1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480478 inlägg · 4078 ämnen

MODO VS Leksand 13/10

« · 593482 · » Till forumet


Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa: Micke P jobbade och slet mer i denna match än vad han gjort i alla övriga. Och det är väl det han är bra på. Att han sen inte åstadkom nånting hade lite att göra med sina medspelare.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

Salle:

Micke P hade väl inte ett rätt? Han åker skridskor hela tiden, men han kommer ingenstans och han checkar inte fast. Green däremot försöker i alla fall och har gjort 2+2 hittills, det är han femma på i MODO. 2 poäng före Paradavy, 3 före Gästrin, Touminen och Micke P.

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Salle: EN bra grej? Skitsnack. Green vann en tekning också.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Paddan: Ja frågan är om inte Viklund var bäst på plan? Defensivt såg väl det mesta bra & kontrollerat ut men framåt...

Green!!! EN bra grej på hela matchen och det leder fram till mål.
Gästrin!!! Vann han nån tekning alls?

Micke P var sitt jobbiga jag och det var kul att se.
Hellström var bästa center.
Dahlberg bara på bänken. :-(
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

Frisco:

Wargh är på väg framåt efter sargen, Österby kommer med fart och ska hoppa in i situationen men missbedömer och landar så att han fastnar med vänster fotled mot Warghs högra fot. Österby fastnar och får en vridning. Om det är fotleden eller knäet som tagit smällen såg jag dock inte.

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Frisco: Jag själv hann inte uppfatta situationen, mina bänkgrannar hävdade däremot att det var en fullkomligt sjyst, fast kanske lite låg, höfttackling.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa: Pluralformen av forward...hmm, kan det vara Sedin? Nä, jag har ingen aning.

Tycker faktiskt att Tuominen jobbar på bra men att det inte riktigt vill sig det där sista innan pucken droppar in. Däremot tycker jag att Gästrin ser ut att ha väldigt stumma ben, som vanligt den här säsongen.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa: Ni som sitter på er stora..... kanske såg vad Wargh gjorde på Österby? Eller vad som hände.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

Paddan:

Viklund är lysande idag, Wargh är också otroligt stabil. Hellström är väldigt bra som center, tar sitt jobb och han är i mina ögon precis lika bra som de mer rutinerade forwardsena (va fasen är pluralformen av forward?).

Men vad sysslar Touminen och Pettersson med? Micke P är ju så blek att det inte är sant.

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Salle: De måste väl ha någon som kan stå och se fullkomligt frånvarande ut samtidigt som han stödjer sig med ena benet på spelarbänken, där gör Pirro ett jättejobb.

På tal om jättejobb så gör Viklund en fenomenal insats i kvällens match. Piggt agerande över hela banan och framförallt oerhört offensiv för att vara back.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Frisco: Äh, vad säger man - one-nil, two-one to the Mo-o-Do. Vi är Elitseriens scumbags helt enkelt, men jag tycker bara det är helsympatiskt.

På lördag får jag se J20-hockey också, ännu mer sympatiskt.

Karol KriZZZzzzZZZan i fel tråd.

(Om det är någon som tycker att kvaliteteten på mina inlägg sjunkit till all-time-low nivåer så är jag helt klart mutbar, skicka bara boken i nedanstående länk till mig så snäpper jag upp mig under tiden det tar att läsa den, minst)

www.sihrhockey.org/public_books_new.cfm
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Salle:

Undra om Apoteket i Ö vik har nattöppet så Pajen får sina Sömntabletter ;)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Usch vad det måste svida för Leksand. Möter ett USELT Modo och kvitterar välförtjänt med drygt 2 minuter kvar. Kaptenen åker på en Pajas-utvisning och MoDo lyckas med 10 sekunder tråckla in pucken.

Undrar om inte Kempis vaktmästare hittar Pirro inlåst i bortaomklädningens toalett innan dom låser för kvällen. Pirro coachar ju (som vanligt) INTE laget när de tog time-outen. Så vad skall han vara kvar för.

