1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482685 inlägg · 4079 ämnen

Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15

« · 378394 · » Till forumet


Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Poffa:

Före Timråmatchen och femton omgångar bakåt hade en räddningsprocent på 92,05. Endast Bjurling, Liv och Norrena kan mäta sig med dessa siffror.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
scim: Undrar varför inte Zakke fått stå i Piteå på slutet?
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Björn VII:

Allvarligt talat så är jag tveksam till att förlänga Riksmans kontrakt just med anledning att man bör släppa fram Zakke. Nej en pålitlig rutinerad målvakt som kan tänka sig att acceptera att agera båsöppnare vore perfans.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
knaskamilla: Jag är oskyldig.

Förövrigt verkar Pirros defensiv att fungera som den ska, 0-2 på 43-15 i skott. Hylla och ära Pirro, allt var Milos fel (och han som fick kicken från Juvrgårn).
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Björn VII:

Ja, vi kan ju knappast skylla på Riksman att det går så dåligt (bortsett från de två första matcherna som la grunden för hela säsongen). Han spelar mycket stabilt och räddar 43 skott idag. Efter jul lär han väl vara en av dem som har bäst räddningsprocent känns det som.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Björn VII: Jag vill ha en målvakt som kan avgöra slutspelsmatcher.

Snyggt mål av Söderberg förresten.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
knaskamilla:

Du kan hälsa tårtgarnererskan att hon isåfall minns fel, även om det under omständigheterna är förlåtet.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
scim: Jepp, han satt och slöade utanför Arkenbiblioteket en dag så jag antar att han bör vara tillgänglig...
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Frisco:

Ska vi behålla Riksman modell "nu" (vill han f.ö. stanna?) så är Zakkes chanser till en förstaspade små.

Jag vill ha en målvakt som håller nollan, that's all.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
scim:

Nu tog tårtgarneraren lite illa vid sig här, hörru... (Samtidigt hälsar hon att hon bara åt typ två popcorn.)
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Paddan:

Ödling? Ja han har gjort succe i Team Olonerna i bordshockeyturneringen hittills så varför inte?
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Martin S:

Jag tyckte den frågan var helt i linje med sändningens övriga kvalite.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
NuMo:

Det kan ju iofs ha varit AM som passade på att fråga när jag lämnade (honom och) datorn obevakad för en stund...
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
scim: Äh, varför ska vi behålla Riksman, han agerade ju levande såll i de två första matcherna den här säsongen. Nä, bort med Riksman och in med...Sune...
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
knaskamilla:

Var det den här onyktre popcornpopperskan som som klagade på att folket i Kempis inte hade salt med sig på matcherna som garnerade tårtan?

Och nej, det var inte ananas.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Martin S:

Jag tyckte det verkade som om de hade noll koll på vilka frågor de läst. Sjödins mage frågades det väl fem gånger om, Petrés skada ett par gånger och säkert ett par-tre gånger frågade man om nyförvärv.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Martin S:

Jag ska be någon skicka in en fråga till er på torsdag. Den ska lyda: "Har Snygg-Janne varit bra ikväll?". Den skulle ni väl svara på? Va, va, va?
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Martin S: Det var inte knaskamilla den här gången i alla fall. hennes fråga skulle i sådana fall ha varit format till ett påstående. Lite misstänkt att hon slutat att lyssna på webradion iofs.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Jag undrar också vem som ställde frågan! Och vad blev svaret? Fick vi något svar? Har de någon smak, BIF-kommentatorerna? (Westerlind har det ju bevisligen inte, i alla fall. Mina hetaste kandidater om jag ska gissa på frågeställare är f.ö. nämnde westerlind samt en lång kille i Östersund.)

Vad skönt det var med den där MoDoiten som satt nära kommentatorerna, förresten! Hade det inte varit för honom hade man fått vänta säkert två sekunder extra med att få reda på att MoDo gjorde 2-0...
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Frisco:

Riksman kan vi behålla, Pirro ska bort (men förmodligen inte förens efter denna säsong).
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Poffa: Jag hörde också Janne Ö frågan och att den personen som ställde den är en sportsnackare rådet det inget tvivel om. Varför de sedan tog upp frågan live kan man fråga sig. Själv får vi också in en hel del frågor som vi sållar.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
knaskamilla: Japp, hänger i ett rep nu men vågar ta steget utanför.

Farväl grymma ES säsong
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Sedan har jag ytterligare en fråga:

Vem ställde frågan? Den ultimata frågan av alla ultimata frågor?

"Anser ni att Janne Öberg är snygg?"
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Martin S: Oj vad servern gick ned sig där... Alla skulle in och jubla över MoDo-segern men tji fick vi... Dock...

