shinzawai: Först var det en forward och en back som skulle presenteras sedan blev det en spelare och till slut så blev det ingenting. Verkar som om klubben har väldigt svårt att knyta åt säcken.
Nu får man väl hoppas på att det bara rör sig om småsaker som stoppar att namnet presenteras på officiella. Men känns i alla fall för mig som om det här med att gå ut med info mer stört min frid än fått mig lugn då det varit allt för mycket: snart, snart, oj, alldeles strax klart med spelare.
qwertas: Jo modo hade vid vissa tillfällen en forward på backplats, men inte alltid. Många gånger körde de med två vänsterskyttar. Men nog om det. Om man har en höger och en vänsterskytt så är det lättare att få direktskott vilket är att föredra men inte någon garanti att allt blir bra.
shinzawai: Så vi ska gå från 10:e till som sämst 5:e på en säsong, för att du ska ge det godkänt? Tuffa krav på en helt ny ledning. Själv hoopas och tror jag på en lugnare väg tillbaka till toppen. Går det för fort finns risken att vi gör om samma misstag igen.
Själv säger jag slutspel för kommande säsong, för att sedan till 10/11 vara topp 5 och från där sikta på att bosätta oss i toppen. Långsiktighet i kombination med konstant förbättring.
Cyklob: Självklart tar man hellre en bra leftare än en dålig rightare. Men för att få bästa möjliga ut av det hela vore det väl trevligt att få en av vardera som dessutom är duktiga PP backar. Men sen så kommer det väl till kostnader och vad som finns ledigt.
MorganaLefaey: "revansch" är ett vanligt ord när det kommer till MoDo på sistone.
Vad lägger man i det ordet egentligen? Är det från nära kvalserie till SM-guld på en gång eller?
Jag, personligen, skulle se det som en revansh både sportsligt och ekonomiskt om man kunde nådde slutspel och därmed fick in några millar på kontot.
Om man sedan gick längre, ja hela vägen, skulle jag inte grina. Jo det kanske jag skulle fast av lycka dårå men jag tror att poängen når fram.
Poffa: Då man gått igenom en väldigt jobbig säsong och man blir lovad revansch så är det väl ganska lätt att man innan säsongen kommit igång lägger dit MEN då man tror på mer än vad som går.
Självklart är en del av anledningen att modo inte spelade på backskott. Men vad är anledningen till att de inte gjorde det kan man ju fråga sig. Ganska stor chans till det är väl att det blev för enkelt att skära av den back som kunde skjuta och så vidare.
Samtidigt så kan man väl också säga att då vi hade lite bättre uppställning på forwardssidan så kanske det är lätt hänt att spelet går via dem i stället också. Är nog en blandning av allt skulle jag tro.
MorganaLefaey: Jag anser nog att den största anledningen till att det blev så få backmål i PP ifjol beror mer på att vi inte spelar på backskott utan på kombinationsspel runt kassen, istället för avsaknaden av en högerskytt.
Skulle vi i någon otrolig drömvärld lyckas värva Lidström så skulle ett antal skribenter här inne skriva "En bra värvning, MEN..."
Hela tiden detta jävla MEN! När vi värvar spelare till juniorlaget så kommer det "Kan vara en klok värvning, men inte vad man hoppats på."
Får vi in backar som Lepistö eller Salmela kommer jag vara jävligt nöjd. De slår båda Obsut i kvalitet, i alla fall i mina ögon. Båda dessa är offensiva backar som kommer höja vår farlighet i PP. Och jag tänker inte kasta med något jävla MEN, trots att de inte är högerskyttar.
MorganaLefaey: Vilken tur vi inte fick vänsterskytten Obsut, då hade vi fortsatt lida. För att inte tala om vi skulle få vänsterskytten Lidström. Ett sanslöst lidande.
Herregud, det viktiga är inte att den offensiva backen är högerskytt. Det viktiga är att han är SKYTT. Och då pratar jag inte om att han ska vara född mellan den 22/11 och 21/12.