1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527206 inlägg · 4121 ämnen

Pantern - Modo 28/10

Sv: Pantern - Modo 28/10
dempa: Viket kval syftar du på?

IK Pantern - MODO Hockey 6-4

Randy Marsh: Slå lill Kenta eller Harald en signal..

Dundee: Exakt pengarna finns inte och även om dom funnits så vet jag väl inte om de skulle förvaltas väl.
Att modo har fått spelare att lyfta har hänt däremot det omvända tenderar till att vara mer förekommande.
Att skapa en vinnande kultur kan inte enbart spelarna och tränarna göra. Nu har man förvisso gjort "förändringar" men tycker ändå att Svartvadet kommer lindrigt undan.

dempa:
Våra poäng kostar iaf mest.... Frågan är om det är 50% eller 100% mer än 2 an

Gavelo: varenda målchans motståndarna har går in. Visst, det är ett friläge, men exakt ingenting räddas.
Hur som helst får vi skylla oss själva. Den gången försöker man sparka med sig pucken istället för att spela säkert. Det heter att man tar antingen spelare eller puck, men Modo uppfinner ett alternativ att man skiter i allt och släpper igenom istället.

Dundee: Man är ju helt chanslös i spelvändningar. Kvalitén på spelaren räcker inte till att spela komplex hockey.

Randy Marsh: Vad ska AJ säga denna gång? Spelarna var inte riktigt där mentalt, de hade inte huvudena med sig osv. osv.

Dundee: skulle va intressant o se hur dyra trupper de allsvenska lagen har. har vi dyrast? bränner SHL-fallskärmen på att missa kvalet?

6-4, en Sandin som sänker oss andra matchen i rad.

Gusse: Då får man bita i de sura äpplet igen då för det är bättre att ha en bra produkt och få sponsorer å publik än att ha kvar tränare som totalt misslyckas.
Skrev man kontrakt över 2 säsonger?

Gusse: Vi har sparkat tränare på löpandeband under flera års tid tror knappast det hjälper nu heller. På något sett så verkar det som alla värvningar för de mesta som Svarten plockar in totalt misslyckas i Modo. Sedan som jag skrivit tidigare vi har sjukt många killar som aldrig spelat på denna nivå tidigare. Vi måste ha tålamod det kommer kanske ta 3 säsonger innan man vuxit i den allsvenska kostymen. För det finns ej några pengar att satsa på att ta sig tillbaka för och då får man ta det som finns och i många fall slutar det med att det ser ut som det gör på planen.

Kommer vi nå top8 med detta lag så ska grabbarna ha en jävla cred.

IK Pantern - MODO Hockey 5-4

Gavelo:

Ja, är dom där clownerna kvar efter det här fiaskot så vet jag inte vad... Jag skäms så in i helvete.

5-3 som det ser ut just nu så kommer detta lag att få kvala sig kvar i Allsvenskan. Synd att tränarna sitter på två års kontrakt. Blir dyrt att spraka dom då knappast något annat lag vill ha dom i sitt lag. Men nått måste göras, Det här funkar inte.

Sawchuk: en bra målvakt hade inte skadat heller. Bjurö tar ju inte en puck.

WarEvryPractice: Konkurs...

Gavelo: Tror jag hellre skulle lägga de pengarna på två defensivt skickliga backar. Om de pengarna finns dvs.

Gavelo: modoledningen har inget val om de förlorar ikväll. AJ måste gå, det kan fan inte bli sämre än detta

WarEvryPractice: Nu tyckte jag att det kanske var interference också, men varför stå på utsidan??? Oavsett om han blev fasthållen eller inte ska han väl se till att täcka mitten av banan i det läget?

Snipan: När hade Modo under 1000 pers på en seriematch senast, alltså som lag inte bara hemma alltså?

{5647}: Ja det var Stenqvist, när man såg det först tyckte jag det såg ut som interference på honom. Men det gödslar ju inte med repriser. Men det såg ut som att Pantern-spelaren håller fast honom.

Stenqvist gjorde ett bra powerplay iallafall.

Pantern är bättre laget idag. Bara hoppas på lite tur i tredje nu.

Publiksiffran: 918
Var gömmer sig alla åskådare? Jag tycker det ser helt tomt ut i Malmö Isstadion. Publiksiffran är dessvärre inte det enda som andas Division 1 i denna match.

Nisse på Mon: Nope, men efter två bedrövliga ingripanden mot almtuna som vände matchen blev han bänkad.

Sawchuk: Förlust idag så måste Modo agera och släppa Olausson och Andreas

{7225}: ingen står alla djävla såll
Är i modo är det fel på vattnet i övik eller vad är det för fel
HUR kan ett lag vara så djävla dåliga
År ut o år in jag råkar inte

{7225}: Hanses skadad?

Golden boy : Bjurö har inte gjort någon tavla, men han har verkligen inte räddat något heller. Med en bra målvakt skulle de haft ett eller två mål max, men samtidigt har försvarsspelet under några perioder varit katastrof så Bjurö är inte ensam skyldig.

Modo har haft tre bra minuter under hela matchen. Då förvandlades man från det bottenlag man är till helt ok, men sedan tog det roliga slut igen och man blev vilsna, långsamma och defensivt usla.

{7225}: men han har ju räddat laget vare sig ifjol eller i år, märkligt val. Keeper är ju viktigaste spelaren.

Golden boy : Bjurö står

Gusse: ser inte matchen, men hur är Hanses egentligen, förutsätter att det är han som står.

Gavelo: var det stenqvist som flyttade sig så det blev helt fritt? Hur Fan kan man som back ställa sig längst ut vid sargen? Ibland undrar jag hur man tänker? Oavsett hur AJ och Olausson tränat dem kan man väl inte som back under några som helst omständigheter sätta sig i det läget? Man blir bara matt.

NuMo: Är det fortfarande första april? Modos försvarsspel är iallefall ett stort skämt!

Webmaster: AJ, AJ, AJ...

{5647}:

På tok för billigt.

IK Pantern - MODO Hockey 4-3

{5647}: Avdelning svängdörrar

Webmaster: Bjurö ser sjukt liten ut. Man vill helst att målvakten tar första stolpen, men det är hur öppet som helst där.

Webmaster:
pisslag...

Webmaster:
Fin skymning av Paris på 3-3

IK Pantern - MODO Hockey 2-3

Gavelo: Vad hände nyss? Plötsligt åker Modo skridskor i två minuter och sätter press. Jag kan förstå att man förlorat så mycket med tanke på hur spelet ser ut 90% av tiden, men jag förstår inte hur man ibland verkar släppa det mesta och spelet helt ok hockey.

Sawchuk: Å Paris fortsätter att ösa in mål i powerplay

IK Pantern - MODO Hockey 2-2

{5647}: Japp, 1970 eller kanske ännu tidigare. Påminner om en gammal TV-pucksmatch (typ Gästrikland- Medelpad 1970) som jag såg på Youtube idag. Vilken jäkla ko-stig vi har börjat vandra...

Gavelo: Nej, jag såg bara en utvisning. Inte ens nära den andra.

Sinnessjukt urusel produktion. Är det är fortfarande 1970?

NuMo: Så 2 Modospelare drar på sig 2st 2 minutare exakt samtidigt för slasching resp. Tripping, sånt ser man inte varje dag

IK Pantern - MODO Hockey 1-2

Alba tänker tydligen visa att han måste få fler chanser i senior laget.

Gavelo: Alba har inga begränsningar ännu. ;)

« · 1772465 · »