1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479916 inlägg · 4078 ämnen

Oskarshamn - Modo

« · 1917245 · » Till forumet


Sv: Oskarshamn - Modo
MsÖ: Inte första matchen han är bänkad. På tok för feg. Väljer alltid den enklaste vägen och tillför därmed inte mycket. troligen bättre i ett lag som spelar mer på kontring.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
MsÖ: Med Elvenäs inträde så är det nog så
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Gavelo: är nummer 11 Modo petad!?..
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
J F K: 2 snabba nu så tar vi poäng
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Gavelo: Ibland tror man att Hedberg är lite korkad. Hur kan man gå all-in på en studsade puck och riskera friläge för motståndarna?
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
wolper: Det har ju gått lite troll i målskyttetpå sista tiden, Mycket skott på mål men låg utdelning, sen så har PP’t knackat ganska rejält från inledningen av säsongen
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Fan synd att vi inte kan sätta chanserna
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Domsjö: Tufft spelschema nu också, Ssk, IOK, AIK ,leksand
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Heyerdal: Visst men med 2 perioder spelade så tkr jag det är rätt tydligt att det bästa läget leder såhär långt.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
atomragnar:
Känner att jag får hålla lite låg profil med mitt ”jag tror vi går upp snack” när vi förlorat en period med 3-0. Men återkommer säkert”😂. (Som lök på laxen gick jag även snett när jag prata 11👃🏽som center) så ligger lågt idag....
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
MorganaLefaey: Det är just i uppspelen som jag tror vi kan förbättra oss mest. Vi väljer inte den enkla chippa ut, utan vi fortsätter spela konstruktivt även när det inte riktigt fungerar.
Det senare är givetvis kortsiktigt korkat, men om vi fortsätter nöta så kommer vi i vår klara av lag som sätter rejäl press. chippar vi bara ut har vi inte lärt oss mycket...
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Domsjö: samtidigt startade Modo andra bra sen kom en kontring där Pispanen var helt ensam o drog sig mot hörnet, fyra modoiter tittade mot honom o ingen kollade bakåt sen iofs borde Hanses tagit skottet, onödig utvisning av Wernblom sen ytterligare en på Jonsson o plötsligt blev Oik inbjudna i matchen o 4-2 kom snabbt, känns jäkligt onödigt då de hade ledningen o bra tryck första 4-5 min i andra
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Tarasov: just nu känns de som vi har allsvenskan sämsta målvakt och det gör mkt. Vi kan inte mäta oss med AIK och iko idagsläget krävs att vi har en toppmatch för det.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Gavelo:
Hanses var grym när han kom tillbaka efter skadan förra året, fram till skadan blandade och gav han. Får vi Linus så har vi en som kan utmana och sätta press samtidigt som Hanses får avlastning. Nu är det lite ”jaha vem skall ställa dit ist”
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Gavelo: Man gör det för lätt för motståndarna.
Man kan inte köra samma variant hela tiden med passning från tekningspunkt till tekningspunkt. Finns inte en back i Sverige som inte sett det.
Variera med skott från blå och skott från den som ska slå passet tvärs över.
Då blir det jobbigare att försvara.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Tarasov: Modo får ruskiga problem med lag som stressar o checkar högt o snabbt.
Och Dessutom är 90% av passen till tomma ytor där oftast en oikare är först på plats. Att åka runt o passa bakom rygg o flippa över motståndarna är absolut snyggt o fint när det fungerar.
Men i en match där de flesta verkar ha 10% känsla bör man tagga ner o göra enklast möjligt
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Robin Ztorken L: Verkar ju vara klart med en backup redan tyvärr. Kanske kan Hanses lyfta om han får lite avlastning och konkurrens?!

Modo måste iaf bli bättre på att inte släppa in 3,4,5 mål var och varannan match, svårt att komma någonstans då.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Ogie Ogilthorpe: Du har naturligtvis rätt. Vi bör naturligtvis alla vara positiva och glada i hatten efter 0-3 på en period
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Domsjö:
Ja skottkartan indikerar att det är så😉
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
atomragnar: Titta inte för noga på det. Timrå var inget lag som borde kunnat gå upp heller, men laget från allsvenskan kommer med självförtroende där SHL-laget tvärtom med uselt sådant. Där spelar mycket mer än en spelarna.

Sedan gör Modo en rätt tam match idag och Hanses är inte alls i samma form som ifjol. om vi tittar på styrkan rakt av nu.

