1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532425 inlägg · 4126 ämnen

Nyförvärv..

Sv: Nyförvärv..
knaskamilla: Om du vet nåt som inte andra vet, fram med det! Varför skulle inte Lindh och Agu vilja stanna, OM de behandlas rätt av Modo?
Vi måste inse att i längden går det inte att värva till sig ett lag. Ska MOdo överleva i framtiden, måste man rekrytera egna spelare.
Nu är varken Agu eller Lindh "Modos spelare", men de har ändå spelat i junislaget. Så fram med dem, köp inte en massa B-spelare som Lewerström, om vi har egna lirare...

Sundancekid:

Problemet är att de INTE har blivit så väl behandlade av MODO. De har ställts åt sidan och inte fått chansen. Något som förvånat mig enormt. T ex skulle Agu klarat Johanssons roll med glans. Jag har ju velat se Agu som ersättare för Jansson redan den gågna säsongen.

Vill ni skratta lite? Klicka då på bifogad länk där Pippirull gör en Jens Lind tolkning av hockey-VM och Nationens revansch.

poffa: Katastrof om Modo slarvar bort fler juniorer.

Nu ger jag upp spelarjakten. Jag tiger som muren tills Bengan Hedin presenterar några nya spelare.

poffa:

Ja, det vore ju trevligt om de hamnade i MoDo ändå!

" Står valet mellan att spela ES-hockey i MODO och allsvenskan i Rögle eller liknande så tror jag valet blir MODO."

Två av spelarna från det juniorlaget skulle då iaf åka över till USA och spela collegehockey. Jag vet inte hur det fungerar over there, är collegehockey ett sätt att ta sig in i NHL? Om valet står mellan collegehockey i USA och MoDo, och det förstnämnda är ett sätt att ta sig in i NHL så kan jag förstå om man väljer det när man känner sig illa behandlad av MoDo.

knaskamilla:

Vars ä Numo???

Har han fått dataproblem kanska????

Vem vet....

knaskamilla:

Det är inte bara att åka över och spela collegehockey. Bara att komma in är problem och sedan måste man klara studierna annars åker man ut. Jag är tveksam till det ädr med collegehockey. Skulle vara intressant att veta vem som sagt det till dig.

Du vet ju hur du når mig.

Lumber Jack:

Joo...det var väl ungefär det den andre MoDoratorn sa till mig också. Så trevligt för hans familj (då kanske de får se mer av honom)!

poffa:

I will tell you. Du får se till att vara online på ICQ någon gång...

(Menar du förresten att du inte tror att åtminstone två av spelarna i MoDos jun-lag skulle klara av studierna på college i USA? Är de så korkade? ;))

Såg att TÅ nämde Slovakiens excellente vm-målvakt Jan Lasak som möjligt förvärv på målvaktsposten. DET skulle vara ett bra nyförvärv!

Hedin:

- Det kan vara klart om en timme, men också om tio dagar. Så är det i den här branschen.

MartinS: Vad värre är: Det kan vara klart på en timme om tio dagar.

Är Greg Parks alldeles för gammal för Modo och elitserien? Det är ju en gammal räv och playmaker som inte är klar för Björklöven.
Vad tycker ni?

mgamill:

Heter man Greg och är amerikan så har man inget i klubben att göra.

MartinS:

Martin lille Greg Parks är av samma sort som Mr.Skopac.
Det vil säga kanadensare. Kul att få läxa upp "korpgeneralen him self" för en gångs skull.

« · 89458