1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532762 inlägg · 4126 ämnen

Pelle Bäckman

Pelle Bäckman
Per Bäckman ska visst vara på väg tillbaka enligt starka rykten. Det finns många inom föreningen som gillar honom skarpt och Pirro skulle vad jag har förstått inte ha mycket emot att ta ett steg tillbaka bara för att få arbeta med honom igen. Sen har vi ju hört mycket snack om att det fanns spelare som inte hade mycket till övers för hans ledarstil förra ggn. Men vad jag har hört, börjar bli tjatigt det här nu ;), så hade iaf Svartens och Salles övergångar till andra klubbar absolut inget med det att göra... Som sagt rykten rykten...

Vad tycker ni? Skulle det verkligen visa sig som ett lyckat kast att ta tillbaka Bäckman?

Sv: Pelle Bäckman
MartinS:

Kan vi inte ta in honom på konsultbasis för att plana ut vissa arbetstoppar, typ slutspel, och/eller för att ta igen visst
(mål)produktionsfall?

Vad det gäller Svarten så är vi rörande överens på krogen i Sollefteå om att han kommer hem till MoDo, och där har vi sällan fel.

MartinS:

Se, den tråden kan jag inte låta bli - jag vill ha en tränare som dels klarar av kraven som kommer att ställas på ett MODO som blir proffsförstärkt (läs: rutinerad tränare, läs Bäckis t.ex.) Men samtidigt så vill jag ha en tränare som accepterar att man inte kan fortsätta att köpa in komplementspelare till 3:e och 4:e-kedjor (läs: det här är inte min bild av honom), för att överleva som MODO på lång sikt...

Senaste gången ett svenskt lag fick proffsförstärkning i den omfattning som vi hoppas/har på känn nu var ju Färjestad 1989. Då hade Bäckman precis lämnat och en oprövad Harald Lückner lyckades med att bränna det SM-guldet.

Jag vill nog helt enkelt ha en tränare som klarar av att journalister ringer hem till honom klockan sex en oktobermorgon och säger: "Vet du om att vi såg Foppa ta en Falcon Klass II igår, vad är din kommentar till detta och varför ligger han inte på ett snitt på över 4 pinnar/match hittills?

Å tredje sidan kan man ju inte säga att Pirro inte varit med i hetluften och han har erfarenhet av att leda MODO i en mängd olika tabellsituationer, så med en "sportchef/general manager" som tar mycket av mediakontakterna och hetsjakten ska det väl också vara en möjlighet. Dessutom är jag nog litegrann åt att man ska belönas för ett bra jobb - vilket han gjort i år.

Björn VII:

Och så att ingen tror att jag sitter och försöker dölja något: Nej, jag är inte nöjd med vad MoDo presterade under Bäckmans fyraårsperiod som tränare med de laguppställningarna som han hade till förfogande. Inte heller är jag nöjd med hans sätt att fokusera på saker under matcher som är utanför hans kontroll.

Så, då har man iaf varit ärlig.

Ang. tränare:

"Med sju elitserieomgångar kvar sparkar HV 71 den assisterande tränaren Arto Ruotanen.
- Det är inte hans fel att det har gått dåligt, det är bara det att vi var tvungna att göra en förändring, säger sportchefen Dag Larsson."

Fascinerande.

knaskamilla:

Han kanske intrigerade? ;-P

knaskamilla: Jag kan INTE hålla med dig om att det är speciellt fascinerande när jag inte vet vad som ligger bakom sparkandet. Vad har hänt bakom kulisserna ?

Nedsläpp nu.

Frisco: Som alltid när nån sparkas så passar han inte in i den modell domm vill ha, fan vad enkelt...

knaskamilla: Varför sparka den assisterand tränaren Vad gjör det för skillnad?

Björn VII:

Frågan jag ställer mig är om det någonsin har varit lyckat att ta tillbaka en gammal tränare i någon förening överhuvudtaget? Visst Bäckman är en hyfsad tränare :P men jag är mer för förändring än att stå o stampa på samma ställe eller t o m gå tillbaka till gamla invanda mönster bara för att det känns tryggt...

MartinS:
Det har höjts röster hos oss (Mora IK) om att Bäckman skulle vara precis den tränare vi behöver (utifrån och med tillräckligt hårda nypor). Brithén fick en förfrågan, men det var ett par dagar försent. Jag hörde förresten att ni skolat om vår lille Hedlund till center?

Titta gärna in på www.faleijsfinest.net

« · 208530