1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532839 inlägg · 4126 ämnen

PLANTSKOLAN

PLANTSKOLAN
FM Mattssons Cup
MODO Hockey - Timrå IK 5-0 (1-0,4-0)
10.41 1 - 0 PP1 MODO 35. ÖBERG, Mikael
21.41 2 - 0 EQ MODO 18. DAHLLÖF, Richard
32.30 3 - 0 EQ MODO 9. BRANCALION, Mikael
33.12 4 - 0 EQ MODO 26. HÅKANSSON, Sebastian
36.40 5 - 0 EQ MODO 26. HÅKANSSON, Sebastian

Sv: PLANTSKOLAN
Frisco: Har legat sömnlös på nätterna och funderat på vad den där Pirroeffekten skulle utgöras av. Det kristallklara svaret är tydligen hästkrafter!
Mer AXA med andra ord...

Paddan: AXA? Jag trodde det var pasta.

Frisco: Eller så är det helt enkelt så att det handlar om flim, förlåt film...

Frisco: Därmed är MODO klara för semifinal. Morgondagens match mot Västra Frölunda gäller därmed ingenting, dock kan Frölunda eventuellt knipa en slutspelsplats.

I MODO verkar det som som Richard Dahllöf går mot det stora genombrottet. Skadad under stora delar av hösten men han leder poängligan så här långt. Ja, pappa heter Håkan om någon nu undrar.

Mikael Öberg verkar ocks ha kommit igång efter en tung höst säsong. Noteras kan göras att ingen av MODOs landslagsspelare bland 86orna har spelat en match så här långt(Hedman,Viklund,Enström,Hellström samt Sundh).

Det var förresten i denna cup för två år sedan som Joakim Lindström fick sitt stora genombrott. Vann skytteligan överlägset och sedan lät Bäckman han debutera några veckor senare.

Paddan: Fantastiskt. När du skrev Flim istället för film blev jag direkt att tänka på Flims i Scheweiz där det ska avgöras fina isracingtävlingar under denna månad.

Men först är det elitserieisracing på Kallehov i Örnsköldsvik Onsdag 8/1 klockan 19.00.

Först ser man Öviks bästa islag, ÖMK rundbana på onsdagen sen ser man de näst bästa MoDo Hockey på torsdagen. 2 perfekta isdagar.

MartinSedin: Kan tillägga till alla att Tobias Enström gjorde 1+1 i 5-4 matchen mot Vitryssland i junis-VM.

MartinSedin: Kan tillägga igen att varje dag på junis-vm sighten har de en pic of the day. Detta var bilden för 1 januari. Kanske känns spelaren igen av nån?

Frisco: Att döma av den fina piruetten på killen i vitt så tror jag att den killen heter Anger. Killen i röd tröja tror jag spelar dataspel, tillsammans med killen i mysko ansiktsbehåring...

Paddan: Röd tröja? Vilken bild tittar du på?

Frisco: Killen på läktaren, precis ovanför den fallande tjecken....

Paddan:

Han som ser lite aplik ut, va?

knaskamilla: Vem då? Tjecken, eller killen i röd tröja?

Paddan:

Ja, någon av dem.

knaskamilla: Okelidokeli, då blev ju det klargjort! Är inte han längst till höger bland åskådarna lite lik den där grafologen?

Paddan:

Vilken grafolog?

Paddan: Aha, du menar vår missförstådda Hans S. Kan tala om att när de hade café i Kopparberg sålde de kaffe och riskaka för 10:-

Frisco: Hahaha, just densamme.
Antar att den tjeckiske spelare som visar upp sina fina skådespelartalanger efter att ha blivit lurad av Jocke har nr 19 och heter Chmelir.

Paddan: Det gör han säkert. Jag kände bara igen Jocke. Ni verkar känna alla de 10416 på läktarna.

Frisco: Tyvärr känner jag bara tomheten från den tomma stolen mitt i bild bredvid killen i vit matchtröja.

Studerade Tjeckiens roster och fann efternamnet Puncochar, låter bekant på något sätt men jag kan inte riktigt placera det.

Paddan: Du tänker på Ivan Puncochar i Sundsvall.

Dags att släcka ner på Nygatan

ZZZZZZ z z z Z z zZz........

Frisco: Tackar, tackar, honom var det. Hade för mig att han hette Ivan men minns inte var han spelade.

I nattens match mellan Boston och New York Islanders har Weinhandl hittills noterats för en assistpoäng. Fick andraassist på 3-1 målet inprickat av Mark Parrish i PP, förstaassisten gick till Yashin.

Två poäng till har Weinhandl producerat i nattens match mot Boston (6-2 efter halva matchen), ett mål och ett assist och totalt hittills ikväll alltså ett mål och två assists. Hans sammanlagda poängskörd hittills denna säsong är tydligen 3 mål och 8 assists om jag såg rätt i hastigheten.

MoDo vann nyss semifinalen i FM Mttsson Cup i Mora mot Huddinge med 3-2 efter sudden. I finalen väntar HV71.

Frisco: Finalen i FM Mattsson Cup i Mora mot HV71 kan man följa direkt på Swehockey online. www.swehockey.se/matcher/online/default.htm

NuMountain: Ojoj... 2-0 till HV nu=(

Frisco: Vad ska Modo svara med nu då? Mala, mala mala och skjuta skott från alla möjliga omöjliga vinklar och vrår, för att i alla fall visa omvärlden att man vann skottstatistiken klart kanske.

NuMountain: Annars kan de göra som Luleå. Alltså ingenting.

Frisco: Då blir det ju inte ens uddlöst.

NuMountain: Torsk med 2-0. Vi är i alla fall näst bäst i Mora.

NuMountain: Men vi vann skotten med 26-22. Alltså är vi de moraliska vinnarna?

Frisco: Nä, jag väljer att bita i det sura äpplet. Hittar ingen att skylla på ens.

NuMountain: Inte ens att det är chansartade tvåperiodersmatcher?

Frisco: Nä. I längden vinner vi dessa korta chansmatcher också. Foppa gjorde inga poäng i natt heller. Viket fattigt Modo-dygn.

NuMountain: Men gjorde inte Järveds-Markus ett mål och nån assist i alla fall?

Frisco: Jovisst. Då är ju minimiransonen given i alla fall. Numera så kräva man större och större doser. Kanske snurrbröderna kan fixa några poäng igen snart. Tyvärr så får de inte snurra tillsammans lika ofta nuförtiden, men det kan ju vara utvecklande. De tvingas att utveckla sin koreografi så att den går rättfram också. Vad yr alla skall bli när de går rakt fram emellanåt när de kommer tillbaks till ES.

NuMountain: Sen när de lägger av på riktigt har vi två rödhåriga att sätta in för att fortsätta hockeyrallyt med.

« · 183544