1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480475 inlägg · 4078 ämnen

MODO VS Leksand 13/10

« · 592089 Till forumet


MODO VS Leksand 13/10
#27 från Kramfors är uttagen och börjar matchen på bänken. Tanken är dock att han ska spela. Jag sätter en 10:- på att han åker runt och proppar folk lite överallt på isen.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Martin S: Jag sätter inte emot.

Nummer 27 är alltid duktiga spelare.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Christopher Königsson).

Backar:
3 Mattias Timander,
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard,
8 Oscar Hedman,
24 Vladimir Sicak,
32 Tobias Viklund,
34 Tommy Wargh.

Centrar:
4 Mattias Hellström,
16 Rastislav Pavlikovsky,
40 Magnus Gästrin.

Ytterforwardspar:
28 Miloslav Horava,
15 Andreas Salomonsson

11 Pasi Tuominen,
19 Mikael Pettersson

13 Morten Green,
89 Jan Pardavy

18 Peter Öberg,
22 Tommy Enström.

Extraspelare:
27 Johan Dahlberg.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

Harald Lückner: Idel sexpoägsmatcher nu

3-0 hemma mot Södertälje och nu senast 4-1 i Mora har gjort att MODO Hockey fått lite lugn och ro.
- Men skenet kan bedra, säger Harald Lückner, coachen. I den här serien går det aldrig att slappna av. Som det ser ut väntar idel sexpoängsmatcher framöver.
Fram till första serieuppehållet i samband med Karjala Cup i Finland väntar elva matcher på 24 dagar. Tufft värre?
- Visst är det så. Mycket avgörs under den här tuffa tiden, det är helt klart.

Men du måste vara hyfsat nöjd så här långt?
- Med målvaktsspelet och poängutdelningen är jag nöjd. I övrigt finns mycket att jobba med.

Skadesidan?
- Olyckligt förstås att också Svartvadet skulle gå sönder, men så är det, skador hör till spelet men jag tycker nog vi drabbats rätt hårt så här långt. Det man hoppas är att andra tar större ansvar och stiger fram. Ungefär som med Salomonsson i Mora senast då han gjorde sin klart bästa match.

Leksands IF hemma?
- Sexpoängsmatch helt klart. Vi kommer att möta ett lag som säljer sig dyrt. Nu har vi själva klarat av två sådana matcher, Södertälje och Mora och nu gäller det för oss att nollställa oss igen och fokusera hårt på den nya uppgift som väntar.

Noterbart om laget

Noterbart om skadeläget från massören Magnus Håkansson:
Målvakten Mikael Zajkowski (ljumskskadad): "Bättre och bättre varje dag. Kör rehab, borta två veckor till"

Backen Hans Jonsson (ljumskskadad): "Kör på is, allt går åt rätt håll. Borta någon veckas till."

Forwarden Per Svartvadet
(ljumskskadad): "Har fortfarande en blödning som klämmer i lårmuskeln Omöjligt att i dag säga något exakt. Vi tar nytt beslut om ett par dagar. Han kan bli borta allt mellan en vecka till fyra veckor. Kör rehab från 48 timmar efter skadan."

Noterbart vidare: Johan Dahlberg, extraforward i kväll, men han s k a spela, blir den s j u n d e junioren som Harald Lückner matchar i höst.

Till sist: Jesper Damgaard blir lagkapten i Svartvadets frånvaro. När han varit kapten har MODO aldrig förlorat.

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Häpnadsväckande att alla tre är ljumskskadade. Notera att vi har två veckor framför oss med bra målvaktspel.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa: Jag har för mig att ni brukar säga att Modo bryter alla andra lags trender, både positiva och negativa. Med andra ord så är det alltså dags för Leksands första trea.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Hawerchuk: det här med ljumskskadade spelare har väl drabbat andra klubbar tidigare, var inte Luleå hårt drabbat ett år.
Det är däremot problem att skadorna drabbar den s.k. centrumlinjen med de bärande spelarna Jonsson och Svarten.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

Albert Hall:

Det är säkert sant.

