1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534065 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Nikki: är det Mrioslav syndrommet som hägrar tro.

Nikki: Man börjar ju nästan bli orolig över hur stort magasin killen har. Man får hoppas han inte bränner all ammo på försäsongen.

Flopp hit och flopp dit. Risken finns än om man säger så (Ari Salo). Men än så länge lutar det ju åt att han kommer va bra.

Nikki: Fast brukar vi inte ha ett sånt här tillfälle per försäsong där målen trillar in ovanligt frekvent... och detta är just mot Luleå?

7-0 Bensaxen.

Poffa: ja han kanske blir årests skräll då efter hans 2 mål ikväll härligt att ni utklassar Luleå förrsten även om det går lika trögt för oss.

Nu gjorde floppen mål igen.

6-0 av floppen Pikkarambo.

spud: Hans brist på att vara stor nog skall alltså bli hans fördel? I sådana fall är det ju synd att han inte är ännu mindre.

Random: Du har rätt, nu när han har fått en målvaktstränare är det faktiskt fullt möjligt att han kunnat utveckla en stil där hans storlek används till hans fördel och inte nackdel. Så visst ska man ge han en chans att visa vad han går för denna säsong också.

Random: Du har helt rätt, Zacke är förmodligen bästa målvakten i den här matchen.

Poffa: Jo, det tror jag också, speciellt när man sett vad han uträttat på träningarna...

Intressant, MoDo paralyserade i första perioden, Luleå forcerande och tacklande, 0-1 till MoDo. MoDo minst lika dåliga i andra perioden, Luleå huvudlösa och usla, 0-5 efter andra perioden.

Mitt amatörreferat av Kurirens matchrapport.

spud: Ni bör inte klaga på Zacke längre. Han håller nollan efter att ha fått 21 skott mot sig.

Poffa: Det tycker jag är synd, han är alldeles för bra för att vara en flopp.

Däremot tycks vår vinst mot AIK få lite perspektiv då löven visar samma siffror mot Skaik. Dock tycks det som om vi går mot 150k i vinst i cupen.

Nikki: Han kommer tydligen bli en flopp.

Ni ser ut att ha värvat bra. Sm guld?

5-0 right at the buzzer. Pikkarambo i PP.

Frisco: De två första sitter väl ihop och är mer ett åhåååh, kanske. Svårt att skriva ut på ett vettigt sätt. Vi är i alla fall överens om vi skulle uttala det.

Modo fortsätter för övrigt att måla. Mattsson gör det.

Frisco: Och nu blev det 0-4 Joakim Mattsson

Frisco: Annars kan de ju sjunga Skröder gjorde 1an aasen var det Zuccarello. Fungerar ju i den här matchen i alla fall.

0-4 Mattsson, ni är bäst.

Poffa: "Zuccareeello, Zuccareeello, åh-åh-Aasen"

Den versionen kkänns något komprimerad.
Hur många åh ska det vara?

MorganaLefaey: 0-3 nu i box play ...sondell

MorganaLefaey: Sondell sätter sitt första för året i boxplay

3-0 av Danne i SH1.

Poffa: 4-1 för loven mot skaiken. Ja de har inte börjat försäsongen speciellt bra de gulsvarta.

Gidde: Du är lika sämst på det där som Modo Support.

Zuccareeello, Zuccareeello, åh-åh-Aasen ska det så klart vara.

Gidde: oh sen

MorganaLefaey:

Zuccarello, Zuccarello, oh-oh-oh :)

Paddan: 0-2

MorganaLefaey: 2 målburar, två målvakter och fyra utespelare (om det nu är samma övning som lilla jag såg)

Poffa: Ok, men man kör bara med ett mål då alltså?

Här måste det ju bli avslut och skott hela tiden. Ja om de hinner med att skjuta så mycket på så liten is.

MorganaLefaey: MODO kör en sådan övning men man spelar inom en zon. 2 mot 2, där det är någon form av "tag team" så varje tvåa spelar ett anfall, ett försvar.

MorganaLefaey: Ser lite grann ut som den stafettliknande tävling som MoDo körde i slutet på det första ispasset jag var på denna säsong.

