Då borde alltså Janne, Gästrin och Warg hyras ut på forwardsidan. Hellström får gärna plats i mina ögon, bort med dansken maybe baby? Men det är inte troligt.
Och backar...
Muir, Timander, Jonsson, Hedman, Enström, Damgaard, Hedin och Eriksson. Om någon av dom inte kommer ser jag gärna att Viklund får en plats.
Jag blir nästan lite ledsen i ögat. Jag hade sett fram emot att se några av spelarna som inte haft så betydande roller tidigare blomma ut denna säsong. Jag kanske är naiv eller nå't, men jag tror att t.ex. Warg kan få till det ordentligt med spelet. Green tror jag också kan bli något bra (inte Foppa-bra, men tillräckligt bra).
I övrigt känns det knepigt. Man har vetat om det så länge, men ändå är det svårt att försöka se laget framför sig (såhär en vecka innan man verkligen får se dem). Foppa, liksom. Och Sedin-snurr! Ojojoj, kan bli kul.
De andra spelarna har inga nyckelben, eller? Hmm...
Poffa:
Jajust. Tänkte inte på det. Varför har de då signat med honom just nu?
Nu har jag förresten själv kommit på svaret på min fråga om varför de inte offentliggör att Foppa är klar. Det måste såklart bero på att om de låtsas som att han inte blir klar förrän på måndag så kan de låtsas som att de inte hinner fixa försäkring och sådär före tisdagkväll...
Jag brukar (som bekant?) inte lägga mig i den eviga Janssondebatten särskilt mycket, men nu har jag faktiskt en åsikt. Om man har att välja på: juniorer, NHL-proffs och någorlunda bra ES-spelare som inte är direkt unga, då tycker jag att man ska välja juniorer och NHL-proffs.
Poffa: Tobias Enström är väl näst intill vuxen numera. Trodde att hans juniortid var över. Självklart är det bra att de yngre spelarna får erfarenhet av spel tillsammans med etablerade ishockeyspelare. Nu nämns NHL-spelare, NHL-meriterade spelare alldeles för ofta tycker jag. Det finns faktiskt de som tycker att NHL inte alls var imponerande på den tiden de höll igång och spelade hockey.
Om vi tänker oss följande kedjor om allt klaffar med försäkringar, pengar, osv...
Foppa, Näslund, Sundström
Sedin, Sedin, Weinhandl
Lindström, Svarten, Steen
Wennerberg, Hedlund, Salle
Extra: Peter Öberg och Green.
Då borde alltså Janne, Gästrin och Warg hyras ut på forwardsidan. Hellström får gärna plats i mina ögon, bort med dansken maybe baby? Men det är inte troligt.
Och backar...
Muir, Timander, Jonsson, Hedman, Enström, Damgaard, Hedin och Eriksson. Om någon av dom inte kommer ser jag gärna att Viklund får en plats.
Bort med Jansson alltså.
Missat nåt/någon?