1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474593 inlägg · 4078 ämnen

MoDo vs Troja 220302

2301891 · » Till forumet


Sv: MoDo vs Troja 220302
Saleva:
Ja hoppas vi kan tvåla dit dem.
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Saleva: Precis, nån som ska dit, så man kan skaka hand?
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
puffe:
Blir en höjdarkväll på fredag iaf. Huvudmatch, fullsatt, seriefinal. Försmak på det som skall komma.
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Bad_Brett: intressant kille den där Stjernborg i Troja, bara 18 år men kan bli riktigt bra, är på lån från Växjö dit han kom från Mif
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Jan-Erik : Den som lever får se, men ser ingen direkt fördel att vi möter HV före att Karlskoga gör det? Dessutom är en intressant detalj att Karlskoga spelar hemma mot HV, ingen nackdel för Karlskoga precis.

Men vi får se. Oavsett om vi blir tvåa eller trea ska vi spela vår bästa hockey om några veckor
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
puffe: Vi lär bli tvåa. Betänk att Karlsskoga har två matcher fler än oss som de ska tränga in i slutet av säsongen så går vi fullt måste de också gå fullt vilket inte är det lättaste givet att man samtidigt inte vill köra slut på spelare inför slutspelet. Nyckelmatcherna för båda lagen är HV där vi har fördelen att möta HV först. Seger för oss där och Karlskrona, som möter HV dagen efter i Jönköping blir rejält pressade där de sitter på bussen. Dessutom är då HV rejält motiverade att vinna mot Karlskoga av seger för att inte riskera missa seriesegern.
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
jonsson: hade Supinski satt straffen med fyra min kvar vis 2-2 så kanske Bik fått noll poäng synd, nu spelar Bik fredag sen möts HV-Bik på lördag
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Tarasov: Det var ju dock allmänhetens åkning ikväll. Bland det sämsta jag har sett i kvalitet. Bytte till Löven-matchen då jag höll på att somna av tristess.

Drar inga växlar av detta. Är inte förvånad över att spelare som Filip och Hasa kliver fram i en sådan här match. Med det sagt extremt viktigt att få igång dem inför slutspelet.
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Tarasov:

Skönt att övriga kedjor kliver fram och bidrar när förstakedjan inte är sådär sjukt bra som de kan vara.

En styrka att få övriga kedjor att bidra, vi kommer behöva alla kedjor i slutspelet. Speciellt andrakedjan har ju klivit fram och varit riktigt bra efter Aagaard kom tillbaka från OS och Svenningsson kommit i form efter det långa skadeuppehållet.

Blir intressant att se ifall Tanner kan lyfta tredjekedjan ett snäpp.
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Nucky: Kan bara hålla med. Det är inte länge sedan jag gärna hade sett att man hittade ett bättre alternativ, men desto roligare att det lossnat för honom. Kan behövas. Tycker att de kommande fyra sista matcherna ser riktigt tuffa ut. Kom igen MoDo - håll Karlskoga bakom
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Nucky:
Deras passningspel är väldigt bra och i högt tempo
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Tarasov: Tror Sven ihop med andrakedjan blir dödligt farlig i slutspelet.
Imponerad över hans utveckling, det såg jag inte komma(hade gett upp om honom)
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Tarasov: dessa bespottade ynglingar levererar
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
puffe:
Ja och 3 pinnar på Svenningsson😀😀
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
2 pinnar till BIk
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
M Horava: Tror vi ska vara glada om vi har Karlskoga efter oss när serien slutar, men vi lär nog bli trea. Sedan börjar allvaret!
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Hasas pass till Mannbergs? mål, matchens delikatess
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Silly: Går vi rent resten så tar vi andraplatsen och har chans på position 1!
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
jonsson:
2 pinnar till Löven , 1 till HV.😁👍
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Bik tappar oxå poäng
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Sudden i Jönköping
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
JoakimE: Nyss var det en solklar tripping på Modospelaren, domaren står och kollar på situationen och gör INGENTING. Vad är det för jävla nivå på dessa domare?
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
JoakimE: min åsikt ang tråden Världsläge är att den inte ska vara aktiv under våra matcher , i övrigt bra o intressant
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Heyerdal: Jag tycker då att han spelat såhär de senaste 5-6 matcherna.. Så nonchalant spelstil han har.. Han har ju ett redigt bra skott men när han väl skjuter så är det bara slarv tycker jag
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
JoakimE: undra om Bernardh gjort klart med Shl ser jäkligt oinspirerad ut
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
jonsson: Att Aagard är kvar i modo är jag så jävla glad över, vilken fantastisk lirare han är. Hoppas innerligt att Riley också stannar nästa säsong oavsett vilka SHL förfrågningar han får (om vi inte går upp).
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
jonsson: fick vi ett billigt mål det tackar vi för, jag är iaf inte lugn
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Dääännnnssskken
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Heyerdal:
VIK-BIK 2-2
HV-Löven 2-2
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Gavelo: 6-3 iaf men långt ifrån lugnt
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Heyerdal: Ja det är magiskt att vi år efter år skall vara ett lag som har så svårt med motivationen i 60 minuter.