Paddan: Haha nej jag tror det är precis som du sa tidigare. Han är defensiv center i full målvaktmundering. :)

Någon som sett någon liknande eller annan lite annorlunda träning på modo's träningar? http://www.nsd.se/sport/lulea_hockey/artikel.aspx?ArticleId=4805159

Målvakten lär ju behöva va aktiv i alla fall.

MorganaLefaey: Hm, är det Sundsvallslånet som är "Roman Malek"? För det ser lite lustigt ut att Malek just åkte på en chargingutvisning.

MorganaLefaey: Glöm min fråga. Hittade till kuriren.nu

shinzawai: J20 har även de träningsmatch i kväll, så isf hade vi fått sätta in någon från J18. Sedan undrar jag om det kanske är en del av samarbetet med Sundsvall. Någon som vet hur det samarbetsavtalet ser ut?

Skröder gör mål, i alla fall.

shinzawai:

Kanske ses som (1-0, SKRÖDER) en try-out :-)

Gusse: Vi har tydligen lånat in en Sundsvallskis idag. Har vi inga juniorer vi kan matchträna istället?

MorganaLefaey: Även Löven gjorde ett snabbt mål på Skellefteå..

Paddan: Någon som har nån sida förutom swehockey som kör live?

MorganaLefaey: Med full målvaktsutrustning, förstås...

Salle: Firmafest på Marinan har nog han som gör swehockeys laguppställningar haft i alla fall.

29. MOLINDER, Andreas 35. MALEK, Roman 27. GREEN, Josh  
  2nd Line 4. MOJZIS, Tomas 47. BONSAKSEN, Alexander  

Tydligen så ska Malek centra i 2a formationen.

Haha, Cam är bussig. "They've got one hell of a power play... bla bla". Jo tjena, när hade vi ett stabilt PP sist? :)

lhf.hockeyligan.se/main.aspx?contentid=796138919937

Poffa: Jag tror att det är firmafest på Marinan. Och Hasse är chaufför/kapten för han är ju alltid nykter och skötsam.

MorganaLefaey:

Kanske kör 3 centrar och 4 ytterpar. Bra att ge junisarna chansen men lite märkligt är det dock, då de som sagt hade fått speltid ändå. Jag ser gärna att man använder de få träningsmatcherna man har till att göra de tänkta kedjorna samspelta. I regel krävs det lite laborationer för att hitta vilka som passar bra ihop och sen ska de bli samspelta. Förra året blandades det också friskt i formationerna ända fram till seriepremiären. Inte bra.

Poffa: Att man vilar backarna förstår jag då man säkert vill se Bonsaksen och Westin samt de nya mer. Men att man vilar en hel formation frammåt hänger jag inte riktigt med på. Då modo egentligen bara har 12 forwards plus junisar då. Visst är juniorer det yngre gardet, men ska vi tro att man kommer köra med någon annan junior är de som ändå hade fått speltid?

Om de skall lita på fyra formationer så vem blir då den sista liraren som skall få äran?

Aasen Steen Skröder
Green Weber Molinder
Enström Forsberg Tuokko
Häggström Mattsson ???

Poffa: Hmm, det är 150k i förstapris i cupen, som skall gå till vinnarens juniorverksamhet. En sån summa är verkligen något som vår nya j satsning skulle uppskatta. Hoppas verkligen vi inte schablar bort det genom att vila.

Hasse, Timmy, Susse, Svarten och Salle spelar inte i morgon mot Luleå. Steen och Milo vill tydligen matcha in det yngre gardet. Zakke står och Svedberg är back-up. Svedberg får stå på fredag.

Josh Green gör debut i morgon och Mattsson spelar med MODO mot Luleå.

Wayne Gresky: Hasse var en bedrövelse under stora delar av säsongen, men när han kom tillbaka från skadan så spelade han helt okej. Inte bra, men okej.

Jag hoppas innerligt att Hasse får vara hel och att han kan bli den fysiska terror som han har kapacitet att vara. Det är bara ett problem, Hasse är en helyllekille och alldeles för snäll.

Han behöver ett getingstick, precis som tjuren Ferdinand.

« · 1171274 · »