1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Modo vs Troja-Ljungby 17/2

« · 1872291 Till forumet


Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Skulle vara skönt med en trea idag!
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Tarasov: Senaste trean bortplan 16/12 det är dags nu!
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Robin Ztorken L: Domarna får mkt skit men kan ju inte vara lätt att döma i denna flipperspelsserie.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Domsjö: Bra inledning av Modo, synd att Säcken matchar Frycklund med de mest intetsägande spelarna som vi har.
Nästan taskigt.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Robin Ztorken L: ja första 13-14 min var riktigt bra synd de inte lyckades få in 1 el 2 , kanske de vågat släppa loss även resten av matchen, jättechans för KJ i början men han har svårt lirka in puckarna
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Robin Ztorken L:
Ja Troja verkar inte haft många avslut, då gäller det att hålla uppe trycket uppe.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Heyerdal: Haha alltså hockeytränare, dom kör med så mycket klyschor så man börjar undra om dom öht vet själva vad dom menar.
Säcken:
”vi är är aggressiva över hela banan och tar pucken framåt”

Undrar om det finns ett spelidé där man spelar avvaktande och tar alla puckar hemåt i banan?
;)
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Gavelo:
Journalisterna är inte så duktiga på att ställa vettiga frågor.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Gavelo: har du inte sett Modo de senaste åren?
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: uselt fem mot tre. Tveksamt och med långsamt passningsspel.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: kopiöst dåligt pp
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
dempa: Björklund och Eriksson ska skjuta i pp inte vara de som puckar sinsemellan.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Domsjö: det var som om det inte är ok att skjuta utifrån i fem mot tre så man började som du säger spela runt. Det är de fel spelare för...
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: snart tio perioder i rad utan ett mål från våra forwards.. allvarligt talat?!!
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
dempa: båda utvisningarna till fem mot tre var rätt billiga faktiskt.

Undrar om det gick för supportern som kommenterar?
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
dempa: Vad fan gör Öhman, kommer ut från utv.båset och tappar helt sin gubbe på blå efter en närkamp, jävla uselt agerande, bygg muskler för fan din lillpöjk!!

Övrigt är det sjukt dåligt spel från båda håll, dessutom fattar jag inte varför Jakobsson spelar med Molin och co, man måste ju uppenbarligen skjuta på honom för att han ska göra mål!
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
dempa: Ja fast nu kom ett riktigt delikatess mål istället 😉😆
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Domsjö: Fasen Jacobsson är het nu! "Täcker "puck både offensivt och defensivt 😉
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Gavelo: Öhman har fått sina chanser, nu är det nog!
Bort med honom o in med Frycklund där!
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Domsjö: Vilken jävulskt usel period från båda håll... ser ju ut som 2 försäsongslag efter en julfest, är väl bara Hanses som visar kvalité.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Domsjö: ja KJ är en riktig skarpskytt ;)
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Heyerdal: vi har inte en enda trea borta sedan 16/12, så ikväll finns chanse kvar.
Undrar jag i vilken kasse det trillar in en slumppuck?
Vsd tror ni???
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Heyerdal: ah riktigt snyggt mål 😉 hoppas det släpper lite för han nu men tror dock inte det för inte allt för övertygande mål😉 sjukt va härligt det skulle vara mee 3 poäng nu. Steppa upp målskyttet i tredje nu och håll er ifrån egen zon 😆
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Robin Ztorken L:
Blev skitnervös då jag upplevde att du trodde på seger😬.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Tarasov: ver inte vad jag ska tro 😨😨😨
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Robin Ztorken L: Jag önskar att man faktiskt går ned på folk och försöker vinna matchen på allvar nu i 3:e.
Sätt in Molin och Marklund med tex frycklund eller karla och Björklund med eriksson och någon av de ovan nämnda och skapa 2 riktigt spetsiga linor och verkligen försök gå för 3 poäng
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Robin Ztorken L: Känns nästan som att Sundlöv har gått bakom ryggen på Särkijärvi och själv värvat Frycklund utan att prata med han,och pga det och Frycklunds disciplinära problem i Tingsryd så placeras han redan i frysboxen av Särkijärvi.
Tänk om det hade varit så dåligt.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Gavelo: Kommer nog aldrig å hända , för nu är det väl viktigaste att spela ”grannens grabbar” istället för att vinna poäng !

