1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534159 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10

Det är med en känsla av yttersta respekt och stor beundran som jag hävdar att detta är vad Heart of Hockey står för. Grabbar som blivit det de blivit tack vare Modo Hockey ger nu tillbaka på ett sätt som visar hur mycket de känner för sin klubb och sin hembygd.

Svartvadet, Timander, Sundström, Hållberg och Hasse J må kanske inte vara underbara på planen i år, men utanför planen är de de bästa representanter som Modo som klubb kan ha.

Jag hävdar med bestämdhet att det i de andra klubbarna inte finns spelare som, som grupp, skulle göra något liknande. Den tiden är förbi, spelare av den kalibern har slutat.

Det är inte utan att jag får tårar i ögonen och gåshud över hela kroppen när jag läser detta. Skulle det bara finnas ett sätt för oss supportrar att addera pengar till det konto som dessa spelare nu skapat så skänker jag min årsbonus för 2009 här och nu. Det är inga enorma summor, men det är en liten, liten bäck till.

RESPEKT TILL VÅRA KILLAR!!!

shinzawai: Stort. De ställer upp när det behövs som mest. Viktigt att de som ledande spelare i MODO gör något för klubben, då det går kärvt.

Vet inte om det skrivits om detta, men en släkting på ÖA berättade att MODO ska ha presskonferens på måndag vid 14. Hurvida detta stämmer eller ej, det får vi reda på 1405 på måndag, men lite spännande är det.

Nu Winnerbäck.

MODOJohan: Drygade mig bara. Precis som dessa pojkar skulle behöva betala ur egen ficka till Foppa med sina enorma fickor.
Tänkte att det skulle sticka lite i ögonen på Svarten mfl.

MorganaLefaey: Själv hoppas jag att Foppa går med på ett kontrakt med Modo och att Modo inte behöver nyttja dessa pengar för honom...

Berka: Stort, mycket stort. I dag då klubbkänsla närmast är ett begrepp från förr i tiden så känns det verkligen fint att få hålla på ett lag där dessa spelare spelar.

Berka: Det bästa vore väl om dessa pengar användes för att värva Foppa. :) Vore ju snyggt värre.

MorganaLefaey: Nu har väl peter ställt upp enormt redan, spelat gratis osv., macke vet jag inte så mycket om men jag tror nog att detta inte kommer gå obemärkt förbi.

Tråkigt att spelarna måste skänka pengar för att föreningen gjort ett dåligt jobb, men samtidigt fruktansvärt stort

shinzawai: Nu väntar vi på replik från Ecke & c:o!

MorganaLefaey: Dom kan väl spel?

För att citera Olle: "Det räcker för mig."

shinzawai: Så jävla stort! Inför sponsorerna dessutom, såväl ädelt som taktiskt rätt!

shinzawai: Det känns knepigt om Macke och Peter efter en sådan här sak inte ställer upp på ett eller annat sätt.

Sen får man verkligen hoppas på lite bättre spelare än vad som värvades för mångmiljonbelopp förra säsongen. Men med dessa pengar och kanske lite från det egna kapitalet så kanske man kan få tag på en 2-3 spelare av riktig klass och då bör det kunna röra på sig lite.

shinzawai: Nu får man ju verkligen hoppas att detta inte missköts av ledningen.
Pengarna ska gå till att förstärka truppen, inte till någon höjdares fallskärmsavtal

AM: Hade inte förväntat mig att en kille som Hållberg skulle vara med och pynta. Läckert! Men det verkar som om Macke och Peter inte varit med i skramlingen?

Jag har svårt att se att andra lag har sådana spelande eldsjälar och samariter.. Shit.

shinzawai: Det är inte utan att man blir lite blöt i ögonen..

70-talisterna skänker pengar till MODO! Holy fuck.

allehanda.se/sport/1.1503083

Om Foppa säger nej bör Modo slänga sig över denna kille fortare än fortast:

hockey.expressen.se/elitserien/1.1770178/han-kan-ersatta-mathias-tjarnqvist
eliteprospects.com/player.php?player=9525

Kan göra hyfsat med poäng och tekar hur bra som helst.

Gidde: Timrå som har en bredare trupp och bättre spel än Modo verkar jaga Bremberg.
www.hockeysverige.se/news_show_timra-sneglar-pa-bremberg.html?id=8877477&showall=true

Det får en att undra på vad och hur många spelare Modo jagar. Visst hade man kunnat klaga på hastigheten hos Bremberg, men utan tvivel tror jag han hade tillfört en hel del till anfallsspelet i Modo. Nu har han ju dessutom bevisat att han kan producera i andra klubbar också.

Wayne Gresky:

LOL!
Du snodde den där kommentaren innan jag hann posta den...

Hawerchuk: Han är ju dessutom immun. :)

Nikki Nine: Skicka Hållberg en sväng till Sundsvall nu när de knappt får ihop ett lag. Lite matchträning skulle inte skada.

shinzawai: Tråkigt. :(

shinzawai: Snarare Aj Aj.

