 100. % i och med att han inte lär ha något kontrakt med annat lag färdigt och nu ser konkurrensen från fd KHL-spelare om han skulle siktat på annat jobb. När han fått upp matchtempot lär han vara påslagen i varje byte och dra med sig omgivningen apropå att vissa av spelarna i förstafemma sett lite slöa ut under senaste matcherna.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
hk: När Mannberg för första gången i Modo tröjan tar en given tackling så mynnar det ut i att han får göra mål.

Sådant sänder mycket bra signaler!
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Modo4321:
Jätteviktigt mål!
AIK-spelarna i båset tappade huvudet direkt!
Bra att Mannberg får hänga några!
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Skulle säga att det är mannbergs bästa match i modo tröjan!❤️💚
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Va?: Riktigt bra byte av Mannberg!!!
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Icing-Ove: Imponerande!

Och förste svensk i NHL var från Umeå.

www.eliteprospects.com/player/1589/gus-forslund
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Gavelo:

Nej du kan tycka att jorden är platt också och hävda att det är rätt. Jag tror att du är lika ensam om att tycka att andra är urusel.

Du är för känslomässigt styrd om du påstår att andra är urusel. Vi spelar bra fram till 3-0, sedan är det inte så att vi slutar spela och AIK dominerar oss utan de kommer ikapp pga 2 misstag. Spelmässigt har vi varit betydligt bättre än AIK idag förutom sista delen av andra när vi tappar momentum när de äter sig ikapp.

Man kan hålla två tankar i huvudet samtidigt, vi kan spela dåligt och leda och vi kan spela bra och ligga under.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Rytter: Håller med. Det var kolugnt tills vi blev nonchalanta.

Problemet att vi ytterst sällan lyckas hitta tillbaka till tryggheten, utan det blir hårt jobb + panik istället.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Ishallen i Ljungby är utrymd på grund av att brandlarmet har gått av,
Så het är inte matchen kan jag berätta :)

Livesändningen fortsätter dock utan vare sig spelare eller publik och det är ju det viktigaste :))
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Blir en rysare detta
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
DrCox: För att man har för många defensivt svaga backar kanske?
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Icing-Ove: Hade varit intressant och veta hur många spelare MoDo fostrat via hockeygym till a-laget och hamnat i NHL
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Rytter: Vadå inte stämmer, vad är det som gör att mitt sätt att se på detta inte stämmer och vad är det som gör att ditt synsätt stämmer, vem avgör det?
Mitt betyg är ”urusel”
Vi tar 2 sinnesjukt billiga men onödiga utvisningar i offensiv zon.
Vi slutar spela hockey efter sådär 8-10 minuter och bjuder på 2 mål, strax efter 2:an så släpper vi ett friläge som lyckligtvis inte resulterade.
Sista 3 innan vårat PP hade vi svårt att komma ur egen zon och i PP så klarade vi knappt av att ställa upp utan åkte större delen av tiden runt i mittzonen och slog alibipass.
Nej hela perioden var inte urusel men med tanke på hur vi agerar andra halvan av den så blir betyget uruselt från mig.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Dundee:

"Rättvist vad är rättvist det handlar om att göra mål och vara effektiv plocka poäng sedan hur det ser ut övrigt spelar ju egentligen ingen roll det handlar om resultat i slutändan."

Om du bara tittar på resultatet och det andra inte spelar någon roll varför sitter du ens här och klagar på hur vi spelar när vi är i ledning? Du borde ju bara fokusera på resultatet i slutändan. Så då kan man ju återkomma efter matchen eller efter säsongen om man nu bara är resultatfixerad.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Dundee: I allt elände med vårt försvar då måste man ändå säga att Tanner funkar bra i första femman.
Finns lite kemi där ändå.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
modomille: De backparen har ju varit sämst idag. Defensivt åtminstone.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Gavelo:

Fast det stämmer ju inte att hela andra var urusel. Vi var bra fram till 10 minuter, sedan tappar vi lite och AIK får två mål efter slarv. Inte direkt så de dominerar och trycker ner oss och skapar sina må pga spelövertag.

Det första var ju inte ens en farlig kontring och det andra var ju helt och hållet Sam's,

Det som stör mig är att vi inte kan vara ödmjuka och bara kväva och spela tråkigt när vi väl har en 3-0 ledning. Det där måste vi klara av, speciellt i ett slutspel.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
DrCox: Skulle inte säga att vårat försvarsspel är värdelöst men ja det lämnar en del att önska, för många backar som inte har defensiven som sin styrka där har du svaret.

I semi och i en eventuell final så måste vi nästan spela på fyra backar om det ska gå vägen, Bernhardt & Ingman, Wahlberg & Folin bör kunna göra jobbet.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
J F K: MoDos specialitet att klappa igenom J F K.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
J F K: Same shit, gör du ett fel faller korten samma sak här gör du misstag så straffas du inge konstigt i det. Vi är för nonchalanta i flera situationer och sådant straffar sig alltid. Rättvist vad är rättvist det handlar om att göra mål och vara effektiv plocka poäng sedan hur det ser ut övrigt spelar ju egentligen ingen roll det handlar om resultat i slutändan.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Bad_Brett: Jo, vi blir bekväma och gör inte de enkla sakerna rätt.
Dock tycker jag inte att det är någon katastrof ännu. Det är ju två väldigt turliga mål de får. Inte frukten av bra spel.

Upp på två och utnyttja farten där vi har vår stora fördel.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Icing-Ove: Sjukt imponerande, tala om världens bästa klubb!
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
En urusel andra period, fruktansvärt besviken att vi inte har ork eller disciplin att fortsätta spela hockey.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
mattias - 74: Suveränt tackar!
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
KRB: Jupp. Fredrik hade samma analys just.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Verkar vara svårt att göra det enkla i powerplay.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Silly: Jag tror tyvärr att det kommer bli avgörande att vi ej förstärkte med nån pjäs till. Vi har för tunn trupp.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Dundee: Det var ett slarv. Det är inte direkt så at5 AIK skapat massor. Det var bytet, men annars.
Korthus är någonting annat.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Bad_Brett:

(y)
Vi slutar och spela helt plötsligt, det verkar som om de tror att allt ordnar sig ändå, i några minuter,
Det är få matcher i år som de varit påslagna i 60 min
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Dundee:
Tips från Linjedomaren JFK :-)
Bra eller dåligt ?
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Bad_Brett: PP nu, ska vi se om vi kan vila Mannberg och göra någonting konstruktivt
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Hakning-Henrik: Ja fast vi är lite som ett korthus, rasar med minsta lilla miss. Jag kan ej se hur vi ska kunna gå långt i ett slutspel som vi uppträder. Och detta är ju inte första matchen vi spelar tyvärr ej 60 minuter.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Hakning-Henrik: Det är ju inte otur att vi slutar göra jobbet.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Bad_Brett: Man har spelat 50 omgångar och man har fortfarande ett värdelöst försvarsspel hur är det möjligt?
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Bad_Brett: kvitteringen bör komma innan paus
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
J F K: Vilket jävla flyt AIK har...
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
J F K: Vi klarar inte att fokusera i 60 minuter. Hade vi gjort det hade vi vunnit serien.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
J F K: repris av Sam från förra AIK-matchen
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
DrCox: Herregud det där hjälpte inte Sams självförtroende.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
DrCox: Va fan. AIK har ju inte ens förtjänat målen.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Bad_Brett: I vanlig ordning
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 220309
Gavelo: Fan. Rätt tur. Tycker vi borde ha brutit två gånger.

Men utvisningen på OP är sjukt billig
Kommentera

« · 2307582 · »