1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531064 inlägg · 4122 ämnen

Pre-slutspelstråden

Pre-slutspelstråden
I dagens Tidnngen Ångermanland har man ett litet reportage om våra kära slovakers vara eller inte vara i slutspelet. Deras artistkontrakt går ut den 26:e mars, alltså vid första semifinalmatchen. Till veckan ska styrelsen ta upp ärendet och ta ett beslut om hur man ska göra, enligt Hedin. Det handlar om en hel del pengar. (Tyvär har de inte lagt ut reportaget på hemsidan.)

Jag fattar inte riktigt vad det är att fundera på. När vi har vunnit kvartsfinalen är det bara att förlänga kontrakten och använda inkomsterna från semi- och finalspelet för att pröjsa löpnerna. Enkelt värre.

En fördel med detta skulle vara att man även skulle kunna behålla Pavlikovsky och ev. Pardavy även nästa säsong. Klasspelare båda två, även om man blir lite väl nonchalant i försvarszon emellnåt.

Sv: Pre-slutspelstråden
Lumber Jack:

Det kan vara så att styrelsen inte kommer att inse att man kan göra som du föreslår. Det är bäst att du ringer Åke och tipsar.

Lumber Jack:

De kommer ju inte att genomföra förlängningen om de inte går till semi, så dumma är inte ens de i styrelsen.

Eller?

knaskamilla: Jag förlitar mig på att ÖA skriver om det hela på måndag. Dom brukar ju vara här och söka uppslag och scoop som bekant.

Poffa: Kan man kanske behålla en och skicka hem den andre? Tycker att Pavlikovsky har varit mer aktiv i spelet och visat bättre inställning än vad Pardavy har gjort.

Lückner verkar vara inne på samma linje som många av oss om resultatet av slutspelslags-valet.

[url=allehanda.se/sport/4876]-Det blir Linköping[/url]

Salle: Men Linköping har väl en ganska stor chans att avancera förbi Frölunda i tabellen. Man möts i Cloetta Center ikväll, där Frölunda aldrig tagit poäng. Frölunda har sedan kvar att möta HV71 på hemmaplan samtidigt som LHC gästar avsågade Södertälje. I det läget skulle det väl vara Frölunda som hade MoDo att välja/välja bort i kvartsfinalen.

« · 677002