Äntligen säger man i Republiken. Äntligen får vi finbesök av högsta klass igen.
Seriematch mot MoDo har man suktat efter i 60 år nu.
Senaste mötet (tror jag) skedde säsongen 1961/1962 år sedan och då mötte IK Boston - Alfredshem.
Inte samma Boston som lockade Karlin över pölen en gång, men ändå.
Cmore har äntligen insett att vi leder serien så matchen får plats i deras utbud, Cmore Live 3.
Man vill ju se Östersund plocka poäng, men inte just i morgon.
MoDo gör flest mål o Östersund släpper in flest, inget läge för 0-0 kanske. Tror inte på det, men vore häftigt med en tredje rak nolla för Gudlevskis, om han nu står.
Senast Östersund mötte MoDo i en riktig tävlingsmatch, det var 1984 då MoDo halkade ut högsta serien ett år, de spelade i Z-kupolen (som brann ner senare) och MoDo vann Östersund med 8-4, det lär bli snarlika siffror i kväll hoppas jag!
Jag har fortfarande kvar Östersunds-Posten någonstans, reportaget om applåderna som Öik fick för att de kämpade så pass väl….
Nieminen: uttryck dig tydligare förstår inte påståendet ? Har du dragit ner dina egna kallingar å sniffat på brunranden ? Tror du att ni vinner ikväll med er målvakt ikväll som ni har ju kritiserat han ?
{9682}: mora har börjat riktigt bra mot löven. Men i all morapress så kontrar löven o har med det fått PP. Skoj o se början på en match i väntan på Modo. Men skulle rejält ogilla om modo får lira nån 18.00 match. Känns bara så fel å behöva bli enögd så tidigt på kvällen.
{8839}: Det är ju lustigt att du kritiserar hockeysverige för att inte spela unga spelare i forumet till den klubb som kanske är det lag som släpet fram flest av alla samtidigt som du håller på ett lag där juniorerna lämnar för andra lag. Och Nygren har fortfarande bara vinster den här säsongen så varför skulle vi inte kunna vinna med honom i målet?
Gavelo: Om vi ska vara helt ärliga är han en så pass kass skridskoåkare att det är omöjligt att avgöra om det faktiskt var en filmning eller enbart ett fall av bambi på hal is.
Confusius: 15 sekunder in i sändningen och det första jag gjorde vara att stänga av ljudet. Hur är det rimligt att vi har denna snubbe som kommenterar varje jävla MoDo match????
Seriematch mot MoDo har man suktat efter i 60 år nu.
Senaste mötet (tror jag) skedde säsongen 1961/1962 år sedan och då mötte IK Boston - Alfredshem.
Inte samma Boston som lockade Karlin över pölen en gång, men ändå.
Cmore har äntligen insett att vi leder serien så matchen får plats i deras utbud, Cmore Live 3.
Man vill ju se Östersund plocka poäng, men inte just i morgon.
MoDo gör flest mål o Östersund släpper in flest, inget läge för 0-0 kanske. Tror inte på det, men vore häftigt med en tredje rak nolla för Gudlevskis, om han nu står.