1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528783 inlägg · 4121 ämnen

Nu ere kris!!!!!!!!!!!!!!!!1

Sv: Nu ere kris!!!!!!!!!!!!!!!!1
Lumber Jack: Tja, det verkar väl inte bättre. Jag har aldrig fattat det där med att kulspetspennors raspande på papper ska dra ner serverkapaciteten så våldsamt.

Paddan: Ska vi tolka det som att kontrakten är underskrivna nu?

Lumber Jack: Hmm, undrar om jag har någon egen pappskivevariant, eller något sånt, för åffisijälla funkar då bara bra här i Bjästa.

Frisco: Kontraktsskrivandet med Sedin-bröderna kanske stjäl all energi där ute?

Lumber Jack: Det är nått knas med hemsida även i härnösand.

Lumber Jack: Nygatan har också tappat kontakten med Hörnett.

Är det bara hos mig åfissijälla inte fungerar? Är det konspirationsteorierna som slagit igenom...

65Selander: Now we´re talking!!!

Frisco: Hmm, det är alltså Snygg-Janne på den vänstra bilden och Brolin på den i mitten, eller är det tvärtom?
Det jag dock inte förstår är vem det är på bilden till höger. Kan det vara Susanne Ljungskog?

Salle: På tal om Max. Han skrev på ett 3-årskontrakt med Bajen idag.

knaskamilla: Brolin och Herr Öberg skulle kunna vara enäggstvillingar.
[bild]www.lbgk.mineline.se/frisco/hs/brolijan.jpg[/bild]

Paddan: Det avsnittet har jag inte sett men det låter som Homer har nånting där... Vart har jag numret till McDonalds och Max nånstans...

Salle: Låter som avsnittet i Simpsons när Homer inser att det går att tjäna pengar på olja från fritöser mm.

Paddan: Jag tror att det beror på att man inte slänger bort "kokspadet" utan det återanvänds år efter år. En annan förklaring är att kaffet mm är så dåligt att korven blir godare reletivt allt annat...

Paddan: Därför korven på Burk är godare än slakteriavfallen man köper på Billiga Berras livs!

Men är det någon som har en rimlig vetenskaplig förklaring till varför varmkorv alltid smakar som godast när man är på sportevenemang?

65Selander: Tja, men du vet efter ett tag så blir man less på all gåslevern och champagnen smakar inte särskilt gott heller. Speciellt inte ur en frigolitmugg märkt Gevalia...

Paddan: Visste väl att ni såg välmående ut sist jag var upp!

Själv fick man hålla till godo med korv och byxljummen vodka ;-)

65Selander: Det var ju någon som, givetvis ironiskt, spekulerade i att man stänger forumet för att ha råd att bygga arenan i hamnen.

Tja, går väl att ordna att ett antal procent av greenfeen på Veckefjärdens GC överförs till MoDo Hockey. Om inte annat så får vi väl ordna stödgalor med Eilert och andra giganter för att vi ska kunna fortsätta äta gåslever i periodpauserna.

Paddan: Tror nog om Foppa behagar fortsätt i MoDo eller om det blir Kovland så kommer nog inkomsterna att välla in igen!

Men 7 miljoner det är inte kattpiss kanske därför dom stänger forumet eftersom dom inte ar råd att betala till ISP ;-)

Paddan: Haha.Det var ju ett smart uttalande. Ska vi gissa på att skribenten inte tänkte efter innan han/hon skrev det?

Portello: Tja, enligt vissa hade det varit lindrigare om man kapat av elförsörjningen till Norrland jämfört med att stänga ner forumet. Fast...om man kapar elförsörjningen försvinner väl ändå forumet för de flesta.

Paddan: Vad är sju mille jämfört med att Modohockey.se:s forum ska stängas?

Märkligt, trodde att modohockey.se skulle vara nedlusat med inlägg om hur skandalöst inkompetent föreningen är när man går med 7 miljoner i förlust. Men tydligen har luften gått ur hela forumet efter NilssonJ-affären.

65Selander: Hahaha, precis vad jag tycker också. Har bara inte hittat någon lämplig Brolin-bild för att göra en sån där "Lika som bär".

scim:

Fast vad svamlade han om?

knaskamilla:

Hur likt som helst!

Salle: Inte för att jag vill förstöra en tråd men heter det inte Harpsund ;-)

Förresten, Knas sitter och dreglar över "fuljanne" och vissa säkra källor säger att "henom" är Ingagill alltså inte den eminenta skådespelerska"
som gick bort för några år sedan!

Ingagill det är Brolin mannen som suger en pingisboll genom en artär ;-)

Tyvärr så gick en eminent skådespelerska bort!

