1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484570 inlägg · 4079 ämnen

MoDo vs HV71 20220304

« · 2303557 · » Till forumet


Sv: MoDo vs HV71 20220304
Tarasov: Precis, kvalitets mässigt mellan lagen så är det inte så stor skillnad. Idag är skillnaden att deras spets+ utvisningar avgör. Tycker vi står upp bra inledningsvis men det känns lite..mellanmjölk över MoDo just nu. Litar på att Karlin fixar detta, vi pratar maraton och vi ska inte vara bäst just nu, har en bra känsla!
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K:

Varit med för länge för att vara orolig när man under en serie bevisat att man är ett topplag. Visst vi kan åka i första rundan men samma gäller HV, Löven och BIK.

Det som gnager lite är att våra ledande spelare är rätt iskalla nu. Tycker man måste se över kedjorna med alla tillgängliga och flytta på Jelisejevs då det inte riktigt klickar i kedjan.

Antingen kör man med Ohlsson i första för att låta hans fart skapa ytor åt Sam och Woods. Eller så testar man MacMaster där på kanten när han är tillbaka i laget.

Så länge Svenningsson är avstängd kan man köra Jelisejevs i andrakedjan.

Ett förslag på hur jag skulle vilja se oss ställa upp i slutspelet med alla tillgängliga.

Woods-Sam-Ohlsson
Svenningsson-EJK-Aagaard
Jelisejevs-MacMaster-Mannberg
Sylwander-Tjärnström-OP
Nordin
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K: Jo jag har sett alla matcher.

Jag förstår att du tycker vi är bäst i allsvenskan med råge, det är ju enligt dig alltid domarens fel att vi förlorar.
Idag började du som vanligt med att vara helt verklighetsfrånvänd och gnällde på alla domslut, du hade till och med mage att påstå att André ”filmar” på Sveningssons tackling, något som givetvis bara är korkat att påstå.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
DrCox: Är det kött eller fisk på Sjöbris? Jag försöker planera.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Vi har större omklädningsrum i alla fall !!
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Robin Ztorken L: hv viker ned sig, en motstuds sedan så hämtar de sig inte
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K: Vill du ens att Modo ska vinna eller njuter du lite när det går dåligt så du får visa hur mycket bättre supporter du är jämfört med oss andra?
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gäsp: Gavleo säg inte de matcherna och de passar inte hand agenda.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K: Nej, vi är inte ett bättre lag utan Modigs. Vi kanske _blir_ ett bättre lag i slutspelet, det är svårt att förutse. Just nu är vi ett betydligt sämre lag, som har gått från att leda serien till att förmodligen landa på tredje eller fjärde plats.

Du kan tjata hur mycket som helst om hur viktigt det är med stämningen i omklädningsrummet etc., men i slutändan är resultaten det enda som spelar någon roll. Allt annat kvittar. Om vi vinner fler matcher än tidigare, så kommer jag ge dig rätt i att det var rätt beslut.

Åker vi ur i kvarten efter en svag avslutning på grundserien finns det däremot inget att käbbla om. Då var resultaten avsevärt sämre, både för laget och för förstakedjan. Det blir bara löjligt att hålla på att tjata om "Mäh, du har ingen erfarenhet av omklädningsrum" då.

Återigen. Om man anser att en spelare suger energi ur en grupp, då måste man kunna förvänta sig bättre spel och fler poäng ifall man väljer att göra sig av med honom. Ifall inte resultaten blir bättre, så var beslutet fel. Svårare än så är det inte.

Men jag hoppas givetvis att det är jag som får stå med dumstruten. Men då förväntar jag mig även att alla som har försvarat beslutet tar på sig dumstruten ifall vi åker ur med huvudet före i kvarten och halva laget har gjort klart med andra klubbar en halv vecka senare.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo: Vi var lätt bättre första förlusten hemma och lite bättre i överidsförlusten borta.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Hakning-Henrik: mycket bra inlägg, säsynt jävla mycket gnäll!
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo: Förlåt. Du har inte sett matcherna.

Jag förstår att du är kopiöst förvånad över att vi inte kämpar i botten av tabellen. Du dömer ju ut oss varenda period i varenda match. vi ligger inte på plats fjorton.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gäsp: Jag vet och klasskillnaden är enormt stor
Vi är bra men räcker ingenstans mot detta HV och inget annat lag heller för den delen
HV går upp och bara att gratulera 👍
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
snushane:
Vänligt :) vi räcker inte till idag men nu är det avsluta snyggt och sen är det 12 segrar som gäller
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
snushane: öhhhh nä ditt troll?!?
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
DrCox: Därför att vi har ett lag som kämpar för alla. Du kommer alltid någonsin att förstå.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K: Nej vi har inte dominerat 3 matcher!
Du blir bara pinsam när du skriver det.

Chilla lite
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K: Hallå på vilket sätt är vi ett bättre lag utan Modigs?
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Modo-Målet:
2:a gången bik vinner med 1-0 på typ en vecka. Piss.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K: den här matchen har ni vunnit om ni inte haft domaren emot er och lite mer stolpe in..otur!
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Robin Ztorken L: Vi har tyvärr inte samma pengar som hv. Det jag däremot inte förstår är hur naiva MoDo som förening var när vi åkte ur.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Bad_Brett: Det är en match. Vi har dominerat tre av fyra matcher mot HV.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Bad_Brett: Ja, helt rätt, de 4 ledande spelarna under 3/4 av vår säsong är helt under isen. Jag tror det är en lång tillfällig svacka. Glöm inte att de matchades extremt hårt långa perioder. Tycker det är helt ok att de har en svacka. När det vankas slutspel så kanske de kan matchas hårdare igen och komma igång.

