1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 541645 inlägg · 4143 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10

Verkar som Sedinarna vill följa den nya trenden och skriva 10+ års kontrakt och skippa elitserien för all framtid.

Nu har de väl inte fått sin vilja igenom, men vill de tjäna storkovan i tolv säsonger till så är de nog inte så sugen på att representera modo efter det.

Själv hade man fått för sig att de var halvsugna på att flytta hem och lira om någon enstaka säsong.

http://www.hockeysverige.se/news_show_redo-att-lamna-vancouver.html?id=8034123

bisterfinnen: Märkligt att grannen sitter på mer inside än vad media gör.

bisterfinnen:
Men Freddie A fick ju sådana bra vibbar från Haydars agent, det kan inte stämma :-)

Bad_Brett:

www.modohockey.se/forum_visatrad.cfm?trad=100915&katstart=1

Fatso freddies friend has squealed...

Icing-Ove:

Battaglia tar jag hellre än Haydar. :)

Berka:
I och med att hoppet börjar sina, så börjar man väl så smått kolla vilka andra spelare som just nu är lediga till Haydar-löner i NHL/AHL....inte så munter läsning kanske..

Idag kan modo bekräfta att... man äntligen lyckats knyta till sig......zzZZzz !

MorganaLefaey: Vist har du rätt, och än är det väl ingen direkt kris, men att vänta för länge kan innebära att det blir svårt att finna bra spelare och att de nya spelarna missar delar av försäsongsträningen med övriga laget. Jag tyckte dock jag läste att man skulle vänta denna vecka ut på haydar sen skulle man gå vidare om han inte skrivit på!
Trots att modo inte värvat de största spelarna (än?) så tror jag det kommer bli en trevlig säsong ur modo-ögon.

Berka: Man ska väl inte måla fan på väggen än. Men visst är det lite oroande att man väntat så otroligt länge med att få Haydars underskrift och man kan väl även fråga sig om klassen på de andra två som skall in är så beroende på om Haydar skriver på eller inte så det är därför inte dessa heller presenterats.

Det kan iofs bero på att alla dessa tre hoppas på att få NHL kontrakt och att Modo helt enkelt är tvingade att vänta ut detta. Men som de skriver. Att vänta för länge medför att man tappar chansen på flertalet andra spelare. Men att det skall gå så långt att vi får plocka upp ratet tror inte ens jag som är obotlig pessimist när det gäller hockey.

Berka: Youshimura är redan klar för Björklöven, han fick betalt i bingolotter som klubben köpt med ett antal SMS-lån :-)

Icing-Ove: Det slutar väl med att det inte blir någon krog el. haydar eller någon klassback, utan det blir youshimura en defensiv div. 4 spelare från japan å en avdankad kanadensare i sina sämsta år

Berka:
Ja, via MoDo blir man en bra NHLer eller en som dräller och käkar karameller?

Icing-Ove: Kan aldrig tänka mig att en sån pass bra spelare väljer spel i schweiz framför Es. Fast han kanske fiskar efter pengar och då är väl schweiz ett bättre alt. än sverige

Paddan:
Lugano ryckte i honom förra året. Det är klart, kortare resor vid match, närheten till kontinenten etc. Kul att vi är med i dragkampen i alla fall....

Wayne Gresky: Och Haydar har fortfarande inte bestämt sig. Du ska se att rätt vad det är så har han skaffat en väldig förkärlek för schweizisk choklad, gökur och anonyma nummerkonton.

MODOJohan: Skadedrabbad?

Kan vi behöva en till center? En produktiv sådan.

www.eliteprospects.com/player.php?player=10826

Poffa: renen: Ecke, ditt förb*nnade stolpskott. Gå och dra ett Holmbergs-bord över dig.
Hur faan kan man tacka nej till Abbotts, då en av motiveringarna är att man inte bestämt sig för att behålla Ulmer och Yetman? Herregud, Ulmer och Yetman producerade tillsammans 38 poäng. Abbotts producerade 97 poäng

Det är väl en sportchefs jobb att bestämma sig vilka som ska vara kvar.. yetman har varit i klubben några säsonger och igentligen aldrig varit riktigt riktigt bra, ulmer blev mer en flopp än flipp, abbots spelade 1 säsong i ett bottenlag å har gjort fullständig succé... finns det då saker man måste fundera över? Han skrev dock att priset var för högt, jag tror aldrig någon av dom hade högre lön än tex. werner,warg,hedin! Om fetecke hade rensat ut sin värdelösa nyförvärv och de spelare som sett värdelösa ut de senaste 3 säsongerna så hade han haft pengarna att värva tvillingarna innan han fick sparken!