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Frisco: På tal om duktiga #27, hur går det för Kingen i Noreg?
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Paddan:

MoDo Hockey Sv: Apropå ingenting....
...så har kingen gjort 1+3 på 6 matcher för Oliers. Målet i PP. Fantastiskt. Det ska firas på lördag.
Frisco @ Nygatan 2005-10-05 23:11

Numera:
27 Johansson, Martin 9 1 4 5

-1 har den allt för gode Kingen.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa: Verkar som att man är från NHL-supportrarnas sida är överens med oss andra vad gäller denna regel

"...and DELAY OF GAME is one penalty that needs to be abolished completely. Penalizing a player because they shot the puck over the boards? Weak."
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Paddan: Clownrule!
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Inför Modo- Leksand

Spelas: I kväll

Tv: Ingen sändning.

Oddsen:

1. 1.50 X. 3.15 2. 3.80

Senaste matcher, Modo: Mora (b) 4-1, Södertälje (h) 3-0, Linköping (b) 1-4.

Leksand: Timrå (h) 1-2, Färjestad (h) 2-2, Djurgården (b) 1-5.

Spelare borta, Modo: Per Svartvadet (ljumskskadad), Hans Jonsson (ljumskskadad), Mikael Zajkowski (ljumskskadad).

Leksand: Kimmo Lotvonen (magmuskelskada), Jukka Tiilikainen (yrsel).

Tränarsnack:

- Matchen mot Leksand är en sexpoängsmatch, helt klart. Vi kommer att möta ett lag som säljer sig dyrt. Nu har vi själva klarat av två sådana matcher, Södertälje och Mora, och nu gäller det att nollställa oss igen och fokusera hårt på den uppgift som väntar, säger Harald Lückner, Modotränaren.

- Att vinna är det viktigaste för oss just nu. Att få en seger så att vi får lite självförtroende, säger Leksandstränaren "Pirro" Alexandersson.

- Vi måste fortsätta som vi gjort försvarsmässigt i de två senaste matcherna. Sedan hoppas jag att det ska lossna lite framåt, vi måste betala ett högre pris för att göra mål, vi måste in framför mål och få några enkla mål. Arbetsinsatsen måste höjas överlag, fortsätter "Pirro".

Notera att...

... Leksand fortfarande inte vunnit en match och med en poäng på sju matcher naturligtvis är tabelljumbo.

... Leksand bara gjort 11 mål och släppt in näst mest, 26 och har den sämsta målskillnaden, -15.

... Leksand i alla fall toppar en liga, den för gjorda mål i numerärt underläge. Leksand har gjort två mål i boxplay, lika många som Timrå.

... Modo vunnit två raka matcher och på dessa matcher bara släppt in ett mål.

... Johan Dahlberg blir den sjunde junioren som Lückner släpper fram den här säsongen!

... Modos målvakt Karol Krizan är elitseriens bäste med en räddningsprocent på fenomenala 96,72.

... Leksandsmålvakterna är en bit efter Krizan. Tomas Duba har räddningsprocenten 87,88 och Johan Backlund 87,50.

Stjärnligan

Jimmie Ericsson 6

Johan Backlund 6

Niklas Persson 5

Oscar Steen 4

Calle Steen 4

Tips: 4-1.

Thomas Lind
utskrift tipsa

[email protected]
Publicerad: 2005-10-13
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

Frisco:

De verkar upprörda i masland.

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

Poffa:

Äääh, det blev ju inte läsbart. Som Ronny och Ragge skulle sagt: "Crappy kvality, faan."

Här är länken.

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
I dagens motståndarlags kölvatten så är det mycket irriterade stämmor som hörs. De mest irriterade verkar hålla till på den här sidan. Jag kan särskilt rekommendera att läsa krönikan Så djävla sämst! eller för den delen även den senaste krönikan vid namn Frågorna hopas där man efterlyser att hela norra stå skulle vara tomt som en ren protest mot Leksands styre och det bedrövliga spelet.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa:

Modo vinner tvåsiffrigt i kväll.
Skulle isåfall vara första gången sedan 14 - 4 mot brynäs tidigt 80 tal om jag inte missminns mej. men nu händer det igen.

Grattis :)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Poffa: Får mig att tänka på den gamal Leksandssupportern på TV härom kvällen. Han malde på om (ni får tänka er dalmål)"visa leksandsandan", "ett fröjdigt anfallsspel" och en massa andra flosklar om "lirarnas lag". Vad är det man inte har förstått?

