1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527462 inlägg · 4121 ämnen

Niopoängsvecka

Sv: Niopoängsvecka
Icing-Ove: 6 utvisningminuter för modo i första

Icing-Ove: cirka 10 av dessa skott är från mittzon tror jag.
På tok för lite skott från MoDo men dom har väl som vanligt lyssnat på Kent som sagt att man skall spela enkelt rakt och avsluta mer...

Salle: Det är nästan så man längtar tillbaka till Pirrohockey efter det här:

- Nu ställer upp vi med fem man på egen blå gubbar och gnuggar in 0-0. Foppa avgör i förlängningen!!

Visst känns det nästan lite befriande att förväntningarna på det här laget sjunkit till nära noll. Det är ju lite kul att det är fullsatt var de än kommer och så spelar de på Husum-nivå :-)

audiblegiraffe: Nä! Jag kommer aldrig att längta efter Pirro-hockey. Inte i MoDos färger i alla fall. Om han får fortsätta i andra lag så gör det mig inkentinken.

Icing-Ove: Klart folk går man ur huse för att se sitt lag se Gästrin, Hedlund & Co jobba och slita.

Salle: strunt i "sitt lag" det var del av en annan tankebana som tydligen rann ut i fingrarna.

och ett "se" förstås...

Salle: Äh, nog blir man väl lite sugen på Pirro-hockey när man ser det här...

[bild]www.pirro.com/common/images/Scans/Hobby/Large/LS.Ice%20Hockey.43.jpg[/bild]

Fight, fight!!!!! :-)

Icing-Ove: mååål Wenis 1-0 till modo

Modoante:
Ljus i mörkret! Känns som om Foppa-Weinis skulle kunna få fortsätta även i 5-5.

Icing-Ove: jaaaaaa 2-0 till modo wenis igen

Modoante:
Ytterligare ljus i mörkret! Känns nu ännu mer som om Foppa-Weinis skulle kunna få fortsätta även i 5-5. :-)

Modoante: Neeeeeeeje, vad är det som händer?
Min älskade ångest kan väl inte bara ryckas ifrån mig sådär abrupt

Icing-Ove: börjar tycka det jag me

Icing-Ove:jaaaaa 3-0 gissa vem

Modoante: Mattias Karlin?

Modoante:
Nu jävlar är det ljust i mörkret! Kräver nu att Foppa-Weinis fortsätter även i 5-5 !!!!

Paddan: wenis enligt radiosporten men på swehockey står foppas som målskytt

Modoante: De har ändrat det nu till att Weinis gjorde mål på pass av Foppa.

0-3 foppa och winhandel går skit bra 3 poeng vardera

Icing-Ove: Detta med Weinis och Foppa har jag sagt länge. Det skulle även få den effekten att Sedinarna skulle få en ny kedjekompis (Salle?)som, förhoppningsvis, inte faller in i dutteriet lika mycket.

Kul för Salo att han (hittils peppar, peppar; tvi, tvi; kasta salt över axeln) gör en bra match...

Hoppas dom står upp i tredje och inte börjar backa hem för mycket.

Salle:
Dom kommer nog inte att börja backa hem för i deom flesta matcher har dom börjat spela i slutet på andra eller i början på tredje

hur sköter sig Robert Lahti

modo_foppa: enligt radiosporten inge vidare

Salle och offside-Ove: Jag kräver att Foppa och Weinis aldrig mer ska få spela i annat än PP.

vadå då spelar dom bara bra i överläge

Salle: Det är ju intressant att se att vi kan göra mål i en andraperiod, för i normala fall så är det just den perioden som brukar vara den överlägset sämsta i matcherna.

Hmm, verkar inte bättre än att jag varken ska lyssna på bortamatchen eller se bortamatchen för att det ska gå vägen...

modo_foppa: Som vanligt tycker jag... Han är som en berg-och-dal-bana, fast utan det roliga...

Paddan: Det låter bra. Stöd laget på ditt sätt. Vilken tröja har du på dig förresten?

Frisco: Jag kräver att Foppa och Weinis aldrig mer ska få gå mållösa från en MoDo-match.
Fast jag tror iofs att allt har att göra med Muir-effekten som nu börjat verka...

Salle: Hmm, en beige kortärmad tröja. Hur så, blir du tänd av det? ;)

Ni ska se att MODO tar lätt på uppgiften nu vid ledning och man i bästa fall får oavgjort och en poäng ändå...

audiblegiraffe: jaaaaaaaaaa mål 4-2 foppa

Frisco:
Äh, du vet att jag har rätt, du ser ju, 4-2.

Timander fortsätter på den inslagna vägen och tar ännu en härlig utvisning. Har han tagit över Henrik Sedins roll mån tro?

Icing-Ove: Grattis till segern:))))

Petra: tackar men det satt långt inne

Petra:
Tackar, det behöver vi för att inte tappa förståndet. Blir en tuff match mot er.

Paddan: Man får väl gratulera till 3 poäng.

Salo, Foppa och Weinhandl bäst i ett MoDo som inte imponerar på mig...än. Hoppas att de inte kommer att göra det senare heller. ;-)

Modoante: Ähh det gjorde det väl inte....Verkade väl ganska klart from 2:perioden!!

Petra: det blev lite onödig spänannde i sista perioden

Hälge: Tackar, tackar. Tänk att det bara behövdes att jag inte såg matchen för att vi skulle vinna.
Hmm, undrar om jag skall ta med mig ögonbindel på matchen på torsdag.

Tror att man väljer att planera formtopparna efter när det är matcher mot TIK. Själv hoppas jag i varje fall på det ;)

Tror man kan sammanfatta kvällens drabbning. MODO var som vanligt inte så bra, men Foppa, Weinis och Salo räddade dem...

När ska foppa kom igång och göra lite poäng då?

audiblegiraffe: Och Bosse Ahl..

Icing-Ove: För offensivt. Kunde kostat oss segern.

Frisco:
Pirro ringde mig nyss och sa samma sak :-)

Världens bästa hockeyspelare.

« · 443521 · »