1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL ˇ 527571 inlägg ˇ 4121 ämnen

MoDo vs HV71 20220304

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Dundee: En liten fråga bara: Visst är du väldigt bitter när det kommer till MoDo? Jag får uppfattningen att du nästan bara skriver här när det går lite tyngre? Jag kan ha fel!

{9682}: Vi har ingen Häggström i detta lag så blir inget 5e övertidsgris-mål

{9682}: Satan vad negativa alla blir av en match mot hv. Vi spelar dåligt. Hv fick några billiga pp efter filmningar som satte tonen på matchen, sen har vi inte repat oss. Nya tag i slutspelet.

Modo-Målet: Björklöven kan inte gå upp, det är sen gammalt

{6870}: Vi kan aldrig rubba HV med en så dysfuktionell förstafemma.
Dom har verkligen varit under isen i typ femton matcher nu.
Något hände när Modigs stack, sedan dess har dom varit iskalla.
Nu kommer vi dessutom tappa vår andraplats.
Trist utveckling på en bra säsong men trea kommer vi komma, alltid något 🤯

Gavelo: Kelleher hade inte gjort någon skillnad för våran del denna kväll.

Dexter : Nej blir likadant nästa år då kommer ett nytt shl lag med bättre ekonomi. Ska man vara med är det allin och hoppas på man lyckas den säsongen. Är ju bara titta Timrå la allt på ett kort och nu gör Hv samma sak skillnaden är att hv kan nog göra så här 2-3 år vi har bara en chans och då gäller det välja rätt tid.

Modo-Målet: Vi ligger perfekt nu. Älskar MoDo! Vår trupp kommer att slakta när det väl gäller. Åsa-Nisse kommer att be om nåd.

Robin Ztorken L: De var inte bra innan. Jag tror att de kommer igång snart Det är väl som BIK som varit i ruskig form, men som tappat på slutet.

Hakning-Henrik: Jag tror många känner att oavsett hur bra vi spelar hela säsongen så kommer HV stå där i finalen och piska modo 4-0 i matcher.. Hela säsongen förjäves och alla bra spelare drar till SHL och vi är tomma igen. Vi kunde matcha HV under säsongen när vi var som hetast men tror att nu när vi tappar spelare höger och vänster och Svenningsson går och blir avstängd och sen blir någon skadad så har vi knappt 10 forwards och 2-3 av dessa är juniorer typ? Känns som mörkt men blir inte bättre av att vi grinar till.. Blir inte några mål av det inte

Gavelo: Visar det sig att vi får behålla stor del av truppen så kan det vara rätt att spara pengarna till kommande säsong. Tror vi haft svårt att rå på HV ändå. Är inte då säker att Vigge är lika intressant för SHL klubbarna längre. Tror även Woods kan bli kvar..

Hakning-Henrik: Nästa säsong hoppas jag Modo spenderar ordentligt, vi har störts ekonomi i allsvenskan och den måste vi utnyttja bättre.

Hakning-Henrik: Man vill alltid vinna men vi vänder nu i tredje. Macmaster tuggar fradga just nu någonstans i övik.

Gusse: med alla khl spelare som kan bli tillgängliga blir nog silly intressant

Robin Ztorken L: Folk gav inte Modigs tillräckligt med cred. Han är lite som Sundström, inte den flashigaste spelaren, men får likväl saker å ting att hända. Men får väl lita på att Karlin visste vad han gjorde.

Gavelo:

Trots att vi är så jävla värdelösa och ej har förstärkt så är det mycket tillfälligheter som gör att HV tar en stabil ledning.

1-0 efter slarv av Ingman, fram till det har vi haft några lägen bland annat Svenningssons skott i stolpen.

2-0 i en spelvändning efter slarv av Svenningsson i offensiv zon där han tappar puck i ett extremt korkat läge.

3-0 i ett 5 min PP. Målet lite märkligt då Tex ramlar när han ska flytta över, annars hade han nog haft bra chans att ta den då skottet satt mitt i målet typ.