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74: Tack, det var stoiskt av dig.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74:

Du la just ner. GRATTIS!!!
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Antos:

Jag lägger inte ner.. Jag skyller väl inte på nån annan än de som instiftat regeln heller.... Modo utnyttjade den och gjorde mål.. GRATTIS!!!
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74: Niklas Persson får pucken till vänster i egen försvarszon och skickar in den resolut i eget bås.

Det hade nog varit utvisning även utan den nya regeln.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74:

Jag hade nog varit mer irriterad att mitt lag inte kunde tagga till och hålla tätt de sista 1:30 mot ett lag som har en PP-effektivitet på knappa 3%.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74:

iaf inte om du skriver en bok om den.... lägg ner nu
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
scim:

Jag har inte sagt nåt om matchutgången men jag är 100% säker på att ni hade reagerat lika om det hade drabbat er....

regeln är kass och den skall bort.....

Tror inte vi sett sista kapitlet gällande den här regeln...
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Hemma igen från Kempis. Tråkig match. Stack när det var 3 minuter kvar.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74:

Ja, man borde införa en regel som förbjuder dåliga regler. Eller att dåliga regler ej får avgöra matchutgången.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla:

Otippad? Nä audiblegiraffe hade ju tippat Modovinst.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
scim:

Ja dessvärre men kan de inte ta och inför nån regel som är bra.. Denna är ju bara patetisk
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
scim:

Det är förstås sant. (Tyskar är ofta ganska fula, på tal om sådana. Och diss.)

Jaha. En seger, minsann. Det var otippat.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74:

Klart det spelar roll, regeln är ju ett faktum.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
scim:

spelar ingen roll.... regeln är ändå en pajasregel??
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74:

Han skulle haft lite mer marginal på puckhöjden åtminstone.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
scim:

Tror inte han chansade. Tror han räknade med att den skulle gå på sargkanten :p
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74: Ja. Den regeln kostade mig åtskilliga kronor. Tack så jäkla mycket... pajasregel....
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74:

Elitseriens sämsta boxplay mot sämsta powerplay, kanske var dumt att chansa med att skicka upp den där pucken.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
audiblegiraffe:

Det är den nya regeln du skall skylla på ;)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla:

Det är väl rätt nära till hands att dissa folk för deras dialekt när det gäller radio, utseende är ju lite irrelevant.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla:

Haha jaså ;)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
När Leksand kvitterade hade jag vunnit 1400 spänn. Sedan slår MODO in 2-1 och jag vann bara 750 på en annan rad. Så djävla otur. SKITMODO! :)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74:

Det är min HTF-snubbe, säger jag ju. Taskigt att dissa folk för deras dialekter...
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74: Vi gissar på Hammarbyare med wicked accent.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla:

Vem är den där bisittaren på webbradion??

Låter som en halvfull tysk ;)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla: Well med Svarten borta och Salle på humör så tänkte jag det var smart att chansa med honom. Hade varit klockrent utan.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Hawerchuk:

Inte alls synd på Salle, tycker jag. Känns som att ganska många har honom i Poängjakten, så jag är nöjd att han tog utvisningar. =)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
scim:

Persson lär inte sova gott i natt...

Jävla pissregel.. Dags för protest kanske ;)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla: Synd att Salle skulle ta sin obligatoriska dubbelutvisning bara.

Min webbradio dog precis innan målet och kom igång igen med ett stort jubel. Divine intervention.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Hawerchuk:

Snopet, Pirro.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Fortfarande bra spelare som gör poäng. Hurra.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
scim:

Vad sa jag? Va va va?
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Hawerchuk:

Det är nog säkrare med 1 poäng.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla: Hammarbykanadick.

2-1 snart nu.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Hawerchuk:

Ja, jag vet ju inte säkert, men är han inte kanadick? Så leksingarna kallar honom tysk... Haha.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Fyra minuter kvar till 3 säkra poäng förresten.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla:

Du menar han som kallas för tysk hos leksingarna? Antar att hans hemland ligger lite mer västerut.
Kommentera

« · 593482 · »