Nog får du väl ändå hålla med om att det är uselt att inte fylla FMMA under erat första slutspel i Elitserien ?? det hade iaf jag gjort !!
mattias - 74 @ Beverly Hills Igår kl. 18:52
mattias - 74:
Mycket riktigt, jag svarade aldrig på din fråga.
Däremot förundrades jag över vad du skrev mellan ?? och !!, dvs att du hade fyllt FMMA under ditt första slutspel.
Men som någon annan antydde, vi kommer nog inte mycket längre i den här diskussionen.
Salle: "Har inte Harald vågat ha "blommor och bin"-snacket med den reslige jänkaren?"
Du har varit i MoDos duschrum hör jag.........:)
MoDo var rätt bleka idag. Det var klart att MIK var hungrigare och i mer behov av poängen. För mycket slarv och en massa ovunna tekningar spoilerade oförlustsviten. Det är bara att börja på en ny efter jul.
När åker Morrisons flickvän hem? Han har inte haft samma fart och aggresivitet sen hon kom till Sverige. Har inte Harald vågat ha "blommor och bin"-snacket med den reslige jänkaren?
Wow, 14-23 i skott och 3-1 i mål. Idag verkar det funka bra.
Nä, om man kanske skulle stänga av datorn, ta ett glas julmust och bara försöka slappna av.
Förresten, vad är en Boddåjn? Låter som en ljudeffekt från Hanna & Barbera
Poffa:
Jag skrev den första meningen innan jag sammanställde tabellen. Trodde inte att samtliga, förutom Timrå, skulle ha tapp från förra året - nybyggena oräknade.
Jag har ingen annan teori än att det faktiskt är lite för mycket matcher emellanåt. Man kan ju inte klaga på att serien är ojämn, eller nåt sån't.
Metal Guru:
Kan väl tillägga att jag tror på att ju mindre ort och ju mindre befolkningsunderlag du har, desto känsligare är du för att publiken (och deras ekonomi) blir matchtrött under de perioder då det blir mycket matcher.
Poffa:
Ett cirkatapp på 150 åskådare är väl ändå en fullt normal fluktration..?
Siffrorna Grundserien 2005/06 först - hittills 2006/07 se'n:
Frölunda HC 11682 - 11132 (-550)
Färjestads BK 7633 - 7493 (-140)
Linköpings HC 7531 - 7276 (-255)
HV 71 7014 - 6933 ( -81)
Djurgårdens IF 6964 - 6094 (-870)
Timrå IK 5108 - 5259 (+244)
Luleå HF 4982 - 4521 (-461)
Brynäs IF 4790 - 7062 (+2272) *Ny arena
MODO Hockey 4128 - 6655 (+2527) *Ny arena
Mora IK 3917 - 3756 (-161)
För alla minus i listan ovan kan vi nog inte härröra till att Mora inte längre spelar mot Leksand..?
Metal Guru: Ett cirkatapp på 150 åskådare sedan förra säsongen. De allra flesta har ju tappat sedan lockout-säsongen så den räknar jag inte. Någon bra förklaring till detta? Är det sportsliga delen som gör det, eller är folk lite mätta? Eller är det så att Leksand är skillnaden?
I övrigt tycker jag inte vi MODO-supporters ska gnälla allt för mycket. För ett år sedan kunde det vara 3500 åskådare på en match i Kempehallen. Har vi redan glömt det? Är vi redan fartblinda av nya, fina Swedbank Arena?
Javisst, yaqop:
3000 är en usel publiksiffra.
Men inte i Mora.
Jag tycker, till skillnad från många andra, att till Elitserien ska man kvalificera sig på sportsliga grunder, och inte hur fin arena man har, eller hur svulstiga ens vip-loger är, eller hur bred asfalten till ishallen är, eller om man har tillåtelse av de andra Elitserielagen att få vara där.
Om vad det du nu skriver är ett bekymmer för dig, låt då naturen ha sin gång och låt oss diskvalificera oss på sportsliga grunder på ett eller flera års sikt.
Förr eller senare trillar vi ur. Det förstår vi naturligtvis Och då stänger Färjestad Elitserien.
Poffa:
Enligt Swehockey ser det ut så här för vår del:
KS 2003/2004: 2881 (5 matcher)
ES 2004/2005: 4306 (25 matcher) (Lockout-säsongen)
ES 2005/2006: 3917 (25 matcher)
ES 2006/2007: 3756 (15 matcher)
Fortfarande helt otroliga siffror, om man är så jordnära att man faktiskt intresserar sig för hur många människor som faktiskt bor och lever inom ett realistiskt avstånd från arenan.
mok>
Ja, du har nog helt rätt.
Man kan inte blanda in ett lag och stad som Malmö i den här diskussionen. Deras snitt på 3780 för 15 hemmamatcher under innevarande säsong visar ju på att de spelar i en helt annan publikdivision, och sådana Morasupportrar som jag är publikmässigt inte värdiga att ens nämna de vid namn.
Återigen, enschuligung.
mok:
t.ex Leksand, med småhålorna Falun och Borlänge på krypavstånd inom femmilsradien, som är fullt jämförbara med världsmetropolerna Orsa och Älvdalen?
Du missar helt vad jag försöker visa.
Metal Guru: Det jag undrar är, hur mycket har Mora tappat i publiksnittet sedan första säsongen i ES, om ni nu tappat alls?
yaqop:
Kommer det 3000 ikväll, så kommer 10% av samtliga bofasta inom en 50km radie kring FMMA. Det är en ganska bra siffra sett ur det perspektivet.
Översätt det till Frölundas, Malmös eller Djurgårdens siffror - och jämför därifrån istället.