1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492604 inlägg · 4085 ämnen

Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27

« · 2455487 · » Till forumet


Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Keriksson: Jag är orolig. Jag får för mig att man faktiskt inte ens vill vinna matcherna..
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Gäsp: Almtuna och Hästen, båda på bortaplan i hängmatcherna...
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Tarasov: Man vill inte vinna.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
J F K: å berg på backen! Unibet ler i mugg.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
J F K: Ingen PP-formation fungerar överhuvudtaget just nu. Men visst.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Dexter : och då är berna och näsen HA's sämsta backar, Karlin fattar inte hockey och Svenningsson är sämsta spelaren i HA osv osv. Undrar om det är den här kulturen som på nåt sätt sipprar in i omklädningsrummet och gör att vi är kvar i HA. Aja, vi ser hur det går i vår, jag tror stenhårt på att vi tar oss ur svackan och är i högform till slutspelet. Over and out, nu ska forumet få skita ner sig i lugn och ro utan min närvaro.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Jag tycker det var en bra och tät match i högt tempo med något vi modoiter saknat ett längre tag. Kamp!

Vi är ineffektiva och spelet sitter inte som det gjorde innan, det märks speciellt i pp när det gäller att vara kreativa.

Vi är fortfarande sömniga. Man säger att man skall träna in saker så att man kan göra det i sömnen och det är väl det vi gjort ett bra tag. Vi har spelat i sömnen. Ordstävet är falskt. Man kan inte göra saker lika bra i sömnen som när man är vaken och iom. den här matchen så tycker jag vi visat att vi börjar att vakna.

Nu skall John Blunds sömngrus tvättas ur ögonen helt. Jag tror att det snart kommer att falla på plats igen. De nya kuggarna skall passas in så det blir perfektion. Det här kommer att ta några matcher till, men KAMPEN! Den måste komma först.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
SKiLMY: Har dom inte slutat spela nonchalant såhär långt i karriären, så lär dom nog inte göra det framöver heller.
Vi får ta det onda med det goda helt enkelt.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
J F K:
Jo men han kanske ser annorlunda på saken än du det är något man stöter på då och då i livet.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
KB: Sveningsson i pp. Då vill man verkligen inte vinna.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Confusius: Vi spelade hockey ikväll iaf. Börjar känna igen vårt lag mer och mer i 5v5 även om det finns mycket mer att hämta. Ett stort fall framåt.

Sen vet jag inte om Dalarna är kryptonit för Näsén, men det har verkligen aldrig funkat där nere för honom. Inte bra idag.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
grimiss: Mer eller mindre. AP och Mannberg är en bra duo.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
modomille: Första perioden är usel från Modos sida, 1 målchans endast.
2a bättre men fortfarande extremt svaga avslut även om det blev en del halvchanser.
3:e är väl våran bästa period för kvällen även om vi är långt ifrån att vara ett bra lag.

Laget behöver träna avslut
Karlin behöver börja coacha rätt spelare
Berna och Näsén behöver en utskällning och vila.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Tarasov: Nej, jag har svårt att tro att man vill vinna om man så skut tydligt går emot statistik.
Märkligt
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Padrone78: Finns det ingen som kan rensa sådana kommentarer ?
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Som Tobias mamma Morran skulle ha sagt: "Nåväl, det är en dag imorgon också"
Passar väl väl in i sammanhanget.

Sex poängs marginal ner till Löven med två matcher mindre spelade är inte att förkasta under en formsvacka. Ponera att vi vinner de två nästkommande och Löven torskar, så är vi tolv poäng före. Det vore intressant att veta när dessa hackmatcher inträffar och vilka vi möter dock.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Greenwolper: släpp inte upp det där jäkla mora i shl bara nu får ni skärpa er vilken jäkla mardröm det hade varit
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
bollan123: Bernhardt och Näsén producerade ohållbart bra i PP i början, nu med deras svacka så är det tydlig att vi inte har några andra alternativ.
Låt Brickan ha PP1 och Ingman i PP2 tills B&N börjar tävla igen.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Rödluvan: Som vann ikväll.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
modomille: Nu vet jag inte vilka vi möter i hängmatcherna men just nu har vi problem mot alla lag i serien. Fast ikväll var det ett steg framåt.
Låst ämne


Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
J F K:
Ok då Karlin vill inte vinna 👍
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Bad_Brett: aha så Karlin kör rakt av anti-brad_brett kedjor?
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Rytter:

Känns väl som övriga däruppe med oss har börjat spela slutspel redan, vi gör en bättre match idag men det räcker inte.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Paninaro: missade det vi spelar ju shl det gör inte mora och sist vi möttes blev dom ägda.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Dexter : Finns väl dessutom inte mycket som tyder på att vi ska vinna dom där 2 matcherna, förutom då insatsen ikväll.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
hk: ja men klubban är ju hög och träffar. Solklar.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Det kommer alltid en dipp på en säsong och den är vi inne i rejält nu. Samtidigt är det många lag som haft sina dippar när vi hade våran bästa period. Det är resultatet vi ser nu många lag börjar leverera på normal nivå att skillnaden i denna liga inte är så stor och det finns inga lätta matcher.