Nikki Nine: och Salle säger i princip bajbaj.

allehanda.se/sport/ishockey/1.1492562

Äntligen är backen Per Hållberg helt återställd från sin senaste hjärnskakning och influensasjukdom.
- Det stämmer, säger en lättad Per. Jag har fått klartecken att jag är helt symptomfri och är spelklar, sedan jag genomgått en neurologisk test i Stockholm.

NuMo: Om de två byter tränare så blir det ju båda.

AM: Arto Blomsten tror att Modo och Timrå kommer att byta tränare snart. Det tror inte jag. I alla fall inte Modo.

Poffa: Tänk att du tillsist fick en att dra på smilbanden även fast man är rådeppad och fylld med rötjut uppöver örona.

Ett tips för att lindra hockeysmärtan är att knäcka puttern dagar som dessa, slå en driver långt ut i skogen och sedan skänka bort klubban till bättre behövande, spöa en minigolffunktionär och lägg en skitkorv på hål 18 i Veckefjärden...

Frisco: Nej, den tar han på colan..

Frisco: Nej, han tar den på Colan.

Johnny Hazard: Räksallad på burgaren?

Björn W: Haha, jag stannar i Övik på MAX varje söndagkväll omkring kl 19.30, när jag är påväg upp till Umeå. En MAX-burgare och liten ham och en stor stark. Det har blivit lite utav en tradition numera. Stor stark Cola alltså!

Trevlig helg? Det kan väl ingen av oss uppleva i nuläget? Men okej, ha de bra och på återseende...

Johnny Hazard: Seså, du har suttit och snyftat & smuttat på ölen häruppe i bannern väldigt länge nu. Drick upp och beställ en till.

Trevlig helg för resten!

NuMo: Skärp dig förfaan.

Nikki Nine: "- Jag är jäkligt glad att få vara här. Modo är en toppenklubb med riktigt bra organisation och schyssta killar. Förutom att vi verkar förlora varenda match så trivs jag väldigt bra här, förkunnar den danske centern. "

Haha Förutom att vi verkar förlora varenda match. Skön formulering, synd bara att det är sant.

Intervju med senaste nyförvärvet på länken:

"Morten Madsens tryoutkontrakt med Modo sträcker sig fram till den 15 december.

- Det där tänker jag inte ens på. Jag är inställd på att spela med Modo hela säsongen. Det är lång tid kvar tills tryouten är över och det har gått bra hittills. Jag är inte orolig, hävdar han. "

shinzawai: Ja och här har vi alltså Hasse i en av han mest framstående intervjuer.

www.youtube.com/watch?v=PJ37jKHtpVQ

Nikki Nine: Med tanke på hur mycket Hasse läser alla våra forum borde han kunna ta till sig det faktum att han bara ställer ledande frågor och att alla stör sig på det som fan.

Nikki Nine: Har för mig att jag läst någonstans att ersättning går ut om de varit sjukskrivna i en månad typ. Men att Tmrå för någon säsong sedan valde en billigare lösning där det var 3 månader eller mer spelaren måste beräknas vara borta innan de gick in med pengar. Om det stämmer och vilket val Modo gjort har jag ingen aning om.

Men med tanke på hur ekonomin såg ut innan så vet man ju inte om de fegat och tagit en billigare lösning. Annars kan man ju tycka att de borde tagit in en kortsiktig lösning för Sundström för ett bra tag sedan.

MorganaLefaey: De får väl ersättning iom att han är sjukskriven.

Nikki Nine: Har man missat något eller har Salle sagt upp sig / fått sparken? Eller är det så att man fått försäkringsbolaget att betala ut ersättning för skadad spelare?

Nikki Nine: 2010 är det nog...

Paddan: Det låter som det ja. "Slutspel 2009" samt frigörelse av pengar från Salles kontrakt har nog hjälpt till att skjuta till en del pengar.

Nikki Nine: Förstår jag det rätt, när jag läser artikeln om Sedinarnas scoutinghjälp, att Freddan säger att de inte av kostnadsskäl måste hålla sig till en viss typ av spelare?

Modo jagar AHL-spelare:

"- Det är framför allt ett antal spelar från andra sidan som vi tittar på som kan bli aktuella som är i AHL alltså på gränsen till NHL. Det är just sånna spelar som vi försöker hitta."

hockeykanalen.se/1.1301359/2009/10/29/modo_jagar_ahl_spelare

...med hjälp av bröderna Sedin:

"- Daniel och Henrik Sedin har hjälpt oss en hel del för att hitta rätt spelare, säger Modos tillfälliga sportchef till hockeykanalen.se."

hockeykanalen.se/1.1301427/2009/10/29/broderna_sedin_fortsatter_hjalpa_modo_i_spelarjakten

Dags att kolla farmarlagen hos Vancouver, Atlanta och Columbus för att se vad som finns tillgänligt ;-)

bisterfinnen:

Kanske blev ett nog för mycket om man ska vara noga...

renen:

Nåja, så otränad och oschejpad är väl inte shinza. Av erfarenhet är nog den springande punkten nog hellre "cykelverkstan"

shinzawai:Ja eller skillnad på folk å fä :)

shinzawai:

Jag tror att den springande punkten är just ordet "vältränad" ;-)

« · 1197594 · »