1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474661 inlägg · 4078 ämnen

MODO VS Leksand 13/10

594778 · » Till forumet


Sv: MODO VS Leksand 13/10
Ankan berömmer Modos fantastiska "Krizak", på tal om Leksands Kriz, då antar jag.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Frisco: Pirros tränarkarriär går spikrakt...men inte uppåt.
Kommentera


Sv: MODO VS Leksand 13/10
NuMo:
Var nu inte så gnällig och trångsynt som vanligt - gläd dig istället åt att Frisco placerade dig femma i den prestigefyllda bilden här ovan. Grattis.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
NuMo: ZzzZZzzz är völ samma sak som MooDoo vs Korven, elle?
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
westerlind: Det känns som att de senaste inläggen hör hemma i "Apropå ingenting" Eller "ZzzZZzzz"
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
westerlind:
Satan, nu brinner det i askkoppen igen. Jag tackar mänskligheten för blomsprutan - en finfin uppfinning.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Kickan: Du också.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
..alltid... ...stämningsansökan... och ...tidningarna...

Den här hålan borde ha en previewfunktion.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
westerlind: Du kan ju all6id komma att titta. Allt vi gör är ju offentligt och referaras ju (inte alltid så bra eftersom journalister tenderar att tolka det på sitt felaktiga sätt) i tidningarna. Det här målet har tdningarna redan skrivit om i ett par dagar, då de läst srämningsansäkan och situationen i den by det handlar om dessutom är välkänd i hela landet. Kammomannen bor i prästens hus. Prästen som zigenarna jagade från byn. Piteå kommun köpte en gång i tiden deras nuvarande hus - långt ifrån Piteå - åt dem för att bli av med dem. Fast Piteå har fått tillbaka en av dem - han som sitter på psyket dömd för försök till dråp.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Kickan:
Otroligt. Jag trodde NuMo var svensk mästare i storljugeri, men här har han bevisligen mött sin överkvinna. Inte ens jag kan i mina mest inspirirererade stunder kläcka ur mig ett sånt oemotståndligt blomstrande och fantasirikt svammel - jag böjer böjer mig för mästarinnan: Froza Kickan.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Dream Team: Roligare är ändå det jag skall syssla med på måndag. Föreställ dig en kamouflageklädd snubbe med väpnarluva, som mitt i natten drar ut på sin stulna eller hälade fyrhjuling för att sabba sina zigenargrannars (jag har dömt en av bröderna som nu sitter på sluten psykvård för försök till dråp) häststängsel. Han går bärsärk ett tag tills zigenarna vaknar och kommer ut. Minst en, och troligen två, beväpnade liksom kammomannen som viftade med en pistol. En kvinna i zigenarfamiljen ger sig ut för att filma hela härligheten. Kammomannen åker runt på sin stulna fyrhjuling och en av männen i zigenarfamiljen skjuter honom i benet. Han kör trots det vidare tills hans stulna fyrhjuling fastnar i en potatisåker. En av zigenarkvinnorna skriker att han är en mördare (vilket han är och är dömd för) och att hon skall kidnappa hans unge och göra henne till hennes egen lilla hora. Den zigenare som troligen sköt kammomannen stack österut och gömde sig och dumpade troligen vapnen. Polisen gjorde husrannsakan hos kammomannen och hittade en laddad Magnumrevolver och en 9 mm-pistol. En månad senare, vid ny husrannsakan, hittade de en k-pist samt en pistol. Han hade fått dem av en rysk kompis eftersom han kunde komma att behöva skydda sig mot zigenarfamiljen.

Jag kommer aldrig att greja målet utan att börja garva. Att se filmen med kammomannen som går bärsärk med fyrhjulingen blir för mycket.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla:

"Väldigt OT, men jag kontrar med: testa att säga Gun Hellsvik med engelskt uttal. Hihi."

Härnösand på engelska då?
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Dream Team:

Pettitesser :D

Vad är detta då??



What are You For One ??
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74: Nu är det du som är rolig i alla fall. Nu tar vi och tänker till med lilltån, åtminstone. Om du nu ska göra ett engelskt uttal på vår f.d utrikesminister (?) Gun Hellsvik, låter den del som på svenska är "vik" "bay" på engelska? Det borde väl innebära att hon isåfall heter "Gun Hellsbay" på svenska...

Följ inte ditt engelsk-svenska lexikon så pliktskyldigt nu, utan ta och använd din fantasi litegrann! ;-)

Humor på hög nivå detta... 
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Dream Team:

Vik = Bay... vart var du på engelsklektionerna :???? VA :)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74: Nej, men Gun Hellsweek, kanske.. ;-)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla:

Gun Hellsbay ?? :)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla: Sluta skrämmas.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Paddan:

Väldigt OT, men jag kontrar med: testa att säga Gun Hellsvik med engelskt uttal. Hihi.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
scim: Då vill jag kontra med Horseshaver, eller med japanskliknande uttal: Hås-schäva.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Lumber Jack:

Konnichiwa?
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa: Berg, va?
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

Paddan:

Säg efter mig:

Hora, va?

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa: I den allmänna segereuforin så missade jag uppenbarligen att det var ett PP-mål som Håsschawa forcerade in bakom Backlund.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

Paddan:

Vi fördubblade ju antalet gjorda PP-mål i går, så nog borde vi kunna göra det under de återstående 42 matcherna också.

