1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482059 inlägg · 4079 ämnen

MoDo vs. SSK 13 jan

« · 488061 · » Till forumet


Sv: MoDo vs. SSK 13 jan

Popovic måste vara en riktig käring föresten... För inte kunde Muirs slagskott gjort så j-a ont.

Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Frisco: Kvällens match i Kempehallen förärades med en visit av en viss Conny. Tydligen har också han problem med halvljuset, att döma av periodvilesysselsättningen.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Salle: Domare måste ta blixtsnabba beslut sägs det. Rönnmark har en betänketid på 10 sekunder. Efter att funderat i 9 sekunder varför hela SSKs lag står i båset och slår klubborna i sargen innan han blåser av:-) Humor på hög nivå.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Salle:
 
Skönt för Rönnmark att SSK-båset upplyste honom om att klubban var hög. Den var ju svår att missa, menar jag.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
 
Sorgligt tråkig match. Sorgligt också att se att SSK inte skärpt till sig nämnvärt sedan sist. Du hade rätt, Dragan... Fast jag undrar om inte det sorgligaste av allt är att jag bytte ut Salle mot en Sedinare i poängjakten inför dagens match? Eller förresten, han tog ju två utvisningar också - tur för mig.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Frisco:  Det kan ju några i MoDo också men ändå får Muir spela.
 
Vad tänker Timander på när han i slutet av 3:e, i PP, i egen zon, sträcker upp sin klubba så långt upp han når för att plocka ner pucken. Jag tror han ställde Rönnmark helt eftersom det tog ca 10sek innan han blåste av. Tänk om SSK kvitterat på den tekningen som blev. HUGA!
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Dragan 2k: Fattar inte varför SSK spelar så tråkigt (i alla fall när de är i Övik). De kan ju spela hockey.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Frisco: Absolut. Tro mig jag vet hur det känns. Hade missnöjet att bevittna SSK i Scandinavium när vi vann med 2-0 för ett tag sedan detta. Var kanske det tråkigaste sportevenemanget jag sett alla kategorier.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Dragan 2k: Till denna matchen har det funnits en massa biljetter kvar i lång tid nu. Att det beror på att Foppa lämnade återbud tror jag inte på. SSK är inte nåt publikDRAGANde lag i Övik. Det var inte fullt när de möttes senast i Kempis heller den 20 november.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
audiblegiraffe: Samtliga är förlåtna, inklusive Fredrik Warg & Olli Jokinen.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
audiblegiraffe: Salle är förlåten.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Nikki: Patetiskt var verkligen ordet.... Oj oj...
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Patetiskt dålig period.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Salle verkar aldrig växa upp och kommer nog alltid ta dumma utvisningar.
Bra salle....
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Dragan 2k:
 
Undrar om tre (eller är det bara två?) matcher verkligen räknas som "mycket, mycket länge"?
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
De är för roliga Aftonbladet:

"För första gången på mycket, mycket länge ser inte Kempehallen ut att bli utsåld i kväll.
Anledningen är enkel.
Superstjärnan Peter Forsberg spelar inte mot Södertälje."

Hehe. Det kan inte bero på att det är Södertälje som kommer på besök då?

Jag hävdar en universell sanning som gäller över alla andra teser. Det står i Aftonbladet. Då är det sant.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Frisco: Jo visst inte brukar jag bry mig hur andra lag vinner och förlorar, Men man hoppas ju ändå att man kan få hjälp på vägen, Fram mot slutspel,Eftersom Luleå redan spelat denna omgång så har man väl inget bättre för sig än att ta reda på vad som är bättre för ens eget lag! Må bäste lag vinna!
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Frisco:
 
