Icing-Ove: Kan bli smått jobbigt att läsa en sådan där text. Men stod det att han skulle komma först senare pga skatteregler?
"Slösa det hela säsongen, inte förrän i oktober. Vet fortfarande inte exakt när att gå med i laget, för att berätta den riktning inom den närmaste framtiden. MODO börja gemensam utbildning på isen för cirka tre veckor"
Man tjänar väl inte så mycket på artistkontrakt längre och är killen så dyr så man behöver ha han på ett kortare kontrakt.
WarhawK: Stats är ingen garanti för dåliga eller bra förvärv. Men det är i alla fall en fingervisning på ungefär vad man kan förvänta sig. Jag menar en kille som gjort 10p 6 år på raken måste nog vara med om en jäkla förändring eller verkligen passa ihop med sina kamrater på bästa sätt om han helt plötsligt skall spruta in poäng.
Men som sagt det visar inte allt och då de flesta tittar sig blind på poängskörd och inte bryr sig om speltid, plus minus mm så kan det iband vara riktigt missvisande stats.
Men jag kan lungt gå ut med att jag nog förväntat mig en sista back som producerat mer den senaste tiden. Speciellt med tanke på att när han spelade på stor rink senast (2 säsonger sedan) så blev det bara tre ynka poäng.
Wayne Gresky: Jag kan inte annat än hålla med dig att backbesättningen ser ut att bestå av så gott som enbart allroundbackar. Sen att en klubb går ut och säger att backen de värvat är duktig att slå ett snabbt första pass är ingen man skall lite blint på. Var ju så man beskrev kurvinen också.
Men som du säger så kan det bli riktigt bra om spelarna passar in i upplägget. Men det är få bland dem som känns som backar som man kan slänga in i vilket system som helst och få det att fungera.
Sen håller jag med om att man saknar de flygande anfallen och snabbskrinnare. Men samtidigt så kommer man inte direkt ifrån att under den tiden så var det inte många gånger som klubben gick långt.
Jag hoppas det hela mynnar ut i något gott. Men för tillfället så ser inte forwards ut att vara bra nog. Backarna kan mycket väl fungera även om de på papperet inte ser ut som seriens bästa.
Icing-Ove: Visst förstår man att elitserien och modo inte är förstavalet för de flesta. Men på förhand ser ingen av de man värvat ut som en kille som skall lösa ett av de större problemet man hade förra säsongen.
Frammåt så är det väl ingen ide att ens fundera än de jag verkligen hoppas på att man värvar två till och inte bara en spelare för annars står man där med en tunnare trupp än förra säsongen frammåt.
Wayne Gresky: Nu visste man att Modo spanade på killen och man var förberedd, men att han skall vara vårt förstaval offensivt känns en aning svagt.
Känns mer som man fått en backuppsättning med en himla massa allroundbackar. Däremot så har jag svårt att tro att backarnas uppsättning skall vara sämre än den man hade.
Med lite flyt så fungerar alla riktigt bra med spelsystemet som skall köras. Men ser inte på förhand vilken som skall gå in och dominera i PP.
Hedman - Mojzis
Kurvinen - Pikkarainen
Hedin - Sondell
Hrabal - Bonsaksen
Nu behövs det verkligen en spelare med wow-faktor frammåt för att man inte skall tappa all tro på att modo verkligen vill ha revansch. För där är laget ganska tunnt och det man tappat har inte direkt ersatts.
Warg - Green
Yetman - K.Forsberg
Ulmer - Häggström
T.Forsberg -
Snellman -
Torkki -
? Tuokko -
Nu var väl Tuokko skadad mest hela tiden och Snellman på bänken men inte direkt så det känns som man ersatt de tre översta heller.
Två forwards till som kan gå direkt in i andra formationen efterfrågas.
qwertas: Om jag skulle söka lite här på HS så kan jag nog hitta de meningarna inför varje säsong. :-)
"MODO har aldrig varit bättre tränade."
"Det kan omöjligt bli sämre än förra året"
"De äldre ser oerhört taggade ut."
Att spelarna är nöjda under sommarträningen är endera ett tecken på att vi tränar rätt eller att vi tränar för lite. Tyvärr kommer inte missnöjesyttringarna upp till ytan förrän Salle och andra surputtar får reda på hur de ska spela ishockey.
Jag hoppas innerligt att Steen och Hirava får ihop "laget" och får spelarna att sluta tänka på "jaget". Det var det som var det största problemet ifjol. Inte Krizan, inte backarna, inte forwards. Nä, det var att spelarna inte drog åt samma håll och att de gick på halvfart. De flesta gick omkring och surade, helt enkelt.
Faan, jag börjar längta till ispremiären.
Så här när Green värvningen bearbetats lite så känns dey som om det kan vara en helt ok värvning. Men någonstans känns det som om hur bra värvningen är på papperet beror en hel del på vad nästa forwardsförvärv är för något. Om han är tänkt som en tank som kan producera en del samt va bra bakåt samtidigt så är låter det riktigt bra. Men om han är tänkt som den nya storproduceraren så känns det mer tveksamt.
Men Sedinarna har ju rekommenderat andra spelare som lyckats riktigt bra så det kanske blir en fin överraskning både offensivt och defensivt. Jag tror inte man behöver vara så orolig som Robban på HS som påpekar att killen producerat sämre än Conny Strömberg i EBEL. Då han älskar att jävlas med de som skriver kommentarer och dessutom i sig inte är någon allvetande gud.
Men en sådan kommentar gör det faktiskt värt att tänka på att siffror inte är allt. Jag menar i så fall borde Conny fått flertalet chanser i NHL och så vitt jag vet så har han aldrig varit nära. :)
Jag kan inte sticka under stolen med att jag förväntade mig något helt annat. Speciellt då de gick ut med att de om de inte fick Heydar troligast skulle sikta in sig på två riktiga snipers. Men men. Jag känner inte att det är tragik vilket borde betyda att de flesta andra finner att det är ett bra nyförvärv.
Nu hoppas jag de sista förvärven dyker upp snart så man kan lugna ner sig tills isträningarna börjar.
Poffa:
Ässe, gör som jag kör igenom denna