Förutom vårt stolpskott har ju Wahlberg missat ett friläge.

Visst att HV leder välförtjänt och haft mer puck, men vi har verkligen inte haft marginalerna med oss i början av matchen där det stod och vägde.

Denna match är körd, men är varken mer eller mindre rädd för HV jämfört med tidigare. Det blir jävligt tufft men vi kan definitivt ta dom i en matchserie.

Hakning-Henrik: Tex ramlar faktiskt på både andra och tredje målet. Tycker att det är rejäla tavlor.

{6870}: Ja. Vi vinner lätt i tredje. Kolla nu hur MoDo kommer att anfalla. Puckar kommer att bara matas hårt mot krysset. MoDo ska bara städa bort Åsa-Nisse. 3-4...

Rytter: eller hur, gamnackar överallt här nu

{9682}: Känns lite mycket domedags kommentarer härinne tyvärr. Så illa är det väl inte. Skillnaden förutom utvisningar är ju att vår spets inte är där idag. Vi kommer smiska dom framöver....

Gavelo:
Nästa säsong spelar vi i SHL vet du väl?

19MoDo21: Det här vinner vi. Vi är ju MoDo!

JoakimE: hälften av spelarna i hv är ju gjord av mjukost, går nog att grisa till sig 4 vinster.

Gusse: Ja man vet ju inte vilka som blir kvar, men eftersom Oskarshamn mest troligen kommer tappa ett gäng spelare så lär dom i vanlig ordning ta våra.

Oavsett om Sam varit kall senaste tiden så är han ändå en av våra bästa spelare tillsamman med Woods.

Bad_Brett:
Du älskar Modigs.
Jag älskar Karlin.

:)

Idbyn: Om inte förstakedjan kan hitta tillbaka till toppformen i en sådan här match, så när ska de göra det?

Rytter: Ja vi kan definitivt sno en borta. I ett långt slutspel när alla är lite slitna kommer det inte se ut som ikväll. Då är det tillfälligheter som avgör.

{9682}: flyttar vi på letten och sätter Sebbe I första och grisar mer så vinner vi!

JoakimE: Fan vad bittert...men gillar det på nåt konstigt sätt!

Idbyn: Sam, Woods och Sebbe såg pigga ut. Blir intressant i tredje.

Vi har tyvärr börjat fuska i hemjobb igen.

Edit, missade alla att nicky spelade slutet av andra i andra kedjan och sebbe gick in i första?

Grötskalle: Gillar dig och ditt namn. Tar en grogg. Ja, MoDo går upp...

Rytter: Vi får ändå vara rättvisa emot Modo nu också, 6 utvisningar emot 3 och alla våra kan jag (oavsett hur blåögd jag är) inte hålla med om. Men boxplay har fått spela hårt, tråkiga mål som med enklare spel förmodligen inte skulle hänt. Uppställt spel så tycker jag inte att HV haft så oerhört många chanser, då tycker jag ändå att det varit väldigt lika.. Puckar studsar in för HV idag och man får bara acceptera det.. Jag hoppas killarna kommer ut och krigar sista 20 och verkligen ger det en chans även fast det är en extrem uppförsbacke men HV är mänskliga och oavsett pengar och talang så har de förlorat sådanahär matcher under säsongen emot SÄMRE lag än Modo.

Jag tror fortfarande på ett mirakel, 2 snabba och då blir det nerver i HV!

Bad_Brett: Lägg ner att inte Modigs fick Cred i MoDo!

{5647}: Absolut men ändå har vi bara vunnit en utav tre. Idag när det gäller att sätta sig i respekt inför slutspelet och försöka hålla kvar vår 2:ā plats blir vi helt överkörda.

Tycker att vi senaste 10-12 matchen tappat den forecheck och fria, lekfulla offensiv som gjorde oss oslagbara tidigare på säsongen. Nu är vi otajmade och statiska mest hela tiden när vi kommer in i offensiv zon. Vi vinner matcher på vilja och bra målvaktsspel men efter modigs uppbrott upplever jag att det blev mindre glädje i vårt lags spel.

