1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533874 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Dragan 2k: Äääh, fortsätt ni värva kvantitet så värvar vi kvalitet. Ni kan ta Hägga så tar vi Hensick.

Dragan 2k: Äh, mina fingrar är smala... Förstecentrar lär ni väl ha sju av, så som ni värvar.

yngwie: Håll era feta fingrar borta från vår tilltänkte förstecenter:-)

Bad_Brett: Hägga var väl den spelare som levererade mest energi på planen, väldigt duktig på rören och helt orädd i situationer, spelade enkelt och gick alltid på mål och returer, en förebild för många på och utanför planen, dessutom visar han för många unga att hårt jobb varje dag kan ge elitserieplats även om du spelar i div. 1
För mig en känns det konstigt att han får gå, sammtidigt kan de vara en uppgörelse mellan han och ledningen, att komma till en klubb och få mer speltid och kunna utvecklas för att senare ha chans att komma tillbaka och få en mer ledande roll i modo!

spud: Ja att Hägga lämnar blir man lite frågande över, det känns dock väldigt spännande nu att se vad Näslund har i görningen, fortfarande mitt fulla förtroende iaf! :)

yngwie: Att Jacke och Hägga får gå känns inte riktigt som en nystart för mig.

Så Jacke och Hägga lämnar med. Ja Macke får de bara svårare och svårare för varje dag. Men samtidigt känns de så jävla intressant nu, en nystart av rang. Bra första värvning skulle helt klart va T.J Hensick.

Berka:

Jag tycker att det är synd att Häggström inte får nytt kontrakt. Har svårt att se att han skulle ha kostat överdrivet mycket att behålla och han är en spelare som klarar petningar och utlåningar utan att sura.

McFire: Foppa är colorado ;)

Berka: TJ tillhörde inte Colorados organisation när Foppa var över denna säsong, tyvärr.

Jacke klar för Leksand.

hs0n: Får verkligen hoppas på att det handlar om duktig på hålla truten tät då alternativet är att man inte har något på gång än. :)

Man ligger efter helt klart och det gör jobbet svårare. Men så här långt tycker jag man gör rätt. Man inser att laget inte var bra nog och man försöker göra plats för nya. Sen får man väl se om man hittar nya som är bättre, men det är kapitel 2 i den här historian.

Fan att Näslund verkar vara så professionell att han inte glappar om tilltänkta nyförvärv mm!

Berka: Eller en fot?

Redigerad kommentar

Paddan: Sparka Hägga?? Hmm, nu vill det till att Macke har många nya, som passar in, o producerar - Om än ingen stjärna, var han pånågevis "hemvävd", o bra fart.
TACK Hägga för dina år här! Välkommen åter!

Wayne Gresky: Inte omöjligt att foppa har ett finger med i spelet.

Jag skulle bli förvånad om Näslund inte lämnat in en intresseanmälan.

spud: Var det inte denna vecka som challe skulle ha ett möte med macke, om det var så så lär väl vi få veta inom kort om challe sitter kvar!

spud:

* asg *

mattias - 74: Bra kille i allsvenskan, men i en eventuell kvalserie kommer han försvinna, vilket innebär att han historiskt sett är klockren LIF värvning.

Zuccarellos halvbror verkar vara påväg till allsvenskan, kan bli intressant o se honom spela..
Kanske skrev i fel tråd nu men

Gidde:

Blomqvist förvänats presentera som Leksands nästa nyförvärv tillsammans med Prestberg vi PK klockan 14.

bisterfinnen:

Du, Hägga är en rightover!!

Hepp!

Paddan:

Annars brukar väl honhundarna sätta heder i att förädla våra leftovers.

renen: Det finns väl, eller har funnits, ett visst intresse från Malmöhåll för att använda sig av Häggas tjänster.

NuMo: Häggas flickvän pluggar i Uppsala, så kanske Almtuna kan vara ett alternativ. I vilket fall så tycker jag han bevisat att det funkar att ta sig upp till elitserien fast man inte varit tv-puck stjärna samt spelat div 1 hockey.

Gustafsson:

Vi verkar vara helt säkra på att det inte är Häggström som valt att lämna klubben för något annat mer lockande alternativ.

Oavsett så skall han verkligen ha tack för sin insats i kvalet.

Rosén fick ju också vara med och sätta sin signatur på att klubben klarade kontraktet. Viktigt mål. Visst var det väl i spel fem mot fem?

Ritchie: En poängmässigt riktigt bra säsong, men ofta en ren katastorf på att räkna in spelare i egen zon. Känner inte att det är fel att välja att satsa på nytt. Jag tror att Modo gjort ett medvetet val.