Kom också ihåg att det är väldigt lång tid kvar. Vi har flest unga spelare som alla i princip ser ut att utvecklas. vi ha ett spelsystem där man helt klart ser förbättringar hela tiden. Kort sagt så kommer vi förhoppningsvis vara klart bättre i vår (vilket krävs då de SHL-lag som ska kvala har en helt annan börs att ta till för att förstärka om vi kommer så långt).
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Ogie Ogilthorpe: Negativ? Man måste väl ändå kunna erkänna att sammantaget har IKO varit bättre såhär långt, både målmässigt samt spelmässigt. Skulle man vara riktigt negativ skulle man hävda att 4-2 är smickrande med tanke på hur Modo fick sina baljor i första perren😉
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Gavelo: Vi behöver ingen back upp till Hanses, vi behöver en förstemålvakt!!!
Ska vi någonstans i framtiden kommer vi behöva en framtida "Krizan" som själv kan avgöra matcher.
Det jag ser just nu är att vår Hanses inte är bra nog, dessvärre...
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Gavelo: Klassikt Modo pp ser det ut som. Det är för dåligt om man vill hålla sig i toppen.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Sen vad fan har hänt med vårat PP?!, ett av våra bästa vapen har varit löjlig dåligt senaste matcherna
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
atomragnar:
Nej tror jag inte, tkr själv att toppen känns lite bredare i allsvenskan iår. Som vanligt lär minst ett SHL-lag ryka.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
J F K: Tyvärr är Hansens ingen toppmålvakt i Allsvenskan längre, på tok för ojämn!
Men sen måste ju hela laget börja jobba, vi vet ju att vi slår Oskarshamn om dom spelar som dom kan, tyvärr är det lite för upp och ner på hela laget.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Gavelo: Inte såhär långt i denna matchen iallafall.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Ah tycker också iko känns rappare. Å modo yra i första. Synd att vi inte kunde ta vara på bra spelet i början av andra. Vissa hadr lika gärna kunnat satt. Men vi måste steppa upp pp som fan!!
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Helt otroligt här inne. Ett par mål i baken och alla är neggo. Som vanligt.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
IK Oskarshamn - MODO Hockey 4-2
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
bisterfinnen: Vi kommer inte upp i tempo. Oskarshamn är bra, men nog tycker jag att vi borde kunna vinna det här. Fast då får inte Hanses släppa in billiga mål heller.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
bisterfinnen: Det får dom sluta med nu, Modo är ett bättre lag än Oskarshamn och ska vi kunna bevisa det så får dom sluta dricka grogg
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Domsjö: Är glappet mellan allsvenskan och shl större iår tro? Vet inte om jag hitills tycker iko eller AIK heller är shl bra Modo är definitivt inte.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Iko15: Alla dricker grogg i MoDo. Sen gammalt.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
atomragnar: Håller med tkr Iko känns lite rappare .
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
J F K:
Möjligen men otroligt onödigt av JJ.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
wolper: Modo är iaf inte speciellt svåra att göra mål på!
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
atomragnar: Synd att det föregås av en jättefilmning. killen känner klubban och kastar sig hejdlöst, domaren är långt bort och går på den.

Med en till målvakt skulle jag bytt ut Hanses. För många alldeles för billiga mål. Inga tavlor, men Hanses brukar ta ett par av de där.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
atomragnar: haha men vilket skådespel och vilken piruett som lade fram utvisningen
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
wolper: känns som klasskillnad - iko är ett riktigt topplag
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
IK Oskarshamn - MODO Hockey 3-2
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Webmaster: ja nu jämna det ut sig i rättvishet^^
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
IK Oskarshamn - MODO Hockey 2-2
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Domsjö: Ologiskt på så sätt att vi varit mycket bättre i andra, men sammantaget helt rättvist.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
modomille: Ombytta roller nu. Modo bättre. OIK målar.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
modomille: Då var det utjämnat både numerärt samt rättvisemässigt😉
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
Gavelo: Yep, årets modo har förmågan att växla upp och höja tempot. Det är ofta det som särskiljer bra lag, oavsett sport.

Det skulle vara intressant att se Modos snittvärden för maximal syreupptagningsförmåga i år och tidigare år. Vågar lova att det är en rejäl förbättring.
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
S-vikaren: Klassikern,en pessimistisk modoit!
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
S-vikaren: Det syns verkligen att det är två topplag med bra fart och självförtroende. Mer tillknäppt på något sätt än mot AIK och Leksand.

OIK var riktigt bra och gav oss inte den tiden vi brukar få. visst kan vi gnälla på slarv stundtals, men mest är det nog oik som är riktigt bra. tur att vi också är det:)
Kommentera

Sv: Oskarshamn - Modo
S-vikaren: Något hände efter ungefär 13 minuters spel, Modo skjuter 5 skott på mål sista 7 och Oskarshamn inte ett enda, då skall tilläggas att dom sköt 15 skott fram till matchminut 13.
Kommentera

« · 1917245 · »