Om du inte kan begripa det har du det inte lätt här i livet.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Linkan: Foppa är alltid spelklar. Däremot vilar han armbågen. Hur det går i andra matcher än för mitt eget lag struntar jag fullständigt i oavsett tabelläget. Kan inte grabbarna avgöra på egen hand är det bara så. Fast visst njuter man lite extra av 2-8 tex.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Hoppas ni gör ert jobb ikväll och tar tre pinnar från Södertälje! Är Foppa spelklar?
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Poffa: Hur kan man tycka att andra har fel när man sätter sig i en bil vid matchstart istället för att vänta ett par timmar. Obegripligt.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
knaskamilla:
 
Klart du håller med Frisco, sedan att ni har fel båda två, det är en annan sak.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Poffa:
 
Äh. Jag håller med Frisco. Jag tycker också att det luktar illa. Kanske det var därför du fick kväljningar tidigare idag?
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Frisco:
 
Att det luktar illa beror nog bara på att röken från Domsjöfabriken driver in över stan.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Poffa: Du flyr bort från Övik och kvällens match i Kempis och skyller redan på förhand en eventuell förlust på Kamilla. Det luktar illa denna gången tycker jag.

Blir det förlust får allt du ta på dig den.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Poffa: Ja, det är en variant på temat "stening". Nu får vi hoppas att han läker snabbt, får specialskydd och en lidners knäpp så att Anders "Nästan" Söderberg blir "oftast" i stället. Då är han välkommen tillbaks hem.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
NuMo:
 
Skellefteås snabba, speediga, kvicka forward Anders Söderberg ådrog sig inget nackskott i gårdagens match. Däremot blev han skjuten i ansiktet.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
knaskamilla: Kineser är ett fok vi vet väldigt lite om. Men nackskott är en av deras största dödsorsaker så det är en åkomma man skall vara försiktig med.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Lumber Jack:
 
Själv tänker jag missa dagens match. Helt otippat har jag missförstått det här med match mot Södertälje och sätter mig därför i kväll i bil, för resa till Södertälje.
 
Om de vinner i kväll så har det ingenting att göra med att jag inte är där. Skulle de förlora så beror det dock helt klart på att Kamilla är på plats i Kempis.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
NuMo:
 
Oj. Finns det så många kineser som väljer mellan att se på TV eller åka till Kempis? Det trodde man inte.
 
På tal om Sollefteå så hoppas jag innerligt att vi vinner lite framöver och klättrar upp på fjärdeplatsen. Det skulle nämligen innebära att jag i stället för att missa två kvartsfinalmatcher i Kempis skulle kunna åka på en. Om jag inte räknat helt fel...
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Lumber Jack: Ja, god tur. Själv har jag inte bestämt mig om jag skall åka än. Vi får se. Matchen går ju på tv, vilket kanske är lämpligare eftersom jag fått nackskott. Ett problem som jag delar med 1o.ooo-tals kineser varje år.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
NuMo: Towards the temple of love ->
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
knaskamilla: Synd när man slösar bort tv intervjuerna så där. Fast intervjuaren kanske inte kan så mycket hockey så att det finns något att fundera över. eller så försöker han återskapa förtroende i laget genom att bli kompis med spelarna?
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
NuMo:
 
Om de åtminstone hade intervjuat någon intressant, som de gjorde den 28/12... Undrar förresten om inte Jimmy är bättre än han Eklund på att webtv-intervjua? Eller, ja, Svarten är ju bäst - så klart.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Dagens webb tv gav ju inget nytt under solen. En onödig resa till Kempis för ÖA-repportern, men de skall väl göra något de också.

www.allehanda.se/webb-tv/index.php?clip=050113salle.wmv#clip
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Hur kul är det när brandlarmet på Nygatan börjar pipa samtidigt som man ska sova. Skönt att det bara höll på i 45 minuter. Nu har man fått lite fin, frisk kvällsluft i alla fall.

Jaja. Rättsskipare bland ca 40 överbetalda hockeyfuskare i Kempehallen imorgon är:

RÖNNMARK, Ulf

NILSSON, Klas
SONDELL, Per

Zz zzZ Zzz z zZZ zz x2
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
visste ni att modo har 3 hemma matcher på rad?
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
modorules: Vadå gå fint?
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Frisco: det där ser ut att gå fint imorrn
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Trepoängaren i Mora satt förstås bra för MODO Hockey. Gjorde också tabelläget för laget både intressant och roligt.