Jacob Blomqvist: Han kom, han sågs, han lämnade.  Men han hade speed, var utvecklingsbar och rightskytt. Det kan ingen ta ifrån honom.....tror jag.

Fredrik Andersson: Får godkänt från mig i värvartombolan. Var nybörjare när han fick anställningen och var nybörjare när han blev kickad. Om ett par år så sitter vi väl här och önskar Macke samma väg och hoppas att Foppa skall ta positionen med sitt fantastiska kontaktnät.

Redigerad kommentar

Wayne Gresky: Givetvis är det så, torde ju vara Modo som gäller i Elitserien för Häggström.

Gustafsson: Jag tror att han kan må bra av ett år i allsvenskan med en mer ledande roll och mer speltid. Det behöver inte betyda att han aldrig mer kommer att spela i MoDo.

Det ska bli spännande att se vad Nazzy har för planer, för han väljer verkligen inte den enkla vägen, jag hoppas att han väljer den rätta vägen (om det nu finns någon sådan).

spud: Spontant så känns det jävligt trist att Häggström måste lämna, det var så förbannat kul att se hur han slet som en galning i sista matchen mot SSK. DÅ visade han verkligen vad "The heart of hockey" är för någonting. Fast vi måste väl rensa lite i de lägre kedjorna för att göra plats åt juniorer och då får tyvärr Magnus betala priset då Hedman och K-Fop sitter på kontrakt.

Av hela mitt hjärta så önskar jag verkligen Magnus all lycka till i framtiden och jag hoppas att han kan få en ledande roll i något allsvenskt lag.

qwertas: Ja hägga har massor med brister, men han har blivit bättre på ALLA punkter hela tiden, sakta med säkert. Samtidigt som han har fart i offensiven något som macke eftersträvat till nästa säsong. Dessutom är han billig.

spud: Fart för all del men Hägga är ju sämre än en blind höna i det defensiva spelet. Är dock lite kluven då det gäller detta men jag litar på att Macke vet vad som är bäst.

Berka: Ja vafan.. Här har man gett Hägga 2 äsonger att växa in sig i kostymen. Och nu när han börjar visa lite kvalité, då dumpar man en av de enda i truppen som kunnat uppvisa fart hela säsongen..

36 : Att blomman får lämna var ganska väntat, men jag trodde nog hägga skulle få förnyat

Häggström och Jacke får inget nytt kontrakt.

Häggström och Jacke får inget nytt kontrakt.

Här har vi vår pp back. Värva han före SAIK vetja Macke.

Örnen: De är sant, men man får ju drömma och hoppas. :) Men det skulle va en bra värvning. Men troligtvis slutar det nog med KHL igen.

yngwie: Spikat och klart! :)

Det känns som att spelare som fler än 2 lag är intresserade utav får aldrig Modo!

Örnen: Härligt! Då säger vi så. Granak till Modo. :)

yngwie: Inte mig i mot!! :)

Kan vi inte Modo värva Granak?

Bad_Brett: Vår Pikk kan det förresten inte vara om det är en leftare. Men det är fortfarande två kvar. Och Pikkarambo kanske också är tikare säger somliga...

Bad_Brett: Och 4% Pikkarainen?

Frisco:

Jag säger att det är Pikkarainen till 96%.

alnöit: Nej och åter nej. Fabricius har inte gjort någon lycklig i Luleå eller Frölunda. Lavander, nej tack. Nu skulle vi föryngra då ska vi inte värva någon medelmåttig 31 åring.

Nordgren har ju ny klubb inför nästa säsong. Tror nog Macke skulle vilja se han. Det vill nog dom flesta, men de blir nog inte så.

Redigerad kommentar

spud: Det är nog trassligt att få ihop det så här på helgen. Men i morgon kan det bli en via livelänk från Helsingfors!

Karl Fabricius och Mats Lavander får tydligen lämna Luleå. Jag ser gärna att bägge, eller åtminstonde Fabricius, kritar på för Modo. Någon som hört något angående Niklas Nordgren för övrigt? Är det ett namn ni tror Macke vill se i Modo? Tycker för övrigt att det är tråkigt att man tackar nej till Oscar Hedman.

Gå med i "Vi som vill se Patrick Thoresen i Modo 2011/2012" på Facebook.

T T:
Men eftersom han viftat med pengar så betyder ju det att han fått ut lön och pensionsinbetalning redan, så det är nog Hannu ;-)

« · 1376072 · »