Fyra poäng på de två första matcherna i Kvalserien gör att coachen Charles Berglund är ganska nöjd. Nu väntar Mora IK i FM Mattssons Arena för MODO Hockey. - Klart vi hade kunnat vunnit med betydligt klarare siffror senast mot Örebro med tanke på att det står 5-1 efter två perioder, säger Challe. Men det är inte det som är det viktiga i den här serien, här gäller det att vinna matcherna.
MODO- coachens besked är att hemmamatcherna helst måste vinnas, sedan måste man "stjäla" en del bortapoäng. - Vi gjorde vår plikt mot Örebro hemma och nu gäller det att åka till Mora. Målsättningen är självklart seger och tre poäng,
Hur mycket vet ni om Mora? - Det vi behöver eller ungefär det vi visste om Örebro innan den matchen. Men det viktiga för oss är det vi själva gör. Vi ska ut och spela vårt spel. Det är det som gäller i det läge vi satt oss. Rapporterna säger att matchen Mora-Södertälje i torsdags inte alls var så ojämn som siffrorna 1-6 visar. - Förvånar mig inte ett dugg. Alla matcher i den här serien är besvärliga. Det gäller att vara ödmjuka, ha rätt inställning och vara fokuserad till tusen inför varje uppgift.
Noterbart om laget
Noterbart är A t t truppen är helt skade- och sjukdomsfri. A t t tidigare skadade backen Hans Jonsson som varit borta ett tag nu tränar för fullt. A t t MODO Hockey bussade till Mora efter lunch fredag. Laget tränade i Fjällräven Center på förmiddagen och har matchträning i Mora lördag förmiddag. A t t MODO mötte Mora senast säsongen 2007/08 i Elitserien. Då förlorade man en och vann en match borta mot laget. De fyra säsonger som Mora var i Elitserien vann MODO fyra bortamatcher, förlorade tre och spelade en oavgjort. A t t MODO Hockeys guldcoach från säsongen 2006/07, Harald Lückner, står i Moras bås. Ett lag han f ö tidigare tagit upp från Allsvenskan till Elitserien.
Betalt och klart, men får ju inte upp någon match nu av förklarliga skäl naturligtvis. Men bara en liten tv-ruta, och det är där som jag antar att matchen kommer visas vid 1600?
Är det bara jag, eller kör Viaplay olika tekniker beroende på om det är huvudmatch eller inte?
Förra matchen körde jag på min jobb-laptop utan bekymmer. Nu när jag ska starta Mora-matchen så säger Viaplay att jag saknar en WMP-plugin, så jag byter till IE och kör igång där och då startar en inbäddad Windows Media Player. Sist var det någon flash-variant.
Ngn van Viasat-gluttare som kan stilla min hjärnklåda?
Bad_Brett: Ja inte har spelet varit bra. Att man sen 2 gånger i samma period har en spelare för mycket på banan är bara otroligt dåligt.
Sen så känns det som Modo kommer ha lättare mot lagen som tror sig dominera offensivt. Får hoppas de får lite utskällning i paus och fart och kontroll på spelet nu.
Patrik Källstr: Sopigt av Skröder att slita av hjälmen på motståndaren. Men hur Rådbjer kunde undgå att plocka ut den sistnämnda för crosschecking i huvudet på Påsen är SuperSopigt
MorganaLefaey: Nu har vi inte råd att slappna av i sista som vi gjorde mot Örebro, Mora lär antagligen göra minst ett mål i den här matchen så det gäller att vi är med!
Patrik Källstr: Äh nog vill de vinna. Men inte vinna och ta ut sig. Känns ju inte som slutet mot SSK då man började fundera på om de gjort upp om att det skulle sluta oavgjort.
Kommentar
Challe: Det här blir en kamp hela serien
Fyra poäng på de två första matcherna i Kvalserien gör att coachen Charles Berglund är ganska nöjd. Nu väntar Mora IK i FM Mattssons Arena för MODO Hockey.
- Klart vi hade kunnat vunnit med betydligt klarare siffror senast mot Örebro med tanke på att det står 5-1 efter två perioder, säger Challe. Men det är inte det som är det viktiga i den här serien, här gäller det att vinna matcherna.
MODO- coachens besked är att hemmamatcherna helst måste vinnas, sedan måste man "stjäla" en del bortapoäng.
- Vi gjorde vår plikt mot Örebro hemma och nu gäller det att åka till Mora. Målsättningen är självklart seger och tre poäng,
Hur mycket vet ni om Mora?
- Det vi behöver eller ungefär det vi visste om Örebro innan den matchen. Men det viktiga för oss är det vi själva gör. Vi ska ut och spela vårt spel. Det är det som gäller i det läge vi satt oss.
Rapporterna säger att matchen Mora-Södertälje i torsdags inte alls var så ojämn som siffrorna 1-6 visar.
- Förvånar mig inte ett dugg. Alla matcher i den här serien är besvärliga. Det gäller att vara ödmjuka, ha rätt inställning och vara fokuserad till tusen inför varje uppgift.
Noterbart om laget
Noterbart ärA t t truppen är helt skade- och sjukdomsfri.
A t t tidigare skadade backen Hans Jonsson som varit borta ett tag nu tränar för fullt.
A t t MODO Hockey bussade till Mora efter lunch fredag. Laget tränade i Fjällräven Center på förmiddagen och har matchträning i Mora lördag förmiddag.
A t t MODO mötte Mora senast säsongen 2007/08 i Elitserien. Då förlorade man en och vann en match borta mot laget. De fyra säsonger som Mora var i Elitserien vann MODO fyra bortamatcher, förlorade tre och spelade en oavgjort.
A t t MODO Hockeys guldcoach från säsongen 2006/07, Harald Lückner, står i Moras bås. Ett lag han f ö tidigare tagit upp från Allsvenskan till Elitserien.