Salle: Man får väl hoppas att de tjänster som gjordes överflödiga inte enbart genererar pengar till de tre nya chefsposterna. Men det lär väl inte vara så i en klubb som blodat ner lite senaste tiden.

MorganaLefaey:

[url=www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4255&rows=5]MODO Hockey fortsätter omorganisationen [/url]

Salle: Han kommenterar självklarheter. Men då man själv inte har någon aning om hur mycket pengar de ville ha så är det svårt att säga om det var rätt eller fel.

Som läget dock ser ut nu så känns det dock som om man legat bättre till med truppen, sponsorer mm om man värvat dessa killar.

renen: ÖA-krönika om just detta.

[url=allehanda.se/sport/1.1126201]Fast PH slår väl mest in öppna dörrar.[/url]

spud: Ja det kan man undra.
Freddan framstår än så länge som kung jämfört med Ecke.
På Eckes tid var typ alla spelare för dyra, så man får väl ge Freddan åtminstone till augusti på sig för att prestera.

renen: Hur fan har Öa fått tag i det mailet? Hoppas verkligen att det inte är freddan som släppt ut det för att framstå som bättre än vad han är.

renen: Ecke, ditt förb*nnade stolpskott. Gå och dra ett Holmbergs-bord över dig.

Hur faan kan man tacka nej till Abbotts, då en av motiveringarna är att man inte bestämt sig för att behålla Ulmer och Yetman? Herregud, Ulmer och Yetman producerade tillsammans 38 poäng. Abbotts producerade 97 poäng.

Man blir så jävla trött!

MoDoFille: allehanda.se/sport/1.1126198

Tur att han är ute ur leken.

spud: Om det är något av intresse så borde ju den nyheten komma ut även i webbupplagan i ett tidigt skede tycket man..
men du får nog veta här inne, vare sig den kommer ut på nätet tidigt eller inte. :)

spud: Kanske har nåt med #21 att göra...

[url=allehanda.se/sport/ishockey/1.1127132]Foppa funderar på framtiden[/url]

MoDoFille: För oss som inte är berikade med den tidningen vid dagens första ögonblick kan väl någon vara hygglig att lägga ut en resumé över den nyheten så fort som möjligt?
Tack

Imorgon kommer det tydligen "en hockeynyhet med silly season-anknytning",
i ÖA..
Spännande.

MorganaLefaey: Du tycker ändå inte att kombinationen missat slutspel, turbulens i klubben och det ekonomiska läget gör att man får vara ganska nöjd över att snittet troligtvis kommer att ligga på fantastiska 6000+ även nästa säsong? Sen kan det kan nog rinna på rätt bra på slutet om man får in några hyfsade lirare.

MorganaLefaey: Något som jag funderade över är att ska man vara nöjd med att det är lika mycket säsongsbiljetter som förra säsongen sålda? Gick inte antalet ner inför förra säsongen och borde inte målet vara att oavsett situation i världen så ska man öka antalet sålda årskort.

spud: Sen får man väl inte heller glömma bort den höga räntan som bör ha spelat in en hel del också.

Jag hoppas att inte resultatet är allt för mycket minus. Men har otroligt svårt att tro att det inte skall röra sig om ett antal millar back.

MorganaLefaey: I och med att vi köpt ur Jerry/ecke ur deras kontrakt i detta resultat tror jag man får sätta på sig säkerhetsbältet innan man får reda på det.

T T:
Jag tror att vi blir fyra i år. TIK nia. Red Eagles är dock fortfarande Sundsvalls bästa lag.

MorganaLefaey: Men tipset då? Jag drar till med åtta.

Paddan: Vore väl otroligt knepigt om det inte handlade om miljoner i förlust då man hade mindre publik, missat slutspel, ivägskeppade spelare samt galna sista minuten värvningar. Ja plus då att man sagt upp personer till höger och vänster samt köpt ut spelare från kontrakt även efter säsongen tagit slut.