Kan ju ha att göra med att man fokuserar på något specifikt i försvaret eller hemgångar för tillfället som gör att det ser ut som det gör. Men jag är inte övertygad efter de senaste 10 trotts våra vinster.

{6870}: har inte mycket hopp om Jelisejevs. Ser loj och långsam ut. Man ser att det finns grym spelförståelse, men han kommer inte in i spelet. Och att han inte kommer in i spelet är ju även hans ansvar. Känns som att han åker och gömmer sig på isen.

Foppatofflan: Äh nya kedjekamrater så blir det bättre.

Rytter: Starkt av dig att du är positiv mitt i allt elände 👍🏼

Visst är det slarv på 2 av målen men jag tycker inte vi är nära förutom vid några tillfällen i första perioden.

Hv71 är mer påslagna, dom är individuellt bättre och har en starkare bredd, dom nöter ner oss och jag kan inte alls se hur vi öht skall kunna ta en matchserie mot dom alls faktiskt om inte skador eller formen dippar rejält i slutspelet.

Hockey är hockey men Hv71 är så väldigt mycket bättre än Modo och dom kommer inte tapp varken denna matchen, seriesegern eller Shl platsen.

{6870}: vi får väl se, men jag blir överlycklig om du får rätt!

Bad_Brett:

Jag tror att vi har fler spelare som är villig att kriga trots att de är slitna och kropparna gör ont efter ett långt slutspel.

Spelare som Aagaard, Ohlsson, Tjärnström, Sylwander, OP, Svenningsson, Mannberg kommer bara köra på. Tror det är bättre huvud på dessa än t.ex Kelleher, Powell, Forsberg mfl som känns som grundseriestjärnor.

Det är väl Öhnerud, Matson och Huttala som är tillräckligt tuffa för en final.

Nu ska både vi och HV ta oss dit men möter vi dom i en final så har vi allt att vinna och tror inte det blir några 4-0 i matcher till HV.

Gavelo: Jo, som vi 99

Rytter:
Blir orolig att det aldrig lossnar för Sam och co, började bra ikväll men sen såg det ut som det gjort senaste tiden. Noll kemi i den kedjan.
Nu blir Svenningsson garanterat borta resten av grundserien, läge att flytta letten dit då. Synd på bästa kedjan bara.

JoakimE: Gillar verkligen din grispotential! Jag antecknar JoakimE till mina allierade. MoDo ska bara köra över Åsa-Nisse!

{6870}: Har läst flera som tagit upp att han fick många "billiga" assist, att han var värdelös efter jul etc. Sanningen är dock att Sam och Woods är mest framträdande i powerplay, och utan Modigs har spelet i 5-mot-5 havererat fullständigt.

Men, men... Ingen enkel match för Jelly och tror fortfarande mycket på honom.

{9682}: sådärja, rätt mental inställning, hoppas du pratat med Karin i paus

Foppatofflan: De som är vana vid öststatligt sätt att spela hockey på är ofta inte bekväm vid den dump n chase hockeyn som bedrivs hemma i svedala. Dock som jag tidigare varit inne på där jag menat att han inte skulle bli en optimal kedjekamrat till Woods och Vigge, utan snarare att man försöker omformera, med kanske MacMaster och någon annan.

Bad_Brett: Bara att be till hockeygudarna att Riley snetänder och drar iväg nån balja!

JoakimE:
Gillar inställningen! Det är inte över förrän slutsignalen har gått.

Problemet idag är jag inte tycker vi får tillräckligt med lägen medan HV får sina lättare.

Bad_Brett:
Var han bra defensivt ;)

Bad_Brett: Han har inte varit särskilt deltaktig i fem mot fem.
Jag får uppfattning att du aldrig någonsin jobbat i ett lag.

{7639}: Blir lätt så som matchen utvecklats, frustration och man vill så mycket. Tror Karlin trycker på att få grabbarna o fokusera på Rätt saker. Nu kör vi

« ˇ 2303382 ˇ »