Direkt perioden börjar så kastar vi in mål i egen kasse.

17 minuter kvar att hålla undan, kommer bli oerhört tufft.
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Heyerdal: vi börjar lika illa i tredje också går åt helsike detta
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
JoakimE:

Dynga
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Heyerdal: Janä, trenden är att vi kan spruta mål och sen tappa skiten på sista 10 sekunderna och ba dö ut..
Hv gjorde nu 1-2, Löven leder fortfarande men kommer bli en tuff period
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
JoakimE: samtidigt räcker det inte att släppa till så många målchanser, vi måste kunna spela smartare kan inte räkna med att Tex ska rädda, vi behöver inte tokanfalla jämt
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Tarasov: Jag är inte emot ett byte av en målvakt efter 3 minuter om det totalt kollapsat ibland, men 0-2 där han inte är den som ska ta fullt ansvar tycker jag ändå är väldigt destruktivt för ett lag som ligger SIST SIST, de är 10 poäng ifrån näst sista och att totalt förstöra självförtroendet för killen är nog det dummaste man kan göra i deras situation. Jag blir nästan arg
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
JoakimE:
Ja hoppas vi kan hålla trycket i 3, kommer bli viktigt att kunna spela hela vägen nu när vi skall gå upp till SHL.
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
JoakimE:
Helt missat bytet men känns tidigt.
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Heyerdal: Sen tycker jag också att Troja känns som hungriga för att göra mål men att de inte har spelarna att utmana Modo på man mot man, det jag sett av matchen känns det som att Modo vinner första och andra puckar allt för ofta och att ibland utklassar Modo Troja totalt.. Men sen slappnar Modo av och det blir farligt. Hoppas att killarna orkar att hålla ett bra tempo in i tredje nu så är det 3 viktiga poäng för striden om första platsen. Sen blir det ju kung om Löven nu håller ledningen vilket jag tror blir jobbigt när HV verkligen vill jaga
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Gavelo:
Ja synd inte Mannberg näta på Nordins släpp värt en ass
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
JoakimE: helt rätt han var absolut inte skyldig o tufft bli utbytt direkt
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
JoakimE: Bara det normala väcka laget bytet.
Ger det effekt? Igen aning.
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Tex hur gör du?
Men Troja ska inte behöva få den chansen, vi har 2 mot 1 hemåt
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Gavelo: Jag har ej sett vad ni pratat om tidigare, men är det någon som diskuterat Trojas val att byta målvakt 3 minuter in i första? Jag bryr mig ingenting om Troja men killen som blir utbytt även fast det bara stod 0-2 tror jag tappar så otroligt med självförtroende för sitt eget spel när jag inte tycker att det var enbart hans fel att släppa in de målen. Vad säger ni?
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Heyerdal: asch billigt inte bra Troja hämtade upp 1-5 mot nåt lag Mora tror jag, ganska nyligen o vann i förlängning
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Heyerdal: Andra gången som Svennis fintar bortre krysset och sätter den i närmsta istället.
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Tänk om Bik kan tappa poäng ikväll
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Heyerdal: Någon med än du som uppmärksammat min Jinx?!
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Gavelo: klaga inte på effektiviteten..;-)
Kommentera

Sv: MoDo vs Troja 220302
Heyerdal: bra jag skällde på Bernardh, fint skott men Sam fick det
Kommentera

2301891 · »