Men någonstans måste man börja och det kanske var mer viktigt att få bort dessa underpresterande spelare/ledare för att senare kunna göra så att klubben går bra igen. Frågan är om de bara är tillräckligt vakna för att förstå att man får mer sponsorer, årskortsköpare om man kan presentera ett vettigt lag så tidigt som möjligt.

Förstå mig rätt. Jag vill inte att man gör som förra säsongen och ta första bästa lediga för att vara klar så tidigt som möjligt. Men när man läser att det troligast inte blir klart med hur laget ser ut förrän i Augusti så finns möjligheten att en hel del sponsorer tappat tron på att det ska bli något roligt att sponsra.

T T: En honungsmelon?

Therion: Jag fastnade för den här: "det står klart att det handlar om flera miljoner i förlust"

Tipstävling: Hur många miljoner blir det?

"Även försäljningen av årskort går bra. 2 000 sålda sittplatser så här långt är i stort i paritet med fjolårssäsongen. Även arbetet med sponsorerna går bra enligt Tommy Roos:

– Visst märker även vi att det är lågkonjunktur och dåliga tider. Men vi har nått precis hälften av det här arbetet och vi är väldigt nöjda med utfallet så här långt.

En poäng i sammanhanget är att importen av norska hockeyspelare nu även ger utslag i jakten på sponsorer.

– Vi har fått napp i Norge och kommer att bearbeta den marknaden ytterligare, säger Roos."

Annars så kan man om inte annat konstatera att det är jäkligt underhållande att höra Hasse Andersson snacka engelska. "Are you happy wis dö troup?" "Bäckis are he doing dö training?"

Tror att jag fick med det mesta, annars finns det ett sammandrag av dagen på modohockey.se

knaskamilla: 40-50 personer ungefär, och de var ungefär lika frågvisa som den genomsnittliga årsmötesdeltagaren dvs sammanlagt en fråga under en och en halv timmes tid.

Förresten, vad gäller träningen så är det kollektiv träning på förmiddagarna och individanpassad träning på eftermiddagarna.

Alexander Steen berättade också att för något år sedan, i varje fall, kunde hans pappa rabbla statistik, och annan värdefull information, utantill om samtliga de 300 draftvalen det året plus ett stort antal spelare som inte blev valda i draften.

Sen så berättade marknadschef Roos att man hittills är ganska nöjda med reklamförsäljningen, man har tappat några sponsorer men samtidigt har några kommit till. Några sponsorer har dragit ner sponsorbidraget medan andra har höjt det ordentligt.

Paddan:

Var de nå' folk där då?

Såg ut att vara ungefär 12 lediga platser på 401. Alla platser lediga för årskort i arenan var märkta med gröna lappar.

Man har tydligen också gjort en förändring för evenemangen i arenan, tidigare har logeägarna fått gratisbiljetter till alla evenemang. Från och med kommande säsong har man bara förtur på biljetter.

Salle: Svarten sa att det inte bara var Espeland som hade fått en avhyvling, angående sen ankomst, av Milo utan även din namne och flera andra ur det gamla gardet. Enligt Svarten så har Milo börjat köra skotträning och olika innebandyövningar med backarna och andra spelare. Ett offensivt spel där backarna kommer att bli ännu offensivare än tidigare var Svarten säker på att vi kommer att få se kommande säsong.

Milo sa att han inte ville sätta upp något särskilt mål för kommande säsong förutom att han tar det för självklart att alla i laget ger 100% i alla uppgifter, detta gäller både på träningar och matcher. En bra start och ett spel där man sakta men säkert höjer sig ett trappsteg i taget under säsongen hoppades han på.

shinzawai: Ja, det låter lite. En snabb sökning avslöjade att vi hade 3 650 sålda i början av september efter guldsäsongen och att vi tappade ungefär 10% till förra.

Salle: Bara 2600 årskort sålda ifjol?!! Whoa? Har för mig att vi låg över 4000 sålda årskort under guldåret, eller är det mitt insomnia-töcken som lurar mig?

knaskamilla: Jo det var dom. Nästan lite jobbigt att läsa för att inta tala om att skriva av dom hit.

Men jag tyckte han gjorde det bra och är rätt nöjd med min lilla insats också.

« · 1165637 · »