1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479921 inlägg · 4078 ämnen

Mora - Modo 2020-01-31

« · 2030149 · » Till forumet


Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Dundee: Som vanligt är du inte sen att komma med tvärsäkra utlåtanden om hur fantastiskt bra alla andra är, och hur chanslösa och usla vi är(vilket du såg redan i höstas såklart)
Måste vara tråkigt att alltid ha ett halvtomt glas framför dig.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
hockey_21: Den som lever får se. Det gäller vi tar tag i detta omgående för formen har varit upp och ner på slutet rejält. Och det går ej och tro lag som kommer underifrån ej kommer vara hungrig. Södertälje hemma nästa match blir spännande att se Ssk kämpar för top8 placering och har uppträtt bra på slutet.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Bad_Brett: Tror aldrig vi skulle bli förnedrade mot löven. Spelar ingen roll hur det gått tidigare, brukar alltid bli jämnt mot dom
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
J F K: Absolut. Jag menar bara att OM vi skulle klappa ihop så fullständigt vore det spiken i kistan att bli förnedrade av Björklöven. Dvs då är det snarast bättre att hamna trea och få större chans att komma in med en positiv känsla.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
hockey_21: Och nu har Perra j tagit över efter Åhlund haha
”Kvalperra”
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
hockey_21: Vi följde upp en stundtals dålig insats borta mot Vvik med en något sämre insats hemma mot löven för att göra säsongens sämsta mot Mora borta!
Håller vi på att bottentoppa formen inför kvalet?!
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Dundee: Oskarshamn är ett lag i 1000000 spillror.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Bad_Brett: Förstaplatsen har jag inte trott att vi skulle hämta in utan jag hoppas vi i första hand kan klara av att behålla andraplatsen i tabellen.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Robin Ztorken L: håller med, Hanses ska inte lastas...kommentar i affekt.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Bad_Brett: Fast, statistiskt tar vi mer än två poäng per match. Lågt räknat borde vi få 20 poäng på de sista tio matcherna. Då måste Timrå gå helt obesegrade sista tio matcherna.
Då har vi dessutom mött två av de starkaste lagen i Mora och Löven som vi slipper framöver.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
hockey_21: Av det jag sett shl denna säsong så är inte Oskarshamn ett dåligt lag. Betydligt bättre spel en många andra jumbos från tidigare år dom är väldigt sällan totalt utspelade utan dom för väldigt många matcher med. Men vi får se vad framtiden har att visa.

Ett kval är alltid ett kval med nerver och allt. Säger bara att jag är otroligt imponerad av botten i shl spelar ett bra spel jämfört med tidigare jumbos.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Dundee: Timrå kommer måsta snitta 1p mer per match för att gå om oss, har svårt att tro att det kommer ske.... men men
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Dundee: Se det såhär. Om vi tappar 9 poäng är vi ändå chanslösa mot Löven. Då är det nästan bättre att knipa tredjeplatsen och komma in som underdog.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Dundee: Fast, nu är det inte dina ögon som kommer att avgöra. sedan november är vi rätt överlägsna dem.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
J F K: Ja vi får väl se vart det slutar. Det går som sagt fort i hockey idag krympte avståndet till 9 poäng. Så jag tar ej ut något förens det är klart. Timrå och Karlskoga är i mina ögon inte sämre en vad vi är.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Dundee: Hanses är en rätt bra allsvensk målvakt när han är i form, men vem som helst måste ju inse att om man ska göra upp i bäst av fem mot Cannata så räcker inte det.

Hade vi inte värvat tror jag att vi hade varit chanslösa. Samtidigt lider jag med Hanses som kommer tappa förstaspaden efter denna nonchalanta insats från coach och utespelare.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
J F K: Nog tror jag Hellkvist bryr sig. Tveksamt om en tidigare timeout eller gå ner på färre kedjor hade hjälpt ikväll. Cred till Mora ändå som spelar i högre fart och mer fokuserat
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Dundee: men så är det ju varje år. lagen i SHL ska vara så mycket bättre . Det är de också under normala omständigheter, men med den press som kommer på ett lag utan självförtroende så är det mer än varannat allsvenskt lag som motsäger logiken och går upp. Varenda år...

Dessutom ser de sämsta lagen i SHL sämre ut och är längre efter än vanligt. De två bästa allsvenska lagen bättre än normalt, i alla fall får de nog mer poäng än segrarna brukar få.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Dundee: Exakt sådär låter det varenda år om bottenlagen i shl. Vad får dig att tro att dom är bättre i år?
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Gavelo: Nä tycker egentligen inte något lag i allsvenskan har i ett shl kval att göra. Botten lagen i shl är betydligt bättre rustade en tidigare. Sedan har jag ju sagt att jag tror Löven har bäst chans att störa ett shl lag mycket tack vare bra målvakt. Nu har ju vi ny målis med men vi vet ju ej hur det kommer funka ännu. Nä jag kan nästan lova Björklöven kommer värva minst 1-2 till spelare av bra allsvensk klass för att i alla fall ge det en ärlig chans.