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla: Det fanns ju faktiskt en och annan passning som gick fram till en MoDo-spelare i PP, så någon gång innan serien avslutas så har vi säkert fördubblat antalet gjorda mål i PP.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa:

Det är sannerligen en mycket ovanlig situation, att vi räddas av målvakten. Nästan så att man inte kunnat vänja sig än. Frågan är ju - kommer det att lossna med målskytte och PP?
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

knaskamilla:

Paddans lösning var bättre. Se dig passerad av en riktig lärare. :-)

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

Vi satt på morgonfikat och pratade om MODO. Är det inte lite lustigt att MODO trots bedrövligt spel, dåligt med mål och med seriens sämsta PP ligger fyra i tabellen? Utan storspelande målvakter hade vi krigat i botten tillsammans med SSK, Timrå, Leksand och Mora.

Förut har vi haft lag som varit bra på papperet, men vi har sällan gjort så här bra ifrån oss. Nu är vi bottentippade men efter åtta omgångar så ligger vi fyra, endast slagna av storlagen LHC, Frölunda och HV. Lag som vi för övrigt mött i 4 av 8 matcher.

Lückner och Krizan, årets värvningar i ES.

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa:

Min lösning på ditt böjningsproblem är att formulera om meningen, från "Hellström är väldigt bra som center, tar sitt jobb och han är i mina ögon precis lika bra som de mer rutinerade forwardsena" till "Hellström är väldigt bra som center, tar sitt jobb och han är i mina ögon precis lika bra som de mer rutinerade forwards vi har i laget". Bra, va?
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Lumber Jack: Tja, han var ju tvungen att några gånger ge sig ut på Norrena-liknande utfärder, men på något sätt lyckades han ändå få Leksandsspelarna att träffa honom med pucken istället för det vidöppna målet. Krizan agerar väldigt följsamt och vaket och har också god hjälp av backarna som ser till att han för det mesta får fri sikt mot skytten i motståndarlaget.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Salle: Nej för böfeln, Haglöfs är ju kvalitetsprodukter.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Lumber Jack: Apropå "vedhuggande köpelaget med ryggsäcksmani". Borde inte Haglöfs bli en passande huvudsponsor för Leksand.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Paddan: Idag vart karln så less på att inte få några svårare skott på sig att han helt sonika åkte bakom mål och bjöd lirarnas lag på en hejdundrande målchans. Men de ville tydligen inte nappa på det betet. Han får väl mäska rejält till nästa gång.

Visst fan var Krizan på skottet som gick in, b.t.w.

Tycker faktiskt synd om Pirro, för att snacka lite om det vedhuggande köpelaget med ryggsäcksmani. Han saknar helt ett elitserielag att jobba med. När Wallenberg tillhör den absoluta toppen av spelartruppen så är det inget glidarjobb man har hamnat på. Här krävs en rejäl börs samt ett under för att det ska bli någon ordning.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Frisco: Hittade en liten länk som jag tolkade som att Karol blivit bofast i målvaktsburen.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Salle: Har du Himmlerhumor?
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa: Är inte KKK ett ganska bra "nick". Han vägrar ju att släppa in svarta över gränsen.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

Salle:

Krizan har sex raka utnämningar som matchens lirare. Eftersom Zakke stod de två första matcherna och man spelat åtta omgångar så är väl svaret sex gånger.

Kollar man statistiken så är den imponerande. Eller vad sägs om att ha släppt in 7 mål på 211 skott, har en GAA på 1,17 och har finfina 96,68 i SVS%? Lägg därtill att han hållit nollan två gånger.

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa: Hur många matchens lirare har KKK (Keeper Karol Krizan) fått egentligen?

Paddan: Osså lite namedropping bara för din skull.

Jan Srdinko. Ser du hans?
Tomas Duba och Jaba...
Mike Watt utvisad för High-Sticking.
P.Hucko scores at 17.53.




Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Paddan:

Hopplöst hjärndött, men ändå svar på frågan.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Paddan: Humor... ;-))
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Paddan: Vad intressant det blev när man klipper och klistrar från SAOB.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

scim:

Ääääh, klart jag kan. Jag kan böja det mesta, framför allt för att jag är så stark.

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa:

FORWARD

UTTAL: 4r~va1rd l. ~var1d, l. 3-2 stundom med eng. uttal (fårroödd ÖSTERGREN (1921)),

GENUS: m.||ig.
BÖJNING: best. -en; pl. -ar l. (vanl.) -s. (i sht förr användes ofta den eng. pl. -formen forwards äv. ss. sg. TIdr. 1891, s. 252.
        • SDS 1924, nr 336, s. 9)
        ETYMOLOGI: [av eng. forward, substantivisk anv. av forward, adj., eg.]
        5 'främre', av feng. foreweard;

        jfr FÖR adv., o. VART, sbst.]

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa: Flerwards???
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa:

The forwards? Du kan ju inte böja ett engelskt enligt svensk grammatik!

Wakaremashita?
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

scim:

Obestämd form, ja. Men bestämd form? Anfallarna är väl okej i så fall, men bestämd pluralform av forward?

KNAS!!! Var är du den enda gången vi behöver dig?

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

Salle:

Bah! Att åka skridskor som en tokig men aldrig vara rätt klarar vilken idiot som helst. Micke brukar checka fast spelare i offensiv zon och han brukar kunna stressa järnet. Nu blev det varken hackat eller malet, ingenting, nada, zip. Han var bra mycket bättre i både matchen mot SSK och i matchen mot Linköping.

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa:

Pluralformen är nog forwards alternativt anfallare, min gissning.
Kommentera

594778 · »