1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481793 inlägg · 4079 ämnen

Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!

« · 425056 Till forumet


Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
mike66: Jag hade inte tippat 2-2 men fick in bomben som plåster på såren. 292st plåster blev det.

MoDo spelade ju bra men avslutade för lite, speciellt i PP där dom också som vanligt drog ner på pucktempo.

Varför lär sig inte MoDo att Timrå checkar så högt upp? Dom har ju bara gjort det i flera år.
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Salle: Det är ju det jag säger. Gnäll inte på min Salo. Mitt Timrå IK och min Salo går hand i hand.
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Vad gjorde styfa Styfen för något? Nu är jag lite spänd på vad emaljögona ska svara?
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Per HApps: Vad menar du?
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Salle: Okej. Jag var inte på matchen men vad begär ni egentligen av domaren ? MoDo hade 8 utvisningsminuter medans Timrå hade 45. Det är otroligt stor skillnad !!
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Frisco: Kiprusoff och Salo räddade poäng för Timrå. Andra assist till Domare Sjöberg som ju som redan påtalats var usel.
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
mike66:
Ja en mer enögd publik än den i kempis får man leta efter,
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Frisco: Jag hade faktiskt tippat 2-2 inne i matchtipsgb:n. Jag förstod nästan att domaren skulle vara i centrum tackvare era busvisslingar.

Ps. Jag tippade 4-2 till Lulio mot Brynis också.
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
mike66: Bra match med högt tempo. Styf lika vansinnigt dih som vanligt och domare Sjöberg totalt värdelös. Hakning och fasthållning finns ej för den karln.
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Grattis MoDo till poängen...!
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
knaskamilla: Crippe Söderström är en stor måltjuv, vet inte hur han gör det men han lyckas för ofta för att det ska vara någon tillfällighet :) Tycker att 2-2 verkar vara ett rättvist resultat, så även enligt radiokommentatorn. Men vilken match! :)
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
yaqop:

Det vet jag väl. Men jag antar att de som läser mitt förra inlägg och sett matchen inte läser det förrän de kommit hem ändå, så atte...
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
knaskamilla:

De är sudden nu
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Vad är detta? Här sitter man och jublar över Hasses 2-1-mål med 20 sekunder kvar, och så blir det ÄNDÅ oavgjort? Ja, herregud...

Jaha, ni som sett matchen, var den bra? Var MoDo sämre än sist, eller Timrå bättre än Lule?
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
yaqop:

J Öberg är med iaf, kanske är jag som är ute och snurrar. Hur som helst, Wennerberg och Janne in, Hedlund ut.
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Icing-Ove:

Det står fel där

Let's get ready to rumble!
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
yaqop:
Kolla på Line-ups på stats.swehockey.se
Men det kan ju vara felskrivet där....
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Icing-Ove:

Ska väl vara Wennerberg in - Hedlund ut
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Jan Öberg IN - Hedlund UT

...enl. swehockey.se
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Frisco:
Ja jag antar att ni kommer att vissla ut erat MoDo när vi gör mål på mål..
;-)
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Kalle K: Välkommen till Kempehallen. Medtag öronproppar.
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Poffa: Patrik Sjöberg har gått bakåt de senaste åren trots att han aldrig varit framåt.
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
yaqop:
Själv så skall jag sitta och mysa på H Höger i kväll,,trevligt
hehe...
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Kvällens domare är Patrik Sjöberg, som till sin hjälp har Lill-Åke Andersson och Klas Nilsson. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag skall skratta eller gråta åt detta.
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
yaqop: Jobbigt läge du. Som innehavare av 1 st. säte i en av supporterbussarna upp i morrn känns det i motsats till dig rätt så bra. Det blir en väldigt intressant match att beskåda, där på förhand dock MoDo känns som en rätt klar favorit. Kan Timrå fixa att kriga till sig en pinne får man vara nöjda, tror jag.

Läser på Hockeyligan där Kent Forsberg uttalar sig inför matchen och jag kunde inte hjälpa att flina lite då jag läste detta:

"- Timrå har ju också förstärkt fint. Nu har man ju en målvakt som är nästan lika bra som vår. Dessutom är en spelare som Henrik Zetterberg alltid sevärd, säger Kent Forsberg."

Jo, Tommy Salo har visat sig från sin allra bästa sida såhär långt, och har inte gjort någon besviken. Vilket nog var väntat, trots en på förhand ganska besk kritik och många tvivlande röster. Men, svar på tal, brukar det ju heta!
Miika Kiprusoff har stått en match i elitserien, och man kunde se mot Brynäs att det nog var lite sega ben där, så kort efter flygresan. Det gick även att urskönja lite matchovana, för det var allt lite långsamt i sidled.
Vad han egentligen kan är det nog inte någon som tvivlar på, inte med tanke på de kommentarer som hörts, iaf. Men visst måste det föreligga iaf en viss ironi hos "skägget", i den här kommentaren?
Kommentera

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
18 timmar till nedsläpp och jag har ingen biljett. Gaaaaaaah !!!!!!
Kommentera


Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
TIKA: Jag tror iaf på en riktigt bra match där modo får ses som favoriter med deras nhl spelare. Men Timrå ska man aldrig räkna ut, jag tror att de blir en bra o, underhållande tillställing där Timrå vinner med 4-3 efter sudden death o, efter storspel av "kipper"
Kommentera

Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Jag är en av 138 TIK - supportrar som kommer komma till kempis på måndag!

Vad tror ni om matchen modosupportrar?
Kommentera

« · 425056