Nu har jag inte sett något från matchen ikväll eller dom senaste borta matcherna men om jag läser kommentarerna på olika håll så verka inte ”grannarnas grabbar” (förutom 41:an) vara dom hetaste spelarna för tillfälligt va?
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
modomille: Nog känns det som att Troja går mer för 3 poäng än Modo, tycker faktiskt Troja tagit över mer och mer, dom får långa anfall på oss och det könns som att det snart ligger i luften, Modo kastar bara flippuckar ur zonen så fort man får tag i pucken.

Nu har Modo utmärkt läget att få momentum i matchen genom PP
Kommentera


Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Gavelo: Tror det är det här många under de senaste dagarna försökt sätta ord på. Den här förstod det känslan....jaja 3-1 kom nu ...heja Modo.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
bisterfinnen: 3-1. Godnatt Modo
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Ganska välförtjänt
2-1
3-1

Modo är ett riktigt jävla värdelöst hockeylag och säcken står som ett fån i båset och ser sitt jävulskt värdelösa spelsystem krascha igen, humor!

Fullständig RIDÅ
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Kass de är tar tbx att de är bättre än förra året rasa som vanligt i vanlig ordning. Skitlag
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
wolper: Vad gör #6 på 3-1 målet egentligen, åker fram och tror det är fäktnings-vm..
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Gavelo: fast den här matchen har vi varit bättre än dem sammantaget. Det känns som om du gnäller rätt mycket bara för att gnälla. Och det är givetvis skitlätt när man släpper in två rätt lika mål.

Men, jag tycker också att det här laget ska kunna prestera så djävla mycket bättre. Varför bara spela i en period?
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
dempa: Vi värvar en center med epitet bulldozer med fina händer.
Sätter honom i en kedja med två helt meningslösa spelare.
# 12 spelar vidare som inget hänt.
Vad är det för fel i huvet på Säcken???
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Otto1: herregud Carnestad...
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Axle San: man är rätt avundsjuk på Timrå som får ut så fruktansvärt mycket ur en trupp som inte är topp tre i serien. Där Modo blir stillastående kan de ha farten uppe på alla spelare hela tiden.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: Modo har definitivt inte varit bättre sammantaget, då är man bara blåögd!

Sen håller jag med om att Modo med det lag man har bör kunna prestera fler mål och bättre spel men säcken gör heller inte mycket för att ändra på läget.

Visst har större under hänt att man gör 2 mål på 5 minuter men det känns inte som att Modo är ett sådant lag som kan växla upp, man rullar på och låter tiden rinna iväg
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Kul att han blåser vid friläge
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
wolper: Haha ja den är märklig:)
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Hahaha så jäkla kul med en tränare med värdelös känsla för att sätta ihop kedjor i år igen.

Man tror att kedjorna ska börja prestera efter ett halvår, riktigt jävla kul alltså
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
dempa: inte en trea sen 16/12 bortais
Bara en sån sak säger väl att vi får hoppas ppåundvika negativt kval.
Har inget att göra i Mecaracet.
Pisslag är ett bra epitet på dagens Modo.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Robin Ztorken L: Grannens grabbar måste ju få spela !!!
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Axle San: Nya kedjorna känns ju inte tiptop direkt!

Björka - Frycklund - Molin

Karla - Ericsson - Marklund

Eriksson - Öhman - Ekarv

Häggström - Wahlgren - Alba
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Smurfen: Om det döms mål så får jag jävlar äta upp mina egna ord i mitt inlägg till JFK tidigare...
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Gavelo: ser hög ut.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
dempa:

Skulle vilja se denna igen och igen. Känns hög vid bladet men ser fan inte vart pucken träffar klubban.

Hoppas dom fick det rätt.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Domarna och modo är lika jävla sjukt kassa
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: Den här upplagan av Modo är väl som alla de andra sen guldet-2007. Kan inte minnas när laget kunde spela en match i 60 minuter. Varför kan man inte hitta en väg att vinna, när man kan hitta hur många olika sätt som helst att förlora!. Jag blir helt stum av laget, man läser hör intervjuer att nu jävlar är det slutspelskaraktär de sista 10 matcherna. Och, vad händer? Meelon känns mer spännande än att följa detta lag. Jag den sanne optimisten av Modo är såååååååå grymt besviken återigen av detta lag. Var finns viljan, ambitionen, krigarhjärtat , stoltheten att få bära MODO-emblemet på bröstet!?
Kommentera

« · 1872291