Jag förstår värvningen av målisen på ett sett men samtidigt inte. Hanses är en otroligt bra målvakt när han spelar på topp. Jag hade hellre sett förstärkning av backsidan / centersidan.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
wolper: Räkna med det till 95%
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
hanzon: Hanses??? Han såg väl till att vi inte torskade med 10 mål, minst
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
J F K: lugn o fin, vi slår Löven hemma o borta, bättre med fadäser nu, än om några veckor
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
J F K: har de denna inställning mot timrå igen blir jag less
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Hakning-Henrik: Mora har väl vunnit mot BIK, Löven och Timrå, men ikväll var det inte de som vann. Vi förlorade. Vi var sjukt dåliga. Jag kan köpa det, för det händer ibland. Det som jag stör mig mest på är coachingen som verkade handla ske från en person som inte brydde sig.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Foppatofflan: Vill inte skylla förlusten på Hanses, fick inte den backup som han förtjänade
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Foppatofflan: Det mest positiva är att vi vinner allsvenska finalen, sen kan allt hända
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
J F K: ja länge har jag också varit med men är inte lika trygg som du är
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Foppatofflan: mora har ju förvisso varit ganska bra senaste tiden. Jag förstår att både Björklöven och Timrå torskat mot dem. För visst har de det?

För övrigt är mitt tips på TIK och BIK (vid 2-2 resp 3-4) på väg att gå in med 15x pengarna xD. Synd att jag bara lade en 5:a på spelet
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Dundee: Det är för många dåliga lag, så vi tar för många poäng. Timrå vinner inte alla och då måste vi tappa sjukt många poäng för att ens vara nära. Det händer inte.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
hk: enda positiva är att Bartosak troligtvis får spela nästa match.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Nucky: Nja snabbis, har suttit i möte större delar av dagen.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Gavelo: Du har inte varit inne på nätet idag va?😉hehe
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Dundee: Vi har ju definitivt inget i ett Shl kval att göra med detta lag när vi uppträder såhär!

Men
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Dundee: fick slå på igen...
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
J F K: Jo men spelar vi så här kommande 2-3 matcher så är det långt ifrån klart med något. Visst ska det vara svårt att gå ikapp men omöjligt ej.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
hk: enda positiva är att Bartosak troligtvis får spela nästa match.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
hk: ja exakt, å nästa match kommer Bartosak spela och då är Hanses självförtroende sänkt i botten.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Dundee: Hungrigt Mora som spelar effektivt med få misstag. All cred till dem.

Det motsatta för oss, kan vara bland det sämsta den här säsongen. Ingenting som stämmer. Hoppas att det är urladdning från Löven matchen...
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
J F K: Och där fick jag😂
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Heyerdal: Statistiskt är det omöjligt att tappa andraplatsen. Jag har varit med för länge för att en enda sekund tro att det skulle ske.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
J F K: jag gillar hellqvist som fan men idag misslyckas han...
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
J F K: Ja när man tar ut målvakten istället för första kedjan då undrar man. Björn i all ära men ikväll blev det inge vinst på trisslotten
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Heyerdal: Ingenting är klart förens det är klart. Men det fick man ju skir för när man skrev. Nä går fort i hockey.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
J F K: tycker det är helt oacceptabelt av proffs att inte kämpa och ta i.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Heyerdal: Fyfan vad förbannad Hanses måste vara, spelar för att hålla kvar första spaden och det här är vad laget presterar.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
hk: herregud, väldigt taktisk så tidigt o slarvigt jaja orkar inte se mer, som sagt tidigare andraplatsen lång ifrån klar är min känsla iaf, möter alla lag som jagar placeringar
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Foppatofflan: Nej, man ville inte.
Och som sagt. När coachen signalerar att man skiter i allt så blir det sådär.

Ja, det är sinnessjukt dålig känsla att inte ge andra, tredje och fjärde mer istid. Jag har aldrig sett motsvarigheten till brist på engagemang av en coach.
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
wolper: kass match nee orka inte se skiten mer nu
Kommentera

Sv: Mora - Modo 2020-01-31
Foppatofflan: Bedrövlig match från våran sida. Men man ska ej ta ifrån Mora något dom spelar med en helt annan fart och attityd en vad vi gör idag. Första kedjan har varit på nedåtgående en längre tid.
Kommentera

« · 2030149 · »