Har just varit hos scim och hans Kramfors-entourage, det allmänna omdömet var att jag visst såg lite moloken och disträ ut, trots aftonens trepoängsstöld - så lite festliga excesser kan jag väl sträcka mig till utan att det för den skull ska bli någon vana.
På åffisijälla gnälls det visst över Jeppe 7, jag kan inte ta det - hans gudomliga armbåge mot målburen plus det efterföljande busgrabbssmilet var ju hela kvällens behållning och ett självklart game winning play. Furbo!
Äh, det var ju fem Övikare, sex kramforsare åsså du. Så blandningen var ganska neutral om jag får säga min mening. Matchens höjdpunkt var dösnacket på sidan om, enligt min mening. Och Zakke, heja heja stå i mål.
På tal om en vilande Salo så tyckte jag att informationen om att han hade bett om att få stå över BIF-matchen var rätt intressant. Undrar varför man ändå ställde honom i mål? Jag menar, det har väl ändå varit rätt tydligt att han har svårt att motivera sig mot sämre lag?
Nä, jag förstår heller inte varför Kent hade envisats med att ställa Salo i målet trots att han bett att få stå vid sidan av. Zakke har ju med all tydlighet visat att han kan hantera de flesta motståndare mycket väl.
Det var väl kanske inte världens mest klockrena jämförelse, i och för sig. Du tror inte att Salo har lite större betydelse på sitt jobb än vad du har på ditt? Jag menar, att det är lite viktigare att han verkligen är motiverad och känner sig pigg på sitt jobb...
knaskamilla: Man skall alltid känna sej motiverad att stå oavsett om det är topp eller bottenlag. Salo har dock bevisat motsatsen dom senare åren då han gärna smiter när det är mindre intressanta matcher.
Jag tror inte att han försökte smita för att det var ett sämre lag, jag tror att han hade bett att få slippa då han inte kände sig riktigt i slag. Tyvärr tog inte Kent honom på allvar och det fick man betala för, i form av två billiga baklängesmål.
Frisco: Orkar inte leta reda på informationen (skyller på att det var jäkligt ovanligt att kliva upp klockan 5 imorse) men hur gick det med Hasse Jonsson? Måste han stå över matchen mot SSK?
Salle: Jaså minsann, glad och nöjd säger du. Hmm, hade du mutat honom med en låda Ferraribilar? Men det låter ju trevligt att det inte verkar vara så allvarligt med honom.