Leksand är ett vedhuggande köpelag, punkt. Mycket tack vare att man helt saknat framtidsvisioner de senaste tio åren. Ta bara vansinnet att spela med pensionärsgänget hur länge som helst, utan att slussa in yngre spelare. Tomas Jonsson och Hans Lodin åkte runt som ett backpar. Hur i helvete kan missa en sån chans att låta en lovande spelare få sin skolning tillsammans med den gamle hjälten Jonsson? Jag bara frågar...
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

Lumber Jack:

Aftonbladet vet att MODO brukar spela dåligt mot bottenlag.

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mr big:

10-3 mot Brynäs säsongen 93/94 (på bortaplan, den där gången SVT bytte huvudmatch) låter ganska tvåsiffrigt med. ;)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Dags för en ny publikfavorits födelse? 
Forza Dahlberg!


Mot Templet!

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10

Dahlberg, Dahlberg, Dahlberg! Proppa, proppa, proppa.

Mot Kempis. Iförd kaptenens tröja. Forza Danmark!

Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Happ. 1-0 Pavli, ass Green. Avd. släkten är värst?
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Hawerchuk:

Gud, vad det känns som att vi gör många mål den här säsongen. Eller... Fast ikväll är jag i alla fall nöjd med vilka som åstadkommit något.

Intressant att sitta hemma och lyssna på mina moderatorskollegor och min HTF-snubbe när de kommenterar match, för övrigt.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla:

Du menar han som kallas för tysk hos leksingarna? Antar att hans hemland ligger lite mer västerut.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Fyra minuter kvar till 3 säkra poäng förresten.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Hawerchuk:

Ja, jag vet ju inte säkert, men är han inte kanadick? Så leksingarna kallar honom tysk... Haha.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla: Hammarbykanadick.

2-1 snart nu.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Hawerchuk:

Det är nog säkrare med 1 poäng.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
scim:

Vad sa jag? Va va va?
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Fortfarande bra spelare som gör poäng. Hurra.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Hawerchuk:

Snopet, Pirro.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla: Synd att Salle skulle ta sin obligatoriska dubbelutvisning bara.

Min webbradio dog precis innan målet och kom igång igen med ett stort jubel. Divine intervention.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
scim:

Persson lär inte sova gott i natt...

Jävla pissregel.. Dags för protest kanske ;)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
Hawerchuk:

Inte alls synd på Salle, tycker jag. Känns som att ganska många har honom i Poängjakten, så jag är nöjd att han tog utvisningar. =)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla: Well med Svarten borta och Salle på humör så tänkte jag det var smart att chansa med honom. Hade varit klockrent utan.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla:

Vem är den där bisittaren på webbradion??

Låter som en halvfull tysk ;)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74: Vi gissar på Hammarbyare med wicked accent.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74:

Det är min HTF-snubbe, säger jag ju. Taskigt att dissa folk för deras dialekter...
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
När Leksand kvitterade hade jag vunnit 1400 spänn. Sedan slår MODO in 2-1 och jag vann bara 750 på en annan rad. Så djävla otur. SKITMODO! :)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla:

Haha jaså ;)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
knaskamilla:

Det är väl rätt nära till hands att dissa folk för deras dialekt när det gäller radio, utseende är ju lite irrelevant.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
audiblegiraffe:

Det är den nya regeln du skall skylla på ;)
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74:

Elitseriens sämsta boxplay mot sämsta powerplay, kanske var dumt att chansa med att skicka upp den där pucken.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74: Ja. Den regeln kostade mig åtskilliga kronor. Tack så jäkla mycket... pajasregel....
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
scim:

Tror inte han chansade. Tror han räknade med att den skulle gå på sargkanten :p
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74:

Han skulle haft lite mer marginal på puckhöjden åtminstone.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
scim:

spelar ingen roll.... regeln är ändå en pajasregel??
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
mattias - 74:

Klart det spelar roll, regeln är ju ett faktum.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
scim:

Det är förstås sant. (Tyskar är ofta ganska fula, på tal om sådana. Och diss.)

Jaha. En seger, minsann. Det var otippat.
Kommentera

Sv: MODO VS Leksand 13/10
scim:

Ja dessvärre men kan de inte ta och inför nån regel som är bra.. Denna är ju bara patetisk
Kommentera

« · 592089