1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474547 inlägg · 4078 ämnen

Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

1610961 · » Till forumet


Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
Salle:När jag såg rubriken tänkte jag direkt på Lill-Kenta i intervjun efter torsken, blev han så snabbt en gnällig sur-Örebroare?
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
J F K: Önerud erkände igår på twitter att klubban ej var spelduglig.

Men teorin är ju helt galen.
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

J F K: Lite rolig teori om den tappade/trasiga klubban:

bloggar.aftonbladet.se/hockeyblogg/2014/02/mystiken-bakom-modos-tappade-klubba/

Själv hävdade jag att den var trasig för att Hedman uppträdde som om den var trasig, men ingen verkar veta om den verkligen är det.

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

Carl Lejonkräk: Ahlsenfelt var kapabel. Där var det någon mental blockad helt enkelt.

Ryno och Hersley behövde mycket speltid, självförtroende och framförallt få spela "sitt spel". Båda två är lite speciella och är nog båda två rätt dåliga spelare om de hamnar i en roll där de inte får ta ut svängarna. Dvs, sätta Ryno i fjärdekedjan eller Hersley som defensiv back fungerar inte och vi hade inte råd att vänta på att de skulle blomma ut.

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

Monno: "Den stora frågan är ju om det är MoDo som misslyckats kapitalt med att få ut potentialen ur alla dessa Leksandsspelare, eller om Leksand gjort det bra?"

De var helt enkelt inte redo för högsta ligan när de spelade i Modo, de behövde få utvecklas i sin egen takt i Allsvenskan. Modo gjorde ingenting fel som jag ser det (förutom att värva spelarna i fråga kanske).

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
zigge: Blomqvist och T Forsberg vill jag inte ha, men de andra är riktigt bra. Ahlsenfelt hade kunnat få vara backup bakom Ullmark, men i dagsläget finns det inte en teoretisk att jag vill ha hit honom. Där beror det dock på att vi helt enkelt har bättre alternativ.

Som någon skrev så fanns inga alternativ. Hersley var en katastrof defensivt, Ryno fladdrade runt i för lågt tempo och Ahlsenfelt blev utkonkurrerad av Starkbaum samt Ullmark just pga att det gick troll i sakerna. Märkligt när han fick Masken som mv-tränare enligt eget önskemål.

Själv lär man gå i graven med en massa outnyttjad potential;)
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

ULTIMAVICI:Appselut! Ryno tex var ju fortf rent valpig o klumpig när han var i MoDo. Se vad Önerud & Torp blommat ut nu, vare sig i HV elr TIK var de såhär bra! o även Hedman tycker jag e bättre nu, än i TIK.

O Oscar fick ju en mental låsning i MoDo, när han 2 ggr i rad släppte in 1:a skottet, inte lätt studsa upp från det. Bättre byta miljö.

Helt klart kan miljö (klubb-)byte gör gott för spelare! Sen finns det de, som aldrig blommar ut riktigt. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
Monno: Man får ju betänka att dessa spelare fått gå ner i allsvenskan och fått behövlig utveckling, samtidigt som de blivit lite äldre och mognat i sitt spel! Även om det fanns potential hos dem när de var i Modo så har ingen SHL klubb råd med att avlöna seniorspelare för att vänta på att de ska blomma ut! Modo gjorde rätt som lät dem gå och Leksand gjorde rätt i att värva dem!
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

mattias - 74: Den stora frågan är ju om det är MoDo som misslyckats kapitalt med att få ut potentialen ur alla dessa Leksandsspelare, eller om Leksand gjort det bra?

Med tanke på att alla haft enorm potential som dom inte fått ut någon annanstans, framförallt Ryno. Så måste man ju ändå ge Leksand lite beröm på den punkten. =)

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

J F K:

Återigen. Tack för Hersley ;)

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
J F K: Ja nä jag har ingen aning om den var det lr inte.

Helt ärligt skulle jag nog inte vilja byta ut vårt målvaktspar med något hockeylag i världen.

I utbyte mot Roy och Hasek i sin prime så skulle jag tänka på saken. :-)
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
Monno: Jag såg inte själv att den var trasig, men då inte Öhnerud eller backen plockade upp den förutsatte jag det.
domarna var horribla, men vi vann iaf.

Någon som vill byta målvakter med LHC?
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
Monno: Sen är det ju så att om klubban faktiskt var trasig så ärdet ett tragiskt domslut. Så kan lite förstå hans bitterhet. Dock var domarna dåliga åt båda håll så jag är ändå mest sskadeglad. :-)
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
Rytter: Kan köpa att tacklingen på Torp inte var utvisning då Torp sätter sig lite i det själv iom att han böjer sig framåt nedåtsamt bör vara medveten om att han kommer få en tryckare. Han plockar dock sargen prefekt med ansiktet. Så att kalla honom pajas för att han tycker det gör rätt ont att skalla en sarg är löjligt.
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

J F K:

Tack och lov jämnade det ut sig, med tanke på att MoDo fick ett regelrätt mål bortdömt.