Eftersom jag inte vill sänka siten så får ni själv föreställa er..

Bild1: Brolin
Bild2: Fuljanne

Paddan: Det ryktades på stan om ett sån stödgrupp som skall finnas på Hampnäs under sommaren tillsammans med en del andra som har för lite att göra...

knaskamilla: Hmm...får väl hoppas att webcom, eller vilka det nu är som gör siten, ordnar någon form av stödgrupp för dessa anonyma modohockey.se missbrukare. För egen del känns det inte direkt som något beroende, snarare en lättnad. Det kanske är för mycket att hoppas på, men nu kanske slutresultatet blir ett bättre fungerande forum.

Oj. Nu är det en större katastrof att stänga ner forumet än att stänga ner elnätet norr om Dalälven. Undrar om man kan vara lika beroende av forumet på modohockey.se som man kan vara av SpS - och hundra ggr värre? Jag är skeptisk. Ska väl vara Spud, då, som lever sitt liv genom forumet...

Salle: Nope, det är farfar Big Boozing Jack Daniels.

Lumber Jack: Bränn Jack. Hmmm Är det han som heter Daniels i efternamn.

Frisco: Tele Jack är en kusin, alltså min farsa Bränn Jacks brorson.

Frisco: Tele Jack är korthårigare och är från Pajala!

Lumber Jack: Tele Jack eller Lumber Jack, vad är skillnaden?

Paddan:

Apropå fiskalen så har han visst författat ett stycke på Coaches Corner där han kommit fram till att intressenterna i en förening - supportrar, sponsorer med mera är de största hoten mot landslagens framtida segrar. Helt klart intressant och något som skulle kunna utvecklas mer, skulle vi inte kunna införa en centralkommitté som styr vilka hockeyfilosofier som ska råda, och vilka expansiva, upplysta högskoleorter som har rätt att ställa upp med ett lag i respektive serie med mera?

Och så skall chefsideologerna beredas plats i de övriga orternas lokaltidningar där de senaste rönen om hur pass förlegade de egentligen är presenteras i månatliga krönikor.

Enligt taif.nu ryktas Jim Brithén vara på väg till Ravensburg. Hmm, visste inte ens att det fanns ett lag som hette så. Trodde att det var en pusseltillverkare.

Tänk, alltid är det någon som skall härma oss.
Aldrig får vi vara ensam om något.
Inte ens vad det gäller att sparka spelare till höger och vänster.
Det nyligen degraderade Leksands IF har tydligen beslutat sig för att göra en ordentlig utrensning i spelarleden genom att bland annat sparka Jens Nielsen.
Undrar just hur häftiga reaktioner det blir där.
Konspirationsteorier, hot om flytt till annan ort om ny arena byggs och diktatoriskt beteende som sommarnedstängning av forum att vänta?

Salle: Jaså, jag trodde finessen var att man slapp sladden mellan lur och telefon. När det gäller sladd är min bestämda uppfattning att antalet sladdar är konstant. Endera kombinationen telejack-telefon-lur (två sladdar)alt. telejack-basenhet + nätuttag-basenhet (två sladdar).

Nä, nu har det varit oroväckande tyst från klubben. Håller man i tysthet på att avveckla hela verksamheten och flytta utomlands bara för att NilssonJ inte ska få skriva på forumet?

Äh, får väl gå på den där linjen som hävdar att "silence is golden" vilket torde innebära att MoDo kommer att vinna någon form av guldmedalj nästa år. Kan det vara DM-guld?

Salle: Jäklar, har jag blivit lurad nu igen. Skulle ha litat på min intuition. Nummerskiva och bakelit lät ju inte särskilt modernt, fast de säger ju att gamla saker blir moderna igen.

Antisladdsystem för telefoner, kanske kunde hjälpa för att hålla tungan rätt i mun.

Paddan: Jag tror att du har missförstått en sak...
Finessen med en trådlös telefon är att man slipper sladd.

scim:

Hihi, jag visste att du vet vem Spud är redan innan du skrev det. ;)

scim:Jag vet alllllt!

Lumber Jack:

Hihi, jag vet vem spud är ;)

Albert Hall:

Nej, ni hittar ju på era egna sanningar och försöker få dem till sanna sanningar genom att hävda att ni har kontakter. Se bara på lulingPaddan, t.ex.

knaskamilla: Åh, kontakter...jamen det har ju jag också. För att försöka få ordning på min trådlösa telefon så köpte jag en sån där sladdvinda, så nu har jag ett antal nya och outforskade kontaktmöjligheter...

knaskamilla: Alla som säger sanningen BEHÖVER inte vara lulingar.

« · 390691 · »