En långärmad och en kortärmad t-shirt skulle tas fram. Nu kom det bara in fyra långärmade (tror jag), så den delen skippades. Sen är ju grejen den också att de redan har en kollektion med nya tröjor, som de beställt. Skulle de trycka upp alla som folk tycker ska tryckas upp av de där skulle det knappast vara någon ekonomisk vinst för MoDo.
knaskamilla: Ser att Sports & Profile tydligen tänkt sig att utveckla någon form av onlineshop för bland annat Assyriska. Förresten, hade inte Sports & Profile sargreklam i Kempis förut?
Nalle Sjuh: Om jag inte minns helt galet så brukar man väl från MoDo-håll åtminstone anlita TrackScreen för att fixa trycket på matchtröjorna. Till kommande säsong hoppas jag att man övergår till broderade klubbmärken mm, men det är väl för mycket att hoppas på.
Poffa: Ja tänk om det varit så i ett riksdagsval att vallokalerna bara var öppna en dag. Tänk om valet bara pågick en söndag vart 4:e år. Snacka om dumt.
Poffa: De rösterna behöver de ju aldrig räkna. Och poströstning finns ju i alla endagsval. Jag tänkte för mig själv när jag skrev mitt inlägg att svarar Nyköpingsbron med poströster tycker jag synd om honom. Nyköpingsvistelsen gör inte gott. ÅK HEM NU!
Tyck synd om mig du, trots det fortsätter jag tycka att en omröstning om något så pass viktigt borde hållas under en längre tid så att alla får chansen att rösta. Risken för fusk är ju liten, endast medlemmar skulle väl få rösta.
knaskamilla: Bara en röst, då blev det ju jättesvårt ju... Efter en stunds överläggande med mig själv så kom jag fram till ett beslut och lade min röst i Tröjrådet. På denna lapp läser jag...
Det tror jag aldrig har varit meningen. Naturligtvis tillåter vi även lulingar att rösta. Kan ju hända att de kommer att vilja shoppa tröja sen. Kanske en med 19 Näslund på ryggen?
Paddan:
Jo, jag hade också problem med att välja vilken jag skulle rösta på. Det fanns ett par kandidater. Fast jag tänkte att jag kan rösta från jobbet också, så har jag löst det bekymret. =)
Hmm. Just nu är två i delad ledning. Vilken av dem röstade du på? En sak som jag började fundera på är om inte tröjan i min länk redan nästan finns, i det kommande souvenirutbud som de beställt.
Jag hade den enklare varianten av den där som finalist. Gillar verkligen trycket, men tycker att den du röstade på känns nästan lite gubbig. Tror jag. Gud, så spännande det kommer att bli att följa omröstningen under kommande vecka.
Hoppas inte. Eller, rättare sagt - om de vinner hoppas jag att de trycker upp tvåan också. Vi skulle behöva lite sådan variation. Sedan hoppas jag också att de fixar nå'n tjejtröja, men det hade de inte ens tänkt på.
Paddan: Ja är det inte fascinerande så säg. Här klagas det på souvenirerna, det anordnas tävling för att bättra på det hela och då vinner det bidrag som ser precis likadant ut som det redan befintliga sortimentet. Trumvirvel...
I övrigt så måste jag erkänna att jag är i chock - 2 sköna gröna tröjor, 2 Alfredshemsloggor och inte en endaste helsvart tröja. Kansliet överträffar mina vildaste förväntningar.
Jobbigt bara att haklappsgenerationen gör sitt bästa för att sortimentet ska fortsätta vara klack-wear only. Jamenar - vad kom tävlingen till för - att inget skulle förändras? I så fall får ju illbattingarna se till att köpa det rödsvarta eländet och inget bli kvar till framtida reahörnor.
Bonuspoäng i inlägget: Har MoDo HK kåppyrajt på Alfredshems-loggan? Om inte - och du är en kansliperson som läser det här, så...
wap.hockeysnack.com Tävlingen kom till för att ni skulle glömma bort att gnälla på styrelsens agerande. Vi Brynäsare behöver nog designa en hel matchdress...
Inte ens det. Jag lovade snarare att jag kunde hjälpa till att styra upp om det skulle behövas, tror jag. Men de kanske tolkade det som ett löfte att hålla mig borta. =)
En långärmad och en kortärmad t-shirt skulle tas fram. Nu kom det bara in fyra långärmade (tror jag), så den delen skippades. Sen är ju grejen den också att de redan har en kollektion med nya tröjor, som de beställt. Skulle de trycka upp alla som folk tycker ska tryckas upp av de där skulle det knappast vara någon ekonomisk vinst för MoDo.