Jag saknar Dalrot helt ärligt. Han var så skönt grisig och hade nog kunnat komma in som 7:e back med Näsén och Berhard.

Tycker inte vi ska dra några större växlar på denna match. Fullsatt i arenan. Domaren gör sin sista match och vill inte gå emot publiken som skriker så fort en HV spelare ramlar. Det gjorde klart att det var lätt att lyfta armen i början av matchen så att HV fick en smakstart.

HV går ifrån denna match helnöjda, kommer rida på vågen vara oövervinnerliga.
Vi går hem, missnöjda, Karlin filar på ny taktik för att sätta press på HV och när vi möter dem i slutspel så är det ett helt annat modo som står på banan och när det väl gäller så viker de ner sig mot västervik i kvartsfinalen.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo: vi betalar så de måste släppa dom. Det är inget att fundera på.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gäsp: Ja, verkligen dom har fyra femmor som är bättre än vår förstafemma.
Vår förstfemma har svalnat rejält och utan den är vi chanslösa.
Skulle säga att detta HV hade varit topp sex i SHL.
Vi snålade HV satsade och dom vann
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Modo-Målet: Givetvis skall vi kolla på stjärnorna i Allsvenskan först, bättre provanställning kan man inte få.

Vi ska köpa stjärnorna från de lag som är villiga att släppa dom, som Hv71 gjort.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K: Vi är helt paralyserade. Alla står still och ser på. Är det publiktrycket som de inte är vana vid?
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K: Har vi någonsin haft en spelare som kan se så nonchalant ut som Bernhardt?

Han är grym, men matcher när det inte stämmer för honom ser det så bedrövligt ut
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Nucky: Du kan ha rätt. HV har nog också haft en tung träningsperiod och kan vara på väg upp nu. Såklart så borde HV vara tidigare. Så slutsats. Vi går upp. Frågan är bara om det blir i år.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K: På vilket sätt är vi ett bättre lag utan Modigs?
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Dexter : Vi är ett mycket bättre lag utan Modigs.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo: Istället för att värva massa stjärnor som flyr bottenlag i olika länder i slutet av säsongen ser vi ju värdet av att värva spelare som spelat i Sverige och förstår hur spelet spelas här. Kolla på HV:s KHL kille och vår Lett-Gubbe, Helt osynliga. Samtidigt som Powell och Kelleher varit oerhört bra.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Steken84: Det är sjukt mycket slarv, pucktapp och felpass från vår sida. De ser trött och sliten ut. Karlin sa i en intervju i veckan att man är inne i en väldigt hård träningsperiod just nu för att formtoppa inför slutspelet.
Tro om det är en av anledningarna till att man är så slätstruken.

Släck Kelleher i slutspelet så är 50% av HV’s offensiv borta.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K: Nej det har vi inte, vi alla vet att du gillar att överdriva så vi har överseende med det.
Men däremot har vi spelmässigt varit väldigt bra i det 3 första mötena men ändå inte räckt till, idag är det klasskillnad.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
JoakimE: blir desto skönare att vinna i jkpg lite längre fram
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Dexter :
Det kan vara så, vårt nyförvärv har inte hittat kemi ännu….osynlig
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo: Ja ikväll har vi inte ens varit nära så det blir +poäng för hv's satsning.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo: ikväll är det kanske så men i slutspel är det nåt helt annat
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K:
Det var kanske att ta i. Klen tröst oavsett.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo: Vi har spelat ut dem i tre av fyra matcher.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Vi är ett sämre lag utan Modigs. Jag säger det inte ens för att vara provocerande, det bara är så. Förstakedjan har totalt gått ned sig. Hoppas inte Löven snor tredjeplatsen.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Det var den matchen, nu är det nästan cementerat
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Hakning-Henrik: Jag tycker Modo spelar ganska bra, bra fart och vi försöker smälla på, men vi är ett sämre hockeylag än Hv71 , simple as that.

Vi har mött Hv under säsongen där dom har haft enormt många spelare borta ändå förlorar vi 3/4 möten, idag har dom fått tillbaka några spelare och då blir skillnaden i kvalitet tydlig.

Låt årets säsong och slutspel bli en lärdom att vi kommer måsta värva många stjärnor inför slutspurten oavsett om vi ligger topp 3 i tabellen
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Bad_Brett: fullständigt iskalla
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Tarasov: Det är ingen katastrof spelmässigt men vi gör nog vår sämsta match mot hv.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Hakning-Henrik:
Nja, MoDo stod upp otroligt bra i hela första perioden och stora delar av andra perioden,
MoDos utvisningar stod för en stor del av underhållningen i andra perioden…

André i HV föll som en fura…..
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Hakning-Henrik: Två av de som tävlade mest är borta. Sam, Woods, Bernhardt och Näsén är iskalla.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Modo suger! HV71 är bra mycket bättre än Modo fast vi har powerplay. Måste till något bra mycket bättre om man ska till slutspelet.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K:
Tycker vi har en dag där inget funkar vi gör ingen dålig match men räcker inte riktigt till. Det kan bero på att HV är bra eller att vi helt enkelt har en dålig dag. Men man kan inte riktigt utesluta HVs kvalitet, om vi möts fler ggr har förhoppningsvis Jelisejevs kommit igång och MacM är den förstecenter vi värvade honom som.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Modo-Målet: Lindström från Husum!
Låst ämne

« · 2303557 · »