Coachen Kent Forsberg sticker inte under stolen med att målsättningen, en fjärdeplats, är det som fortfarande gäller.

- Spelet i Mora var stundtals bedrövligt, men det tar jag gärna bara vi tar tre poäng, säger Kent. Tycker dock det var starkt av oss att komma tillbaka i slutet och avgöra, sedan hemmalaget ätit upp vår 3-0-ledning.

Nu väntar tre raka hemmamatcher för MODO, Södertälje, Malmö och Linköping.

- Lite grann av slagläge kan man säga. Hur som helst måste vi bli effektivare och poängrikare i vår egen kula.

Först ut av de tre, Södertälje i kväll.

- Blir säkert en tät historia med få mål. Borta brukar SSK spela försiktigt och lita till sina oftast lyckade kontringar. Södertälje är också inne i en framgångsvåg så det gäller för oss att vara vakna från start och inte minst se upp med deras livsfarliga första kedja.

Mikael Zajkowski fortsätter i målet.

- Finns ingen anledning ändra efter hans fina insats i Mora. Med två backar skadade har jag bara sex att tillgå, men då det gäller forwards väntar vi till efter värmningen matchdagen med att nominera kedjorna.

Noterbart om laget
Skadade/sjuka: Lars Jansson (knä), långtidsskadad, inte att räkna med på länge än, Pierre Hedin (armbrott), borta 6-8 veckor, Tobias Enström (influensa/feber), Peter Forsberg (armbåge), match till match.

Målvakt:
30 Mikael Zajkowski
(35 Tommy Salo).

Backar:
32 Tobias Viklund,
3 Mattias Timander

2 Bryan Muir,
7 Jesper Damgaard

5 Hans Jonsson,
8 Oscar Hedman.

Forwards:
4 Jan Öberg,
12 Daniel Sedin,
13 Mattias Weinhandl,
15 Andreas Salomonsson,
17 Fredrik Warg,
18 Peter Öberg,
20 Henrik Sedin,
22 Joakim Lindström,
26 Mattias Wennerberg,
27 Alexander Steen,
29 Morten Green,
39 Per Svartvadet,
40 Magnus Gästrin,
58 Dan Hinote
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Poffa: japp det haru rätt i
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
claesw:
 
Hur Foppa påverkar laget beror ju helt och hållet på hur domaren dömmer.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Frisco:
Haha, ok då undrar jag hur ni tror Foppa påverkar laget- tar de andra spelarna större ansvar = bättre för laget som helhet, när han är skadad?
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
claesw: Det är du som är fixerad vid att snacka skit angående domarna. Lägg ner dina oneliners angående detta och skriv lite twoliners med innehåll istället.
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
knaskamilla: Tror du verkligen det??  Ja kanske, skulle vara kul att se.
 
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Lövva:
 
Nja. Så långt har vi liksom inte riktigt kommit. Men jävlar, vilket drag det kommer att bli i Kempis när vi utarbetat ett system för det också!
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
knaskamilla: Jo absolut. Måset säga att det är kominikation på hög nivå!
Men hur gör han när han vill att klacken ska heja då? Armarna upp i vädret?
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Lövva:
 
Jepp. Det är när han ställer sig med armarna i kors och bara tittar som vi vet att det är dags att börja skrika på domaren. Fiffigt, va?
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
knaskamilla: Precis vad jag alltid har misstänkt :) Kent Forsberg fick säkert skicka någon sorts signal till Modo klacken innan de började skrika "domarjävel" :)
Kommentera

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
claesw: Jag kan inte förstå hur man orkar älta domaren hela tiden.. han är en död punkt man får rätta sig efter.. sedan at han missar saker är väl som det är..
Kommentera

« · 488061 · »