1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534228 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
renen: Det där med att ha många producerande enheter fungerade ju inte så bra lockout säsongen. Vi måste ha några dårar som kan sätta gränser.

shinzawai: Men seriöst, hur snabbt kan man få av sig ett par handskar...

Djurgårdens nyhetsbrev gick nyss ut:

"Peter Forsberg och Markus Näslund gör comeback!
Köp biljett till Djurgården-MODO, torsdag 3/12 redan nu!

Dagens besked om att Peter Forsberg och Marcus Näslund gör comeback i MODO Hockey gör att matchen mellan Djurgården och MODO torsdag den 3 december förvandlas från het till glödhet."

Skönt att de marknadsför matchen med bortalagets spelare. Eller det kanske är vi som är hemmalag, hehe.

Nåväl, vi ses där. Biljettpengar till DIF, tre poäng till oss!

Hej viva!

AM:Lucky Luke är chanslös -;)

Kan någon här inne förstå hur stort det är att tacka nej till MÅNG MÅNG MÅNG miljon kontrakt för att spela gratis i sin moderklubb(förlåt järved)? Visserligen är det killar som inte lever snålt dagarna innan lön, men devisen mycke vill ha mer stämmer då verkligen inte på dessa grabbar.

Bara gesten är så stor och vacker att jag ärligt får ett par tårar i ögonen, något som inte sker varje dag. De ökade intäkter som MODO kommer få ut av detta är ju enorma, detta är för mig obeskrivligt.

wrinken: Konstigt att de går ut med att Macke ska spela.

wrinken: Det var ett tag sedan det var så här glatt i modo-boken =)

Men vi ska komma ihåg att varken macke el. foppa är några frälsare som själva kan vända denna negativa trend vi befinner oss i, hela laget måste hjälpa till och detta innebär ju att konkuransen kring 3-4 linan hårdnar nå fruktansvärt och ställer mycket högra krav på dom som får chansen.

Berka: Tror dock att hela laget kommer att få en jävla kick på kort sikt och vinna av bara farten ikväll.

spud:Dom chansar för att kränga x antal till biljetter, skulle vara mumma om Macke är spelklar till den 28 nov lördagsmatch = 7600.

shinzawai: Jag hoppas innerligt

Å du, den där lSamhallaren på tv-inslaget från igårkväll som pratade om giriga stjärnor som bara spelade för pengar, han stannar nog hemma idag ;)

Forsberg,Näslund och en kanadick,det kallar jag snudd på Doping.

"Det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.

Man kunde vara Timråit..."

Bissett19: Ja jag håller med, inför ett tak i ES på hur många NHL matcher ett lag får ha i sitt bagage.

Det skulle vara kul att se statistik på vilka mediabolag runt om i världen som tittat in, eller åtminstone försökt titta in på modohockey.se idag.

spud:Ja jag lyckas då inte med att titta in på hemsidan.

Kan det vara all time high?

renen: Jag kommer åt officiellas utvecklingstörda brosa, riktigt ful och helt annat möblemang än sin bror.

Redigerad kommentar

renen: Sidan har legat nere flera timmar nu ;) hehe

Expressen kör en artikel om att JVM-kedjan kan återuppstå. Hade ju helt klart varit intressant att testa, men man har väl hellre Susse med Skröder eftersom att han är (nästan) helt värdelös annars.

Vilken nyhet att börja dagen med :). kanske är passande med denna video nu då :).

www.youtube.com/watch?v=a-it-3SX-dE

Cyklob:

Hihihihi! Har gått runt med ett leende på läpparna hela dagen. Jag tror att Näslund kommer att bli nyttig i Power Play.

Nikki Nine: Jag skulle vilja ha en spelfördelande center, istället fär Hinote eller motsvarande. Tänk er:

Skröder - Susse - MZA
Foppa - Ny Center - Macke
Green - Svarten - Madsen
Molinder - Steen - Tuokko

Ja, den sista kedjan är ointressant i sammanhanget, den kan i princip få se ut hur som helst.

Poffa: Macke - Susse - MZA tror jag skulle bli bra. Finns ingen anledning att gneta på med Skröder i förstalinan.
Men vad vet jag jag är ju brynäsare.

Dessutom ska väl ändå Forsberg spela center?

arnio: Foppa har inte spelat center på många år, varför skulle han börja nu?

Sedan är anledningen till att jag vill ha Skröder med Susse just för att få igång Skröder. Han behöver en Sundström som spelfördelar.

Antar att det är rätt muntra miner här inne nu? Kul för er, men kul för hela elitserien :).

Poffa: Var glad över dagens kioskvältar-löpsedlar här på nätet. Men försökte samtidigt vara lite cool och göra annat.

Men det går inte. Varje nyhetssida man kommer åt är full med detta. Och det är så j-a kul att läsa. Det är tom kul att ideligen försöka komma in på officiella. En gång kom faktiskt ramarna upp, det ni.