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
Så det är Örebro som står och knackar på domarrummet efter denna match? Ingenting förvånar mig längre!
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

NuMo:

Fan vad sur Kenta var i intervjun. Tycker tydligen att Torp är en pajas.

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
Rytter: Kan ju vara svårt att avgöra om en klubba är trasig eller inte ibland. Men är man smart så åker man på klubban omedvetet.
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

NuMo:

Nordgreeen. Han kan hitta klubblad i trängda lägen med sin backhand, men inte öppna målburar..

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
NuMo: Kan vi vinna med så här mycket motstuds så ska man väl inte klaga!
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

Rytter:

 

jag gillar verkligen bilder som visar att våra målvakters arslen är i ribbhöjd, jämfört med som det oftast varit förr.  Axlarna i ribbhöjd.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

J F K:

Såg inte att den var trasig, trodde modospelaren bara tappade den.

Spelar det någon roll föresten ifall den är trasig eller ej? Reglerna borde ju inte gälla för en trasig klubba, den får man ju ändå inte spela med.

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
J F K: Domarna lyckas med konststycket att döma bort ytterliggare ett mål. Vi måste nog vinna den här matchen med 5-6 mål om vi skall säkra det här.
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
Rytter: Klubban var ju trasig, så jag tycker den utvisningen är djävligt hård. Urusel domarinsats.
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

Rytter:

Ha ha ha så jävla orutinerat av örebro spelaren.

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

ULTIMAVICI:

Tro fan bänken är galna på domaren. River dom inte ner önerud när han ska backchecka efter inbrytningen?

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
Rytter: Jaha ska vi få ett kompensationsmål också då?
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

NuMo:

Där kom den...

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

Bad_Brett:

 

Då kommer väl snart en konstig kompensation.

Som ett brev på posten.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

NuMo:

Det hade han absolut inte. Det enda jag skulle kunna tänka mig var att domarna han blåsa innan, men jag tvivlar.

Antar att detta är ytterligare ett fall där videomåldomaren ser situationen med färgade glasögon.

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
Bad_Brett: Jag ifrågasätter starkt att målvakten hade handsken på den där.
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
J F K: Önskar en motivering till varför det döms bort!
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

J F K:

Vilket jävla skämt. Sandberg kastar klubban, sedan får vi ett regelrätt mål bortdömt.

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
NuMo: Sandberg kastar klubban innan, så minst straff borde vi ha.
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

J F K:

 

Onödigt att inte göra mål av Ritola. Men det måste väl vara mål ändå?

Puckodomare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
ULTIMAVICI: En dragning på blålinjen som man skulle bli halvgalen som coach över och ett skott som Sandberg borde ta. Precis som Possler i början av säsongen så verkar hälften av målen var rätt billiga, men han tar dem ändå...
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

ULTIMAVICI: Ja, det var en rejäl kanon.

Nu spelar Modo riktigt trevligt. Hoppas på ett mål till snart.

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
NuMo: Önerud är ruskigt het!
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

J F K:

Modo är så bra i BP att jag numera inte ens känner mig orolig om vi skall hålla tätt.

Snygg flippass av Ritola över ribban från position bakom mål. Synd att det ite blev mål.  

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
Monno: Jo, man skäms på domarens vägnar. Hur kan man ha så fantastiskt dåligt spelsinne att man inte begriper att Kempe måste åka så för att undvika offside.
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
Gusse: Kempe står emot när han blir påkörd av Örebro spelaren och blir alltså utvisad för det? Logiskt...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04

Gusse:

Vi har börjat bra. Dominerar ju i 5 mot 5, det enda Örebro har haft har ju kommit i deras PP.

Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
Icing-Ove: Tycker Albin Carlsson bara blir bättre och bättre. Nu vågar han även tillföra offensivt.Blir hårt om platserna när Löövet är tillbaka.
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
ULTIMAVICI: Japp, och Linus står ikväll...
Kommentera

Sv: Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
Icing-Ove: Har Anders lämnat in en korrekt laguppställning? Var på tiden!
Kommentera

Örebro HK - MODO Hockey 2014-02-04
4th Line
7. Tambellini, Jeff
11. Önerud, Simon
36. Kempe, Adrian
 
14. Hägg, Robert
 

3rd Line
70. Kempe, Mario
18. Ritola, Mattias
10. Skröder, Per-Åge
 
3. Lehtivuori, Joonas
2. Carlson, Albin
 

2nd Line
13. Nordgren, Niklas
28. Forsberg, Kristian
27. Öberg, Peter
 
41. Hedman, Oscar
38. Torp, Nichlas
 

1st Line
88. Nylander Altelius, William
26. Påhlsson, Samuel
17. Kabanov, Kirill
 
15. Cumiskey, Kyle
49. Regehr, Richie
 

Goalies
30. Ullmark, Linus
48. Forsberg, Anton
 

Extra Players
44. Hedberg, Edwin  (RW)
Kommentera

1610961 · »