Sedan kan man ju såklart undra över varför vissa får spela så mycket fast dom är totalt under isen. Man måste börja vaska om lite för få lite energi. Sedan saknas ju både Woods och Dickinsson fruktansvärt mycket just i pp. Nä nu gäller det att bryta denna negativa trend fort annars är vi snart inte längre serieledare och det utgångsläge vi skaffat oss bortblåst.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Bössa 68: du är en riktig vän av ord du.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Gäsp: Två matcher mer spelade dock.

Tycker vi är bättre än Mora i spel 5-5, men PP är totalt under isen och vid 2-1 målet i BP så går man bort sig i hemgången och Sundberg får bara gå in och sikta. Överlag ett stort steg framåt från Hästen matchen.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Hockeyleksing: Haha. Missade du när speakern i andra perioden nämnde att Leksand-Mora haft J20 match. 2-3 (jubel i hallen) och du ägd.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
J F K: så domarna avgjorde matchen? Konstigt ja tyckte spelarna uppträde som en kvinnligt könsorgan jag.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Tarasov: Möjligt, men där säger inte statistiken Att man man har seriens sämsta spelare
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
jonsson: 6p ner till löven det börjar bli svettigt.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
ToddW: Tyvärr kostade Bergs utvisning oss matchen. Vi hade matchen innan dess, och såg ut som laget som skulle vinna matchen.

Nu är Löven snart ikapp, känns sjukt onödigt!

Mora var snäppet bättre än oss första 30 minuterna, vi var det klart bättre laget sista 30 minuterna. Ser man bara till det spelmässiga var det här ett klart steg framåt. Men vi måste börja vinna matcher nu igen, OM vi nu inte vill släppa 1:a platsen.

Och vi får nog räkna in Mora i SHL-racet.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
J F K:
Men även första PP är tamt de kör ju nästan 1.10-1.20 per match.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
bollan123: FÖRLÅT ATT JAG SKRIVER DETTA MODOITER. Men kan vi supportrar lugna oss lite med kritiken? VI LEDER SERIEN MED 6p 2 matcher mindre spelade. Vi var inte tippade top2 innan serien började. Visst att vi har presterat sämre senaste tiden. Men bra match ikväll, utan woods, dicken wahlberg. Karlin laddar inför slutspel / SHL är vi supportrar där? Vi gör en bra match borta mot Mora, Berg tar en dum utvisning. Ända oron är Bernhardt näsen backpar tillsammans, annars tar vi detta!
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
dempa:

I täta matcher har vi inte råd med sådana där idiot grejer.

Men en bra genomförd match mot ett formstarkt Mora. Tycker vi skapar tillräckligt i 5 mot 5 för att kunna vinna iaf fram till 2-1 då energin tog slut.

Men vi faller på vårt PP och BP, saknar verkligen Woods och Dickinsson där.

Sedan ska vi inte ta ifrån Mora att de gör det jäkligt bra och en bra match speciellt defensivt och sedan har de ett vasst PP att avgöra matcher med.

Mora kan just nu vara seriens bästa lag.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Padrone78: Mikaren känner att han förlorar kampen och slänger sig bara. Pinsamt.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Tarasov: Man spelar series överlägset sämta spelare i PP. Nej, man vill inte vinna om man spelat Sveningsson i pp. Då sliter man i det.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Hockeyleksing: gå sälj gatsten eller stäng ligan likt fusklaget lekland kanske man borde göra🤔😉


Ne detta vänder tillslut. Special teams avgör
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Bad_Brett: Säger bara en sak två mål på nio perioder, det säger allt!
Vi har skaffat oss nya svindyra spelare och laget blir sämre och sämre.
De nya har nog rört om för mycket i grytan.
En spelare, den enda, som levererar är Guden
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Gavelo: Mora är sitt bästa jag, MoDo är det inte. Kan vi bara få tillbaka alla spelare och spela in dessa i truppen igen.

Modo är fan inge bra just nu. Guden räddar oss flertalet gånger.

Näsén och Bernhardt måste sluta spela nonchalant. Alla har läst hur de vill göra och alla lyckas bryta Modos anfall och gå på kontring. Nästan så jag tycker det är skönt att Bernhardt försvinner om vi blir kvar…..
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
bollan123: Haha ja, vad konstigt att man förlorar hockeymatcher.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
J F K: menar du att Bergs var felaktig?
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
J F K: Utvisningen på Berg är solklar
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Sigge: de här känns igen, alla andra lag steppar upp å vi står med skägget i brevlådan. Vi ska vila guds å halloran nästa match.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Majbrasan: Senaste 6 matcherna har MoDo 0% i PP
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
dempa:

Jajamen, löven o djurgården vann oxå, ledningen krymper
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Och nu ska de slåss efter matchen…
Låst ämne

« · 2455487 · »