När man sedan, som du gjorde här, börjar fundera på kedjeformationer...

Kommer att ha träningsvärk i småflinsmuskeln ikväll. :-)

Och ämnen engagerar.... Många röster på kort tid.

Vem kommer betyda mest?
Ställningen just nu:
Peter Forsberg (49.2 %) Alternativ ALT1
Markus Näslund (50.8 %) Alternativ ALT2

Totalt har 7339 personer röstat.
Omröstningen startade 2009-11-17 09:57

Salle: Jag kom åt nyheten just.. Officiella repar sig

spud: Ja det var lite text :) tänk om dom landat en ny spelare :)

Måste hända något nu?

Poffa: Jag har alltid tyckt att Foppa varit bättre som center..

Tänk er Foppa och Mackan i Kvalserien, snacka om drag det kommer att bli i ladorna.

arnio: Ja eller Molin och Dackell.

arnio: Det du menar men inte riktigt förstår är att "när foppa var som bäst spelade han center" .

spud: Jag kom in på sidan. MEN den laddade inte helt och när man försökte ta sig djupare än så...

Service Unavailable

Och detta klistrar man in med ett leende. :-)

Salle: Lyckades konstatera att inget inlägg skrivits i forumet sedan 10.23...

AM: Jag är inloggad på forumet och ska försöka skriva.. :) Sådärja :)

Redigerad kommentar

AM: Nu är det välbara en som kan klaga över det här och det lär han göra i bästa sändningtid.

Boorken.

1. Inte nog med att - Världens just nu bästa sportchef är outbildad och aningslös.

2. Hemvändarna och trotjänarna som skänkte pegar har mutat in sig till en plats i laget och kan nu glida räkmacka, precis som man vill resten av karriären.

3. Peter Forsberg vägrar sluta trots att Borken vill att han skall sluta.

4. Marcus vägrar skänka pengar till klubben trots att Boorken vill det. Dessutom börjar han spela hockey i laget utan lön, vilket innebär att han mutar sig in i laget och kan glida rkmacka resten av säsongen, precis som han vill.

Inte några positiva besked alls. Fan!

NuMo: Äntligen kunde man läsa den officiella nyheten. Och kunde inte annat än småle åt det hela.

Fast jag smålog nog mest åt "men i föreningen tittar vi på någon möjlighet till bonus om det skulle gå riktigt bra för laget säger Fredrik Andersson."

Salle:

Kanske får vi til slut lov att tacka Jerry och Ecke för den ekonomiska situatio man försatt oss i. Utan den så tror jag faktiskt inte att vi fått se Modohjärtat hos alla dessa spelare.

NuMo: Att du aldrig vet när du sakll hålla tyst... :-)

Tänk istället om dom slutat självmant medans flygplanet befann sig på hög höjd och dessutom lämnade sina fallskärmar kvar i kabinen. Då hade vi kunnat köpa Brynäs ur krisen om vi velat. :-) Allt för att få ner Timrå i KS förstås

Redigerad kommentar

Salle: Backar då? Trodde du ville se backar.

Frisco: nä jag hatar ju backar... :-)

När Peter Forsberg ikväll gör comeback i MODO Hockey så gör han det i en line med Per Svartvadet och Magnus Häggström.
Trion spelade tillsammans även i upptakten av Elitserien 2009/10.
Därmed blir det också en ren Norgeline ikväll när Mats Zuccarello Aasen och Per-Åge Skröder får sällskap av Kristian Forsberg.

Nikki Nine: Dåligt tycker jag, Svarten är en bra balans till MZA. Inte shysst att låta MZA dra fram 2 spelare själv. Nog för att K Forsberg fått upp farten på slutet, men Skröder har verkligen punktering för tillfället.

Nikki Nine: Och jag som trodde att Kristian Forsberg var svensk.

Nordström verkar väldigt säker på att Hinote kommer: "Hinote väntas spela hemmamatchen mot Luleå i Swedbank Arena på torsdag."
hockey.expressen.se/nhl/1.1782101/nordstrom-de-kan-bli-raddarna-i-noden

spud: Bara lovande ord. Å inte behövde han tjata hål i huvudet på Macke heller.

allehanda.se/sport/1.1532197

NuMo: Vad sägs? Funkar inte att spela upp videon för mig.

arnio:

Förvånar mig inte, du har ju inte haft koll på så mycket annat heller ;-)

Nikki Nine: Kul att få spela med kompisarna, foten är inte bra, men han hoppas att det ska bli bättre med lite rehab och styrka i foten, att det ska bli kul att lira med Macke och att han tycker att laget spelat rätt bra på slutet.

NuMo:

Haha. "Förutom stressfrakturen gjorde det inte så ont". Jag har aldrig haft en stressfraktur, men det låter inte så skönt.

Nikki Nine: Stäng av din adblock på den sidan.

« · 1201428 · »