JAAAAAAAAAAAAAAAAA.

Det finns 2 hjältar ikväll:
Juuso Riksman och den (än så länge) anonyme person som fick webkommentatorerna att ställa frågan: "Är Janne Öberg snygg?"


ROFLMAO blev det efter den.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Martin S: Jag tror det var så att Vesa förpassade sig själv till bänken redan på försäsongen.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
scim:

Det var faktiskt inte jag som pyntade tårtan, och det låg faktiskt mycket omtanke bakom (säger hon som gjorde det). Det heter förresten ananas, det där som inte är bananer. Tror jag.

Annars: SKÖNT med en seger! 2-0, det är ju det jag sagt hela tiden. Blir det undergångsstämning (värre än vanligt) i BIF-boken nu, tro?
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
scim: Sitter här och funderar efter det att Riksman fått sin fjärde nolla för säsongen. Kan det vara så att Riksman är den mest underskattade målvakten i MODOs historia? Kritiken har varit massiv på modohockey.se och Juuso har varit knappt värd något men trots detta så har Riksman fyra nollor och förpassat Vesa till bänken resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Härligt med 3 sköna poäng!

15 skott på matchen, kan nog bara föreställa mig hur defensivt MODO spelade efter den 1-0 ledningen :)
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Björn VII: Sparka Riksman. Sparka Pirro.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Helt otroligt att inte SpS skall hålla för hundra inloggade. Tjugo minuter i ingenmansland i stratosfären. Obehagligt och frustrerande.

Tänkte just skriva att det var olyckligt att domaren skulle ge Brynäs en chans att komma in i matchen genom att tvinga Modoiterna att spela PP, men så gör vi mål. Vem hade kunnat gissa det?

Nu är jag glad.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
scim:

Ja, härlig seger!

Sedan en fråga, blev alla utslängda från SpS? Inte ett inlägg på 24 minuter...
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
NuMo:

Din pessimism klär inte tråden.

Fortfarande 100%.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Martin S:

Mycket taktiskt riktigt drag av mig att gå på toaletten och uträtta behov i matchens slutskede, det visade sig fullkomligt genialt och resulterade i 3 välförtjänta poäng.

Forza Riksman!
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Salle: sedan kan man också fråga sig när Vilse i skogen blev en hockeylåt eller tycker dom att den låten passar mot MODO som har kopplingar till skogen och är det då Brynäs som är helt borta i MODOs defensiva djungel?
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Salle: Det var ju en klämmig låt på utrikiska om att man skulle he upp händerna i luften också.

Vad tråkigt det kommer att bli när Brynäs får in sina mål.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Martin S:
Säg tiden för guds skull, jag avlider här.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
NuMo: Jag tror att Gavlerinken har den (absolut) sämsta DJ:n i ES. Har inte hört nån "bra" låt om man inte klassar "Klappa händerna när du är riktigt glad" i ett 0-1 läge som bra.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Nikki: Zacke är uppsatt som MODOs tredjemålvakt vilket innebär att Zacke kan gå mellan Piteå och MODO hur ofta han vill även efter den 31/1.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Nikki:

Nu har vi tur. Brynäs får ett flertal lägen och missar bland annat tom bur.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
NuMo: Juuso kvar i målet och man kan andas ut. Förresten är Vesa på väg att bli den andramålvakten med minst istid i MODOs historia?
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
NuMo: Blir det så att Zajkowski får stå i båsdörren ifall Riksman blir borta ett tag? Tro dock inte att jag vill ha Jusso skadad...
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Poffa: Han har säkert bara brutit nyckelhålsbenet i handen. Magen säger man nu, underlivet kanske.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
NuMo:

Skador på målvakten? Det var något nytt för iår.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Martin S: Vem snacka nånting om skador... Knip glappet, snälla.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Martin S:

Var du tvingad att öppna käften?? Riksman kanske skadad.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
NuMo: Det finns Poffor i alla arenor.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Vad i helvv.....Vår högljudda vän på läkteren röt SKÄRPNING!
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
scim: Ingen har missat något. Petré hamnade i ett moment 22 där han flera gånger förklarade att Brynäs har andra hockeyspelare nu när man har andra spelare och att man har ett annat spel nu när andra hockeyspelare börjat iom. att de gamla har slutat osv.
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Knock on wood men vi har INGEN spelare skadad än så länge ikväll..
Kommentera

Sv: Mörkret vs. Ljuset, derbygruppsmatchtråd #15
Björn VII:

Har för mig att Sune Ö. hade 3 en säsong också. Petters 8 stycken är f.ö. rekord för hela serien, men hotas nu av både Norrena och Liv (snart) med 7 hittills under säsongen.
Kommentera

« · 378394 · »