1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484880 inlägg · 4079 ämnen

Mora-MODO 10 jan

« · 485060 Till forumet


Sv: Mora-MODO 10 jan
knaskamilla: Kiviaho, jamen då har han ju valt att resa åt fel håll. Kiviaho är ju något av poängkung i norska ligan nuförtiden.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
AM: Jag accepterar att de avaktar för attt de behöver semester från hockey och för att de antog att NHL skulle starta igen. Däremot förstår jag inte att man skulle styras av skattereglerna. Det är ju inte så att deras samlade förmögenhet skulle minske. Ökningen skulle bara stagnera lite.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
knaskamilla: Oj, jag visste inte att man kunde vinna spelare nuförtiden. Är det någon transferfönstereffekt?
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Hoppas inte säger jag. Enligt mig tog Lehtinen för många onödiga utvisningar för att han inte orkade röra på sig. Vi behöver en bra back, synd att Jansson fick ont i knät.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan:
 
Han letar väl efter Kiviaho och Raitanen, kanske?
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo:
 
Äh, varför så neggo? Han har ju verkat skitsugen på att spela med MoDo väldigt länge nu. Jag tror han kommer när vi vunnit semin.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo: Men någon medalj vill han inte ha, det ryktas om att det ska införas en extra skatt på guld, och den risken vill han inte ta.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo: Förresten, vad gör Hedin i Finland? Håller han på att försöka locka tillbaks Mika? Eller kanske till och med Juuso...
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Han kommer till sista minuten innan sm-guldet är bärgat. Om vi leder matchen.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo: Det stod väl i en artikel i AB i veckan, om jag inte minns fel, att Daniel Alfredsson höll på att förbereda sig för spel i Frölunda medan exempelvis Macke fortsätter att avvakta utvecklingen. Undrar just hur länge han har tänkt avvakta innan han tar ett beslut? Lagom tills badsäsongen börjar i Gullvik?
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Lumber Jack: Nu ska man väl inte vara otålig, men jag tycker gott och väl att de kan komma tidigare nu när man ställt in mötet. Fast tänk om man inväntar nästa möter nu plötsligt. Å andra sidan är det ju knappt en vecka att vänta. Hur många lag hinner vi spela jämt med innan dess?
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Dragan 2k: Efter 14:e Januari och det nu inställda NHL-mötet var det sagt
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo: På tal om ngt helt annat när väntas Aucoin göra debut?
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Dragan 2k: Ulrik Lindh är en kul domare. För ett par år sedan efter ett gruff bland spelarna i Kempis. Stod han mot sargen bakom målet och skrev och skrev i sitt lilla anteckningsblock. Pratade med linjedomarna, skrev ännu mer. Efter 2-3 minuter stoppar han ner sitt lilla anteckningsblock, blåser i pipan och pekar på tekningspunkten. Spel 5 mot 5.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
claesw: Domaren kommer i alla fall inte att förfördela Foppa den här matchen.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Salle: Jag tror att nu jäklar är det dags för den andra domaren från Ljungby att presentera sig. Ladies and gentlemen presenting..... Ulrik lindh!
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Frisco & claesw: Den frågan är tyvärr befogad inför var och varannan match. Dock så skall man ju inte hoppa i galen tunna innan björnen gått i ide eller nåt.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
claesw: Mer än ett dygn kvar till match och du har redan börjat.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
knaskamilla:
Hur kommer domarinsatsen att bli tro?
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
knaskamilla:
Ååh faan..För första gången i historien så håller
jag med dig..Dragan for Forumledare...
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
knaskamilla: Men, det är väl länge kvar än innan Coop Forum är färdigbyggt...

Ska bli intressant att se...eller höra torde det bli...hur Zakke sköter sig i matchen imorgon mot Mora. Hoppas givetvis på ännu en solid insats av den store lille målvaktshjälten.

Pga schemaläggningsproblem verkar det också som att jag måste avstå hemmamatchen på torsdag. Då förväntar jag mig att vi totalt utskåpar SSK.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Dragan 2k:
 
Oh yeah. Dragan for forumledare!
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
knaskamilla: Varsågod:

Målvakt:
30 Mikael Zajkowski
(35 Tommy Salo).

Backar:
32 Tobias Viklund,
3 Mattias Timander

6 Tobias Enström,
5 Hans Jonsson

2 Bryan Muir,
7 Jesper Damgaard.

Extraback:
8 Oscar Hedman.

Forwards:
13 Mattias Weinhandl,
39 Per Svartvadet,
29 Morten Green

15 Andreas Salomonsson,
20 Henrik Sedin,
12 Daniel Sedin

58 Dan Hinote,
40 Magnus Gästrin,
27 Alexander Steen

18 Peter Öberg,
4 Jan Öberg,
17 Fredrik Warg.

Extraforward:
22 Joakim Lindström.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
 
Eh...det här var ju...spännande. Någon utan HS+ kanske kan klippa ut och klistra in laguppställningen från modohockey.se? När jag försöker blir det tokstort och fett och går inte att få normalt.
 
"Kommentar:
 Efter två mediokra insatser av MODO Hockey - 2-5 borta mot Luleå och 3-3 hemma mot Brynäs - väntar pigga nykomlingen Mora IK borta. Ett lag som MODO ännu inte lyckats besegra under ordinarie tid.
- Och det blir säkert inte lättare nu än tidigare, säger Kent Forsberg, coachen. Vi får säkert möta ett enormt taggat hemmalag, inte minst sedan de förlorat hemma mot Luleå senast.

MODO- coachen har problem med skador på viktiga pjäser. Backen Pierre Hedin ådrog sig armbrott i Luleå för en knapp vecka sedan och är borta i två månader, superstjärnan Peter Forsberg har problem med en armbåge och vilar mot Mora.

- Peter har haft problem till och från och efter en ny smäll mot Luleå måste han kurera det hela nu, säger Kent. Vi hoppas det ska räcka med den här matchen.

Målsättningen fortsättningsvis?

- Vi jobbar för att kämpa om den fjärde platsen i tabellen, inget snack om annat. Tycker heller inte att det ser ouppnåeligt ut. Börjar man bara plocka trepoängare kan det gå fort ibland.

Inför mötet med Mora borta byter MODO målvakt.

- Mikael Zajkowski får stå nu, säger Kent. Han var målvakt mot Mora borta senast också och gjorde en kanoninsats. Han har f ö varit strålande alla matcher han stått så där är jag inte orolig."
Enligt Frisco hade Foppa klivit av efter en halvtimme av dagens träning, under vilken Salo för övrigt sov hela tiden. Hoppas Zakke går in och gör en tokbra match imorgon nu då, när Foppa inte är där och spelar fram Weinis...
Kommentera

Mora-MODO 10 jan
Foppa vilar en skadad armbåge, Green ersätter honom i matchen. Hoppas att den glade dansken tar chansen och visar att han vill vara med i laget.
Zakke står i målet.

Matchen visas som tur är på säsongskortet. Brukar vara hyffsat nervöst att bara vara hänvisad till radiorapporten.
Kommentera

« · 485060